Wat eet je vanavond #5

Ik heb alleen de monchou vervangen door mascarpone (staat ook later in het recept, beetje raar) en de zalm langer laten marineren en daarna gegrild ipv gebakken, maar wel met dezelfde kruiden verder.

En dan voor de gepofte cherrytomaatjes:

De tomaten in een ovenschaal leggen, samen met een aantal blaadjes basilicum, een eetlepel tijm, 3 of 4 teentjes knoflook, peper en zout. Dan besprenkelen met wat olie en 15-20 minuten laten poffen in de oven op 220°C

5 likes

Heerlijk, dank je!

1 like

Indiaas besteld!!

3 likes

Zoete aardappel uit de oven met geroosterde gemarineerde tempeh en kikkererwten, op een bedje van (:crazy_face:) boerenkool, met een tahincitroenknoflookdressing.

3 likes

Nasi kuning, sticky tempeh, sambal telor en sajoer boontjes. Incl 2 porties voor de vriezer voor mijn aankomende avonddiensten. Weet nu al dat ik dan zo gelukkig ga worden van dit eten :smiling_face_with_three_hearts:

13 likes

Aardappel-bonen stoof van Otto die snel (!!!) klaar is

2 likes

Spaghetti met gerookte zalm, courgette en tomaatjes

Risotto met paddenstoelen.

1 like

Een soort tabouleh, maar dan de bulgur vervangen door orzo, met gegrilde aubergine

1 like

Linzensoep :slight_smile:

1 like

Boeuf stroganoff met aardappelpuree, lekker zomers :joy:

2 likes

Flatbreads met za’atar/olijfolie, cherrytomaatjes, komkommer, spinazie, halloumi, munt, dille en een tahini-yoghurtsausje

4 likes

Doe jij dan zelf ff een mix van olijfolie en zaatar op de basic flatbreads en dan in de oven? Of koop je ze kant en klaar met zaatar

Ik had mijn flatbreads (mini) gewoon even in de pan verwarmd! En zelf olijfolie en za’atar gemengd en erop gesmeerd na het verwarmen, daarna belegd.

Oh ja nog vergeten dat er ook nog ingelegde ui op zat, dat maken was letterlijk het meeste werk dus echt een simpel gerecht maar heul lekker

1 like

De gevulde aubergine curry van Jamie

1 like

Borrelplankie

2 likes

De enige echte kant en klaar lasagne van de Aldi :heart_eyes:

10 likes

Rijst met een stir fry van aubergine en oesterzwammen in een sojagemberknoflookhoningsaus

6 likes

Romige citroenorzo met zalm, die iemand hier laatst postte.

4 likes

Rigatoni met vodka-tomatensaus

4 likes