Wat eet je vanavond #5

Sushi

2 likes

Niet zelfgemaakt helaas!

1 like

uit de Crisp weekbox: Aziatisch stamppotje met sticky tempeh, Nieuw Zeelandse spinazie en ingelegde koolrabi

2 likes

In België met Belgen en we gaan zelf frieten maken :two_hearts: met kaaskroketten en champignon roomsaus (ja en steak daar bemoei ik me niet mee)

12 likes

Aardappelpuree (wel een tegenvaller hoe lang dit altijd duurt om te maken), rode kool met appeltjes en zelfgemaakte appelmoes

Echt kleutervoer maar ik hou ervan op zijn tijd en mijn huis ruikt zo lekker nu naar appelmoes :drooling_face:

7 likes

Ik had heel erg behoefte aan troostrijk eten dus net lasagne in de oven gezet. Voor het eerst met die dreamfarm vegan mozzarella, ben benieuwd hoe die uitpakt na de oven

7 likes

Half zelf quiche lorraine gemaakt (met kant en klaar deeg)

3 likes

Hoe maak je dit dan? Ben benieuwd, want ik vind het altijd best wel snel maar misschien is dat van mij gewoon neppe aardappelpuree haha😅

2 likes

Ik doe niet echt iets bijzonders maar je moet eerst al die aardappels schillen, dan koken, dan pureren dus je bent niet in 20 minuutjes klaar zeg maar! Ik had ook best veel gemaakt dus dat schillen duurt gewoon lang. Ik had dit recept gevolgd

Chinese tomatensoep met stokbrood

3 likes

Ohh zo ja dat is wel waar haha. Ik ‘vergeet’ altijd de voorbereidingstijd (en soms koop ik ook al geschilde aardappelen🙃), maar alles bij elkaar duurt het wel langer inderdaad.

Ik maak het altijd met roomboter, creme fraishe klinkt ook wel lekker!

1 like

Weet niet of iemand dit boeit maar het werkte goed!!

20 likes

Pizza calzone, zelfgemaakt. Maar ik had net mijn pizza dichtgemaakt en was ik bezig met die voor mijn vriend. Maar toen kwam ik erachter dat ik het belangrijkste, de kaas, was vergeten!! Moest oprecht bijna huilen.

Toen heb ik hem weer losgetrokken en had ik uiteindelijk een een homp pizza maar wel mét kaas :+1:

5 likes

Traybake met bietjes, sjalotjes, krieltjes in schil en kipdij

1 like

Ik vond nog een bakmix voor focaccia dus die staat nu te rijzen en gaat zo de oven in, met nog een beetje zelfgemaakte tomatensoep van gisteren vooraf en dan shakshuka.

1 like

Ik had gisteren drie gangen gekookt, er is nog over dus ik denk dat ik het vanavond herhaal

Voorgerecht was geroosterde radicchiobladeren met gorgonzola erop, geroosterde vijg en gebakken oesterzwam

Hoofdgerecht heb ik geen foto van: een pittige romesco met walnoot, boterbonen geroosterde prei en fetaroom met citroentijm

Nagerecht was een amandelcakeje, met appel, gezouten karamel, kardemomroom en geroosterde amandelen

35 likes

Foe yong hai en vega bami

1 like

Broodjes met tempeh, sriracha mayo, sla en tomaat

4 likes

trofie alla genovese (pesto, aardappeltjes en boontjes), even weer in vakantiesferen

3 likes

Pompoensoep met brood en dips

3 likes