Wat eet je vanavond #4

Ik wou eigenlijk alles bewaren voor vanavond maar ik begin zo al met eten want ik heb te veel op de planning staan voor 1 avond denk ik

Ik ga zo gyozas eten met een hele lekkere dipsaus, oa van paddenstoelensaus en Szechuanpeper
Later vanmiddag maak ik met vispasta gevulde tofu, uiteraard weer met een dip
En dan vanavond heb ik hapjes van crisp, oa een La Tur kaas, truffelsalami, forelsalade, padron pepers, het kaas uien brood, Nduja en cheddar kaas met gebakken uien

Oliebollen oid heb ik niet :upside_down_face:

8 likes

Ik heb weer eens 50 euro uitgegeven aan een kaasplank en een vriendin die kok is gaat koken!! :ok_hand:

2 likes

Oud en nieuw is sinds een paar jaar traditie om bij mijn moeder snert te eten en 's avonds de oud-hollandse hapjes op tafel: gevulde eitjes, ham met monchou, etc. Lekker oldschool, maar eens per jaar vind ik het heerlijk.
Maar dat is weinig inspirerend voor anderen, denk ik.

In combinatie met zo’n vijftien oliebollen p.p.

4 likes

Ik ben nog erg aan het twijfelen tussen:

afbeelding

En

afbeelding

14 likes

Ik ga ook koken: aubergine paprika stoof met tahin, gepofte zoete aardappel met hazelnoot yoghurtsaus en champignons met za’atar.

2 likes

Mijn man heeft nog nooit gegourmet en heeft toevallig een bakplaat gewonnen bij de bingo bij m’n ouders dus hij is erg enthousiast om dat straks eens even uit te proberen :joy:

21 likes

Broodje kroket :heart_eyes:

5 likes

Oh ja! Ik heb ze allebei wel al in de vriezer liggen. Dus eentje vandaag en eentje morgen denk ik :sunglasses:

1 like

Hahaha dit vind ik echt aandoenlijk

3 likes

Ik ga eten met vrienden en iedereen neemt wat mee, ik maak gyozas met kool en paddestoelen en Koreaanse (nep)kip, verder weet ik dat er fried rice, spring rolls en iets van Japanse kipballetjes zijn en de rest is nog een verrassing

5 likes

Hij vond het echt top :slightly_smiling_face: Er is vanalles over dus uhm morgen weer, ben er zelf geen fan van maar goed als het hem blij maakt

2 likes

Kater bestrijden met ottolenghi bloemkool filo kaas taart

20 likes

Burgul met een tomatensausje met champignons & ui.

1 like

Wraps met krokante vega kip, sla, komkommer, rode ui, avocado en een honing-mosterdsausje

3 likes

Pasteitje met kippenragout en voor de liefhebbers met paddenstoelencrumble

Pompoen-wortelsoep

Mini aardappelkroketjes, rode kool, varkenshaas in bladerdeeg (eentje met cranberry en appel en eentje met een vulling van paddenstoelen)

En last but not least:
Gin-tonic panna cotta want die was nog over van gisteren

3 likes

Stoofje van courgette, aubergine, rode ui, knoflook, olijven en kappertjes met hummus op brood

1 like

Otto’s paddenstoelenlasagne. Voor het eerst, ben benieuwd. Het ruikt iig goed!

5 likes

Zoete aardappelpuree met boontjes en een vega kipkrokantschnitzel

3 likes

Spaghetti norma

4 likes

Ravioli gevuld met ricotta en sausje (1+1 bij appie) met extra spinazie en tomaat (en kaas)

2 likes