Farfalle met mascarpone-tomatensaus en gegrilde kipreepjes
Airfryer aardappeltjes spruitjes en een groenteschijf
Pitabroodjes falafel met veel homemade knoflooksaus + salade
Maar ik baal nu van m’n gezonde idee om volkoren pitabroodjes te kopen want vind de witte veel lekkerder
Tomatensoep volgens echt Chinees recept met flatbread
Pizza met zelfgemaakt deeg.
Zelfgemaakte pita met paddenstoelenshoarma. Maar m’n pita’s zijn meer platbrood geworden. Maar goed alsnog lekker straks!
Met vega gehakt. Ben benieuwd!
friet met bamischijf
Pannenkoeken
Welk recept gebruik jij voor die soep?
De vulling was wel lekker, maar mijn wraps bleven echt niet dichtgevouwen tijdens het bakken. Heb m uiteindelijk in bakpapier gebakken. En mijn crunchwrap aan de binnenkant was een beetje taai.
Nasi met sajoer boontjes, sate van sojabrokken, satesaus, kroepoek en een eitje (sate en satesaus uit Sambal Shiok )
Gebakken gnocchi met een zelfgemaakte (soort van) pestosaus van basilicum, een shitload spinazie, handje cashewnoten, haverroom en een beetje geitenkaas. Die pesto achtige saus na het blenden in een pan gegooid met een berg diepvries erwtjes en nog meer spinazie. Dat daarna over de gebakken gnocchi geschept, chillllll en easy en gezond dus ben helemaal content
Ik heb dat ooit van iemand overgeschreven:
1 appel
1 sinaasappel of 2 mandarijnen
3 stengels bleekselderij
4 schijfjes gember
2.5 L water
5 grote vleestomaten of 1 pak gezeefde tomaten
200 gr kipfilet
2 grote blikjes tomatenpuree
2 el gembersiroop
80 ml azijn
80 gram suiker
peper - naar smaak
zout - naar smaak
50 gr (glas)noodles
50 gram bloem
2 takjes bosui
Olie
Snij de selderij in grove stukken. Was de appel en sinaasappel grondig en snij deze in vieren (indien je mandarijnen gebruikt gewoon door de helft).
Doe het fruit samen met de selderij en de gember in een pan en voeg ongeveer 2.5 liter water toe.
Breng aan de kook.
Snij ondertussen een kruisje aan de onderkant van de tomaten en dompel ze 1 a 2 minuten in het kokende fruitwater.
Haal de tomaten uit het fruitwater, ontvel ze en pureer vervolgens met de staafmixer tot een gladde massa.
Laat het fruitwater ongeveer 20 minuten doorkoken en zeef dan het fruit eruit.
Hou anderhalve liter fruitwater apart en kook in het overgebleven water de kip tot deze gaar is.
Snij of pluk de kip in kleine stukjes.
Giet ongeveer 2 eetlepels olie in een soeppan en bak hierin de tomatenpuree kort even aan. Voeg dan al roerend de bloem toe tot de bloem volledig is opgenomen in de tomatenpuree.
Voeg beetje bij beetje het fruitwater er aan toe maar blijf goed roeren zodat er zich geen klontjes vormen.
Voeg ook de gepureerde tomaten, de azijn en de suiker toe. Roer goed door en breng aan de kook.
Doe de kip samen met de noodles erbij en laat het geheel zachtjes koken tot de noodles gaar zijn.
Breng als laatst op smaak met zout, peper, gembersiroop en eventueel nog wat azijn en/of suiker.
Experimentje, maar kala namak, kikkererwrtenmeel, kurkuma, kerriepoeder, peper en knoflookpoeder met wat water mengen en dat licht laten stollen over het gerecht.
Ik vond het wel prima, maar niet the real deal
Ik gebruik het ook voor shakshuka en dan doe ik er meer kikkererwtenmeel in, waardoor hij echt goed stolt en dat is wel echt
Linzenbolognese
Gewokte groente met tofu en rijst
Pasta met broccoli, spinazieroomsausje, cashewnoten en pangrattato
Ajam pangang met boontjes en gebakken rijst
Tagliatelle met spekjes, prei, spinazie, pesto en parmezaanse kaas