Popcorn chicken met frietjes
Gestoomde aardappelen met een zelfgemaakte vegan slavink en rode bieten gemaakt nav een Pools recept
Zuurkoolstrudel met gehakt en kerrie
brood met hummus, gebakken champignons en olijfolie
Vega cheeseburger en ovenpetat
Mosterdsoep met stokbrood
Hier ben ik allebei heel benieuwd naar!
Ik eet bruinebonensoep op zn soort van Mexicaans/texmex’, met maïs en paprika en veel pepers
Pompoen en rode linzen soep met naan en een boerenboolsalade met noten en zaden.
Pho met prei en shiitake
Ik ben sinds vorige week helemaal fan van bietjes haha. Dus probeer steeds iets nieuws met bieten.
Vanavond was het een salade van bieten, sla, geroosterde walnoten, citroensap en feta.
Ik had vanavond pompoen risotto gemaakt, verspakket van ah (lekker gemakkelijk). Aanrader, erg lekker!
Thaise pompoensoep met kokosmelk, leftover komkommersalade en geroosterd brood met limoenboter
Hamburger en witlofsalade
Tagliatelle met polpette al forno (balletjes in tomatensaus uit de oven) van giorgia’s kitchen maar dan vegan gemaakt, met nog extra ricotta
Taco’s met kipgehakt, bonenmix, creme fraîche en pittige salsa
Met komkommer in zuur, sambal eieren en basmatirijst
Hopelijk is het wat
Pindasoep met kachumbar, yoghurt-munt chutney, rijst en afbakbroodjes. Alles van Meera Sodha.
Shepherd’s Pie
We vierden heerlijk kerst met zn twee (en baby in de buik) wilde niet teveel moeite doen want MOE maar wel een beetje kerstig
Zalm met krokant korstje van peterselie, walnoot, citroenrasp en parmezaan
Boontjes met spek
Gebakken aardappeltjes
Stoofpeertjes
En als nagerecht warme kersen met vanilleijs, slagroom en crumble van bastognekoek
Vooraf zelfgebakken brood met smeersels
Daarna soepje
Dan gebakken aardappels, sperziebonen en salade en zelfgemaakte gordon bleu.
En toe een toetje gemaakt door de tante van mijn vriend!