Paddestoelen risotto, maar ik wil eigenlijk pannenkoeken met spek
Tagliatelle met gerookte zalm, kerstomaatjes en courgette in roomsaus.
Spaghetti met courgetteballetjes in tomatensaus
Raviolisoep met pesto en parmezaanse kaas
Linzen ragu
Ik heb een mini rookoven voor op het fornuis gekocht dus daar heb ik me vandaag mee uitgeleefd (:
Gerookte en daarna gebakken oesterzwammen, geroosterde puntpaprika met gerookte boter met citroenrasp en paprika, sardines uit blik met geroosterde venkel, salade met veldsla, tomaatjes, venkeltoppen en een simpele vinaigrette, en zuurdesemtoast
Nasi met gebakken ei, zilveruitjes, augurken en kroepoek
Quiche caprese
en hoe smaakte het? Mn broertje kwam ook met de tip om paddenstoelen/oesterzwammen te roken en bakken voor een pasta oid omdat je dan nagenoeg gerookte spekjes hebt! Klonk echt mega lekker!
Wij hebben iets dat in het kookboek gado gado heet, maar gewoon aardappels en sperziebonen uit de oven is, met een pindadressing.
Maar dan met spinazie a la crème + Parrano robusto snippers en zonder de kruidenroomkaas. Voelt altijd echt als comfort food
Ja die oesterzwammen waren echt fantastisch zo gerookt, heel vlezig inderdaad! Sowieso interessant wat dat roken met smaken doet, de oesterzwammen hadden ineens ook heel licht iets bija zurigs waardoor het nog meer naar iets van vlees smaakte, en die boter had ineens (op een hele goede manier) iets grassigs? Echt wel heel leuk om mee te experimenteren
Filodeegtaart met gestoofde ui en kip
Restjes van gisteren (etentje met alleen maar gerechten uit TLV vegan favo kookboek)
En nog genoeg restjes over voor morgen!!
Oh dat boek heb ik ook en ik vind het een prachtig boek maar heb er nog niks uit gemaakt! Wat zijn je favorieten/aanraders?
Ik had een mango over die veel te rijp was geworden dus dal met mangochutney en rijst
De linzensoep van otto maar dan met aubergine ipv linzen. En afbakbroodjes met zelfgemaakte knoflook-kruidenboter
Stamppot boerenkool met spekjes, rookworst en augurk.
Penne alla Vodka
Kruiden couscous met bietjes, bimi en sinaasappel