Wat eet je vanavond #5

ja volgens mij wel maar ik heb ook andere smaken van dit merk geprobeerd en ik vind het altijd zo net niet eigenlijk. zelfs als ik allerlei dingen nog toevoeg van komijn, gember, zwarte peper, msg, ketchup, bouillonblokje etc etc etc

1 like

Ik voegde hier ook altijd allemaal spul aan toe om hem verder op smaak te brengen.
Tegenwoordig maak ik het gewoon zelf.
In japaneasy staat een super simpel recept! Kost denk ik evenveel (of weinig) tijd als die blokjes.

2 likes

Welke sesamolie heb je gebruikt? Ik heb een lievelings maar sta altijd open voor suggesties.

2 likes

Gerechten uit Chengdu gekookt voor mn zusjes: mapo tofu, tian shiu mian, fish fragnant eggplant en rijst!

4 likes

Ik vind dit dus ook! Voeg er echt nog veel smaakversterkers aan toe, maar zelfs dan blijft het onvergelijkbaar aan zaakjes buiten de deur.

2 likes

Sorry duurde even, maar heb even foto voor je gemaakt. Ik heb ook gewoon prima van de toko, maar dit is echt mijn favoriet, met name de linker:

Ik koop deze bij een Japanse conceptstore in de buurt (Mono Japan) en ze hebben echt nog meer fantastische condimenten, zoals zeewier pasta met yuzu kosho. Hebben ook een webshop zie ik nu.

9 likes

ohh love it ga even kijken dit weekend, thanks!

1 like

Curry noedels

2 likes

Rijst met aubergine (uit de oven met miso), wortel en tofu met sojasaus

2 likes

Ramen met tofu, paksoi en edamame. Daarna ijsje gehaald: double chocolate en kiwi :heart_eyes:

4 likes

Een soep die niet voor herhaling vatbaar was, maar daarbij farinata wat ik wel een aanrader vind! Soort hartige koek van kikkererwtenmeel, heel simpel en echt lekker. Denk dat ik het deze zomer vaker ga maken als bijgerecht bij salades. Ik heb dit receptje gebruikt:

12 likes

Butter paneer curry uit de oven met daarbij thoran met groene asperges en cashewnoten. Heeel erg lekker, Meera Sodha allebei.

4 likes

Oh dit is echt mn lievelings! Heel makkelijk en je kan er echt alle kanten mee op!

Oh en avondmaaltijd: bosui olie noedels uit shanghai (mega goed geluktl), crispy gojujang tofu en wat broccoli met sesamolie

3 likes

Heb je nog tips qua welke kanten jij ermee op gaat?

Ik doe vaak gehalveerde cherrytomaten, tijm en wat grof zout!

Maar olijven en zatar is ook mega lekker! Ik eet het wel echt als borrelsnack trouwens.

2 likes

Oeh klinkt lekker, bak je dat dan mee of doe je het na het bakken erop? Ja, als snack bij de borrel vonden wij het ook wel wat idd. We worstelen altijd een beetje met voldoende peulvruchten eten dus echt een goede aanvulling op ons repertoire dit.

1 like

Ik doe het er tijdens het bakken al op!

1 like

Asperges :heart: (met krieltjes, een eitje, geklaarde boter en vega ham)

1 like

Paddestoelenpilaf met granaatappelpitten en een komkommer salade. En dat ik pas eet om 23:00 kan alleen maar betekenen dat het recept van ottolengi was (klopt!)

3 likes

Zalm/spinaziequiche

2 likes