Wat eet je vanavond #4

Ja! Maar ik vind alles met zuurkool lekker.
Vond het wel wat veel vlees.

2 likes

nua pad thai prik

1 like

Tomatencremesoep met kaas-knoflook croutons en:

1 like

Pizza besteld maar ik wacht al bijna anderhalf uur😐

1 like

Een beetje laat, maar hier de recepten!

Recept hartige havermout/polenta

Officieel is het voor polenta, maar ik heb het met havermout gemaakt. Ik heb 80 gram havermout gebruikt (1 persoon) ipv 100 gram polenta. De kruiden dan door de helft en dan nog ietsje minder maar dat heb ik op de gok gedaan. Als je een bouillonblokje gebruikt, echt niet teveel doen, dan is het te zout!

Polenta/Havermout met paddenstoelen

1 liter groentebouillon
200 gram polenta
1 el bolognesekruiden
1/2 tl champignonpoeder (had ik niet, dus gewoon paddenstoelen strooimelange gebruikt.)
50 gram boter

Zodra de bouillon kookt de polenta toevoegen. ongeveer 3 minuten doorkoken en dan de kruidenmixen en boter erdoorheen roeren. (ik had zelf havermout + kokend water + bouillonblokje + de kruidenmixen bij elkaar gedaan en samen gekookt. Werkte ook prima. De verhoudingen van Jamie Oliver heb ik aangehouden. 40 gram havermout, 150 ml water)

500 gram gemengde paddenstoelen opbakken in olijfolie met 1 el paddenstoelen strooimelange. Doe dit over de polenta en dan nog geraspte kaas er overheen.

Paddenstoelen strooimelange
2 delen witte peper, gemalen
1 deel uienpoeder
1/2 deel fenegriek, gemalen (als je dit zelf gaat malen, rooster dan eerst de zaadjes. Andrs krijg je ze niet fijn met een vijzel!)
1 deel korianderzaad, gemalen
1 deel lavas, gedroogd en gemalen
1/2 deel tijm, gemalen
3 delen bieslook, gedroogd
5 delen peterselie, gedroogd

Bolognesekruiden
4 delen oregano, gedroogd
1 deel uienpoeder
1/2 deel knoflookpoeder
1/2 deel nootmuskaat, gemalen
4 delen uienstukjes, gedroogd
3 delen basilicum, gedroogd
2 delen zwarte peper, gemalen
1 deel rozemarijn, gemalen
1/3 deel laurier, gemalen

De kruidenmixen kun je prima in het voren maken en in potjes bewaren. De recepten komen uit Spice Wise Green van Michiel Hanssen. Ik vind de boeken echt aanraders! Het enige nadeel is dat je wel veel kruiden nodig hebt om alle mixen te kunnen maken. Als je spice wise hebt, dan heb je al heel veel kruiden. Toch heb je voor de recepten in dit boek nog meer nodig en ook wel dingen waar lastig aan te komen is.

Het is een beetje een gek recept met zijn manier en mijn variatie. Hopelijk is het een beetje duidelijk, anders laat maar weten.

2 likes

Currywurst met zelfgebakken broodjes

1 like

Tomatensoep met broodjes

2 likes

Havermout met appel. M’n vriend eet niet thuis en had zin in iets zoets en warms plus ik hoefde er niks voor te halen.

4 likes

Spaghetti met ricotta tomatensaus via deze https://www.instagram.com/reel/Ck5uJXPKNs1/?igshid=YmMyMTA2M2Y= instagramvideo. Lekker!

FOOD | COOKING | RECIPES shared a post on Instagram: "Sun-dried tomato and ricotta spaghettoni. Full recipe and reel late in the week 🍝 

🎥 @datenightcooking_ 

#pastalover #easyrecipes #mealpreps #pastalovers #tomatoes🍅". Follow their account to see...

Edit: irritant, als je alleen de link plakt maakt ie er een afbeelding van. De maker van deze video roostert de tomaten tot as in de oven en noemt dat dan sundried tomatoes, maar ik heb ze zelf gewoon even 20 minuten op 200 graden geroosterd.

14 likes

Porcini ragu met zelfgemaakte tagliatelle

21 likes

Linzensoep met kaasbitterballen

4 likes

Kippensoep ivm met beide Corona :woozy_face:

2 likes

Heb je een receptjeeee?

1 like

Zelf gyoza gemaakt met vulling van paddenstoelen, kimchi en lenteui. Met komkommer pinda chili salade ernaast

12 likes

50/50, denk niet dat ze een succes gaan zijn maar oké. Veel :cheese:

3 likes

Een fusion maaltijd. Ik heb kikkererwtencurry gemaakt maar de kikkererwten in harissa gemarineerd. Eet er verder chili-platbrood bij.

1 like

Frietjes met een satekroket

5 likes

Bram Ladage Asian chicken stoof

1 like

Miso ramen! Udon noodles met gekarameliseerde uien, spinazie en ei

4 likes

Zuurkoolstamppot :heart: Echt perfecte weer voor.

7 likes