Veldsla, aardappeltjes&linzen uit de oven, gebakken halloumi met een ‘hot honey’ sausje, rode ui, granaatappelpitjes en pecan nootjes ![]()
Sushi
probeerde 30 en 31 december ook al te bestellen maar vandaag eindelijk gelukt!
Heb het maar verdeeld in 2 rondes, omdat het allemaal niet echt matcht.
Eerste ronde:
Ik had een droevige kwart komkommer, heb ik de slechte stukken van afgesneden en toen met zout bestrooid, laten uitdruipen,afgespoeld, toen soyasaus, sesamolie, mirin en rijsazijn erbij en sesamzaadjes erover heen. Was prima.
Bak champignons in plakjes gesneden, gebakken in roomboter met erna knoflook erbij en toen klein beetje soyasaus erover gedaan. Was wel lekker.
Had nog wat groente mini loempia’s dus die in de oven afgebakken (tsja, prima) en had nog een zak Tom kha Kai soep van Conimex en die was serieus best lekker, hoewel vast totaal niet lijkend op het origineel.
Toen de tweede ronde:
Mozzarella bolletjes en snoeptomaatjes met basilicum en daar olie en balsamico over gedaan en had nog een partybrood (zo’n voorgesneden afbakbrood) en die heb ik afgebakken en een paar bruschetta’s van gemaakt met een restje van zo’n tapenade, wat parmezaan en olijf die ik ook nog had. Oh en ik had nog een paar picollini’s.
Voor 2 personen was t wel een gezellige tafel zo.
er staat hier niet bij of het vegan is of niet dus @Violoncello je moet deze post ook nog even voorzien van ![]()
Ik kreeg een boze emoji op een Vega eetspread dus misschien is ze gewoon moody
Pannenkoeken!
Vanavond zelfgemaakte pizza met geitenkaas en een met blauw kaas en nog wat andere random restjes
Er zit 2,8% kip in die Tom Kha kai soep ![]()
Oh shit joh, zelf niet eens gemerkt ![]()
Kai betekent kip in het Thais ![]()
Vanavond de leftovers van dit. M’n inschatting van 1 persoonsportie was de inschatting van voor een volledig elftal ![]()
Oh sorry dat ik geen Thais spreek
ha ja ik ging jouw thaise gerecht googlen om te zien wat het was en toen dacht ik ja @Violoncello spreekt haar talen
Mijn goede voornemen om meer recepten uit mijn kookboeken te proberen in praktijk brengen: ovenschotel met halloumi, broccoli en kikkererwten uit Eén pan, plaat, planeet.
Zelfgemaakte pasta met venkelworst en saffraan. Uit het Toscanini kookboek.
orrechiette met cavolo nero, kikkererwten, feta en pecannoten
Gochujang roomsaus met courgetti, twijfel nog of ik er iets vullends doorheen doe. Dacht aan tofu of boterbonen, maar die heb ik beide net met de lunch gegeten.
Kimchirijst met een eitje en wat gyoza’s
Mais chowder met prei en bloemkool en zuurdesem croutons
Friet met pindasaus en een kaassoufflé met chilisaus