Ik ga dit eten, vind het zo goed klinken! Maar de producten in het verspakket waren niet heel goed. Had jij dwt ook? Verschimmelde uien en een flink aantal spruitjes.
Hahaha jaa dat klopt ook moest op (zak al dagen open) en paste er toevallig goed bij
Curry madras
De uien waren prima, sommige spruiten waren geel aan de buitenkant maar van binnen nog helemaal prima!
BBQ krieltjes, Hollandse roerbakgroente en Vega Slager kiptevree filet (die laatste was verrassend prima haha)
Ah dan had ik gewoon pech. Het is wel een lekker stamppot! Ik heb de uien zelf wel veel langer op gehad. Maar lekker romig en de kruidenmix is ook lekker. Ik ga kijken of ik die na kan maken.
Iets gebaseerd op dit:
Aardappel en paprika uit de oven, knoflook en kikkererwten roosteren, dressing van mayo, olijfolie, peper, gerookt paprikapoeder, augurken, gefermenteerde rode ui en heel veel dille
Tteokbokki met een hardgekookt ei, gestoomde broccoli, heel veel lenteui en kimchi.
Ik ben 100% geinfluenced door @Dazed. Ik kende Tteokbokki niet, maar komt nu zeker in de recepten roulatie hier .
Jazeker
Voor ongeveer 4 personen:
- 500 gram stooflappen in blokjes gesneden of 500 gram rundergehakt voor een snelle versie
- olijfolie
- 2 uien in stukjes gesneden
- 3 tenen knoflook geperst of fijn gesneden
- 1,5 theelepel komijnpoeder
- Korean pepperflakes of cayennepoeder naar smaak (1 theelepel of meer als je van pittig houdt)
- 1 eetl gedroogde oregano
- Snuf zout
- 2 eetlepels whiskey
- 1 blik tomatenblokjes
- 250 ml (sterke) runderbouillon
- Een flesje donker bier
- 30 gr pure chocolade (min 70 % cacao) in kleine stukjes gehakt
- Verhit de olie in een braadpan
- Braad hierin het vlees rondom bruin of als je gehakt gebruikt bak het rul
- Voeg vervolgens de ui en de knoflook toe en fruit deze aan tot de ui glazig is
- Doe er het zout, de komijnpoeder, oregano, het zout en de cayenne/chilipoeder bij en bak kort even mee
- Schenk de bouillon, de tomatenblokjes, de whiskey en ongeveer de helft van het bier erbij
- Roer goed door en laat het geheel zachtjes pruttelen tot de saus is ingedikt en -indien je stoofvlees gebruikt- het vlees gaar is en uit elkaar valt
- Roer als laatste de chocolade door de chili tot deze volledig is gesmolten en opgelost en breng eventueel op smaak met wat extra cayennepoeder
Voor de rest kun je het gewoon gebruiken zoals je met gewone nachos doet dus een laagje chips, dan de chili erover en dan aanvullen met wat je lekker vindt. Ik had jalapenos, een beetje sourcream en geraspte kaas en vervolgens natuurlijk even in de oven tot de boel gesmolten is
Zuurkoolstamppot met vegaspekjes. Ik doe gewoon alsof het wel koud is buiten
Ik heb een paar jaar terug zoiets gemaakt en vond het toen echt tegenvallen, terwijl het zooo lekker klonk. Ik at het toen ook echt uit zo een helft zeg maar.
Ik denk dat dat ook prima kan hoor! Ik vervang gewoon gehakt ook regelmatig door vega in andere recepten dus dat lijkt me eigenlijk geen probleem
HEER-LIJK
Jaa leuk! Love tteokbokki
Het viel inderdaad enorm tegen. Voor de eerste keer pompoen gegeten in een gerecht, maar dit was geen goede introductie. Mocht jij of iemand anders nog een goede tip hebben wat betreft een lekker pompoen gerecht, graag!
Creamy Butternut Squash Alla Vodka Pasta. en Indian pumpkin curry with coconut milk (vegan) - Madhu's Everyday Indian
Allebei simpel en ideaal voor doordeweeks.
En balen hè, want het zag er zoo goed uit en het was nog best wat werk.
Roerbak met gemarineerde tempeh en sperziebonen erbij rijst
Chicken Satay noodles met krokante kip van de wok met een extra portie gyoza en curry samosa