Wat eet je vanavond #5

Zelf gemaakt, maar ze leken meer op een soort ontplofte bergen dan op broodjes

3 likes

Noo, heb vandaag nog met dit boek in mijn hand gestaan. Maar niet gedaan omdat al mijn kookboeken stof lopen te vangen.

Maar nu wil ik hem alsnog :sob:

1 like

Ja doe het! Ik heb een tijdje elke dag uit dit boek gekookt en alles is zo lekker. En het is een manier om de Palestijnse cultuur aandacht te geven en levend te houden. Het boek geeft ook context bij sommige recepten en een stuk geschiedenis. Dus het is gewoon een heel mooi boek.

6 likes

Romige orzo met kip en parmezaan

3 likes

Rozemarijn aardappels gebakken, gehaktballen en oosterse spruitjes

1 like

Mezze rigatoni met Italiaanse venkelworst en veel Pecorino.

2 likes

Ok damn ik dacht dat Otto er wat van kon met zijn ‘hihi nu nog 2 uur in de oven’ icm mijn poor reading skills

14 likes

Is dit uit het boek van Boustany? Want dan is dat boek echt niets voor mij :sweat_smile:

2 likes

Met iets andere groente, Deze vegan quiche
met een frisse salade

2 likes

Aardappelpartjes uit de oven, rode kool met cranberry’s en een vega schnitzel

Gochujang-pindanoedels met preidumplings, broccoli, een eitje en heel veel lenteui

6 likes

Pita met vega gyros, feta, komkommer, tomaten, yoghurt/dille/knoflook saus en Turkse sambal.

6 likes

Potaje de garbanzos, Spaanse kikkererwtenstoof. Met snijbiet, een eitje, en anchopeper-puree omdat ik geen choricero had. Voor het eerst gemaakt en was heel lekker!

12 likes

@Violoncello waarom reageer je op mijn drie laatste posts met de boze emoji?

1 like

Ah ik was het topic een beetje aan het bijlezen en ik werd er zoo chagrijnig van dat ik allemaal mensen schaamteloos zag posten over het eten van vlees en vis

1 like

Serieus vanuit interesse, wat denk je daar dan mee te bereiken?

1 like

Oh niet heel veel hoor, gewoon even mijn eigen frustraties uiten

1 like

Dat vind ik echt een hele kinderachtige manier om je frustraties te uiten

24 likes

Ik doe het natuurlijk ook gewoon om een punt maken hoor, namelijk dat het gezien de staat van onze wereld nĂ­et normaal is om dieren te eten als je ook de keuze hebt dat niet te doen

3 likes

Je hebt er nog eentje met gehakt gemist zie ik!

21 likes