Wat eet je vanavond #5

Stoofpotjes inderdaad!! Ik vries ze altijd per portie in in van die Ikea-zakjes. Dan kun je het mooi plat uitdrukken zodat het makkelijk te stapelen is in de diepvries en snel ontdooit.

3 likes

Verse asperges!

Mijn vriend ging een pakketje ophalen bij de buren en die man had als relatiegeschenk asperges met krieltjes gekregen, maar ze eten dat thuis niet. Dus nu hebben wij ze gekregen. :star_struck:

16 likes

Tofu met japanse gomadressing, dikke plakken gegrilde aubergine in een beetje zoete sojamarinade en sobanoedels met sesamolie

8 likes

Soort burrito bowl (rijst met zwarte bonen, tomaat-koriander salsa, jerk tempeh, mais, ijsbergsla) en nachos met kaas uit de oven

5 likes

Aspergerisotto met oesterzwammen

6 likes

Lasagne met spinazie, paddestoelen en ricotta

3 likes

Bami en een gebakken eitje

2 likes

Amuse: zalmkroketjes
Voorgerecht: romige aspergesoep
Hoofdgerecht: citroenrisotto
Nageecht: meringue nestje gevuld met gele room, witte chocolade, passievrucht en mango

14 likes

Zelfgemaakte gnocchi (of nou ja uitgerekte gnocchi eigenlijk) met geroosterde paprika saus.

Ik zit helemaal in een fase dat ik uitgebreid koken ineens heel leuk vind. Ik weet niet zo goed waar ik het verder moet delen dus dan maar hier haha.

Recept van Tobias: https://youtu.be/jFgW_xG8hlc?is=diM2AiMtl4eUo6Zj

Samenvatting

Heb alleen de gefrituurde olijven weg gelaten want had perongeluk met pit gekocht en heb bijna m’n vinger er af gehakt toen ik ze probeerde te ontpitten. Dus vervangen door gewoon geraspte parmezaan.

14 likes

Pasta Alfredo met kip

2 likes

deze met beyond meat! kreeg een melding dat @5HT deze al een keer eerder geplaatst had, vond 'm echt heel lekker.

5 likes

Wraps met kip, ingelegde rode ui, feta en nog wat groenten :corn:

1 like

Risotto met groene asperges, champignons en citroen

2 likes

17758381687823631977971577166186

17758383697396567403958406815311

9 likes

Pannenkoeken

3 likes

Tomato and cucumber salad with tahini and spicy dukkah oil en Meera Sodha’s vegan recipe for aubergine and silken tofu with tahini and crispy chilli spring onions met wat (zelfgebakken zuurdesem) brood en its hitting the spot. Kan zo content zijn met mezelf wanneer ik iets lekkers heb gemaakt, echt zo’n gevoel dankbaarheid naar mezelf van een halfuur geleden haha

7 likes

Bami goreng met een spiegelei, pindasaus en gebakken banaan die een beetje mislukt is maar dat mag de pret niet drukken

6 likes

vega schnitzel, doperwtjes, aardappelpuree

1 like

Pom, witte rijst met ketjap kip en sperziebonen

Edit: het is paksoi geworden in plaats van sperziebonen

4 likes

Omggg ik heb hier al zo lang zin in!! Vega variant haha

1 like