Wat eet je vanavond #4

Koreaans gestoofde tofu uit Amazing Asia Vega met daarbij rijst en sticky sesam paddenstoelen

6 likes

Broccoli met rijst, vegan burger en sate saus

1 like

Ik heb echt zo een typische na kerst dag qua eten. Mijn dieet bestaat uit cranberry witte chocolade macadamia koeken, napoleon bundt cake, Rocky Road, stollen en kaasjes op toast met een AH excellent knolselderijsoep voor de feestdagen.

11 likes

Ik wou laatst ook trofie eten en heb het uiteindelijk maar online besteld, niet te vinden inderdaad :weary: hoop dat je pasta het waard is!!

Ik had uiteraard te veel boodschappen gedaan voor kerst dus nu het meeste overschot opgemaakt in een soort van italiaansige broodsalade, met een beetje krokant gebakken ciabatta, romaine, gefrituurde kapperjes, ansjovis, gegrilde aubergine, courgette, paprika en cherrytomaatjes, buffelmozzarella, verse basilicum en een simpele vinaigrette

9 likes

Volkeren wraps met vega gehakt, Mexicaanse roerbakmix en fajitasaus uit de oven met wat crème fraiche en kaas erop

1 like

Ja het kan ook twee kanten op nu denk ik, of je kan ineens overal trofie kopen of het is nog steeds lastig te vinden en dan ook nog overal steeds uitverkocht :smiling_face_with_tear:

1 like

De Delhaize heeft het van barilla en eigen merk dacht ik. Vriend heeft ook een recept met spaghetti en rucola- en amandelpesto en daar bovenop deed hij tartaar van tonijn. Was wel zeer snel klaar.

1 like

We hebben misschien slechte wegen maar je kan tenminste alles gewoon in de Delhaize kopen. Maar ik verdenk hen ervan om een samenwerking met YO te hebben. Te veel van zijn ingrediënten worden in de kijker gezet.

5 likes

Ik at een samenraapsel van wat friet, aardappelschijfjes, een sateschitzel, een kleine visburger en een groenteschijf, met als toetje chocolade en gevulde speculaas :see_no_evil:

#derdekerstdag

2 likes

Indiaas besteld; pakora’s, verschillende vegi curry’s met rijst, naan, raita en muntchutney.

4 likes

Witlof uit de oven met ham en kaas
Dikke frieten
Komkommersalade

6 likes

Soba noodles met sesamolie, mix van paddenstoelen met miso en gebakken spinazie/wortel in sojasaus

3 likes

Kip met ui en paprika uit de oven, met pita, tzatziki en salade met tomaat, komkommer en feta.

2 likes

Taco’s met garnalen, salsa en guacemole.

2 likes

Pizza met gegrilde kip, spinazie, gegrilde paprika, kaas en sweet chilisaus

3 likes

Risotto met spinazie en kip

1 like

Pizza margherita met plakjes vega pepperoni erop en kaasbitterballen :ok_hand: We pakken uit want het is een feestdag

5 likes

Mijn moeder maakt elk jaar curry puffs en ze zijn zooo lekker weer. Laatste jaren maken we ze met bladerdeeg zodat je ze ook even in de oven en airfryer weer krokant kan maken. Maar die vulling :drooling_face:

Verder hebben we 4 soorten kaas (variërend van blokjes, tot wat zachtere). Bij Schmidt (bekende viswinkel hier) kreeftsalade, tonijnsalade en knoflookgarnalen gehaald. Paté, wat charcuterie en toastjes natuurlijk. Wat nootjes. Oliebollen, appel beignets, ananas beignets, verschillende grillworst. Olijven, chips, chocolaatjes, wat niet. Uiteraard mini pizza’s en gefrituurde kaashapjes en bitterballen voor later vanavond.

Ben er helemaal klaar voor.

13 likes

Ik wilde niet te moeilijk doen dus heb gyoza’s gehaald, ga bruschetta maken (versie met tomaat en een met peer en geitenkaas), bugles met smeerkaas, heb een fetadip gemaakt en ga zometeen de stad in voor olijven, turks brood en andere dips.

En mijn vriend heeft het op zijn heupen en is van plan 5 zoete dingen te bakken (oa truffels, eclairs en dadelcake) dus ik ben benieuwd wat daaruit volgt.

En ik hoop dat een vriendin nog.lekkere kaasjes meeneemt!

5 likes

Ik ga ergens heen en weet niet zeker wat er allemaal is, maar ik maak foccacia met za’ atar en zongedroogde tomaten en ga denk ik dat koreaans recept maken voor stukjes vegan schnitzel in pittige saus en maybe koreaans krieltjes met sojasaus/stroop/knoflook.

Lekker wat van alles, hahah

4 likes