Wat eet je vanavond #5

O deze ook over het hoofd gezien. Nou, ik heb hem vandaag weer gemaakt (dit x met courgette met parmezaan uit de oven en een andere kimchi) en vind hem toch wel echt heel lekker. En lekker snel op tafel. Echt comfort food.

4 likes

Mijn signature dish: Surinaamse bruine bonen met vega kipstukjes, rijst, sambal on the side en zure komkommer.

13 likes

Pasta carbonara met een salade erbij.

Vriend was uit eten, dus kon ik lekker eten waar ik zin in had en makkelijk.

4 likes

Stampot met spruitjes, en wil nu morgen weer spruitjes eten.

1 like

omg dit klinkt zo lekker, ik heb nog nooit surinaamse bruine bonen gegeten maar wil dit nu (echt raar want ik hou van surinaams eten en van bonen dus ???)

1 like

Ik heb vandaag nog bruine bonen schotel gegeten en vond dat er iets miste… hoe maak jij de Surinaamse? Ik lig hier met een rammelende maag haha je gerecht klinkt zo lekker.

1 like

Wat een leuke reacties!

Ik moet het recept even uittypen. Je kunt het wel googelen maar elke Surinamer maakt het vaak net een beetje anders (en tot nu toe vind ik die van mijn oma/toen moeder/en nu mezelf het lekkerst :smile:)

Zal het volgende week even op de laptop typen.

21 likes

Oehh ik ben heel benieuwd of die een beetje overeenkomt met hoe ik em maak :yum: Heb er ook wel weer zin in. Vandaag vega jalfrezi gegeten!

1 like

Love BB met R :heart_eyes:, ben erg benieuwd naar het recept

2 likes

Ja graag!

Het is volgens mij ook zo een gerecht wat je alleen bij iemand thuis eet, ik eet het eigenlijk alleen bij een vriendin. Met huisgemaakte peper erbij :yellow_heart:

6 likes

Ik heb vrienden uitgenodigd voor kaasfondue. Toen ik kaas hing kopen, zag ik dat de kaasboer zelfgemaakte goulash soep verkocht, meegenomen. En omdat ik dan ook een passend dessert wil ga ik zo voor het eerst appelstrudel maken.

11 likes

Geroosterde tomatensoep en zelfgemaakte focaccia. Misschien met nog wat talleggio erbij.

4 likes

Boerenkoolgortotto maar dan met risotto want mijn AH had geen gort. Lekker!

https://www.volkskrant.nl/volkskrant-magazine/zie-boerenkool-eens-als-heel-stevige-spinazie-tipt-yvette-dan-kunt-u-er-bijvoorbeeld-deze-gortotto-mee-maken~bdb364ee/?referrer=https%3A%2F%2Fyvettevanboven.com%2F

4 likes

Ooh ik kan hier niet op wachten! Is hij volledig vega?

Ik probeer zelf soms wel eens bb met r te maken, maar vrijwel alle recepten online zijn met vlees natuurlijk. Ik heb daardoor ook niet het idee dat ik het goed maak. Heb ook geen Surinamers in mijn directe omgeving, dus eet het buiten de deur nooit.

Couscous salade met zongedroogde tomaat en feta (deze, maar dan beetje aangepast, o.a. ras el hanout door de couscous en geroosterde pijnboompitten voor een crunch - alhoewel ik achteraf denk dat walnoten beter zou zijn geweest). En brood met superlekkere olijdolie en harissa uit Tunesië van een collega van mijn partner :drooling_face:

5 likes

Zelfgemaakte taco’s met ingelegde rode ui, geroosterde oesterzwammen, gebakken oesterzwammen en bundelzwammen, pico de galo, avocadocrema… oh en zalm

3 likes

Soto Medan

Echt lekker maar was ff vergeten dat het toch nog best wat tijd kost om te maken.

3 likes

Krieltjes uit de oven, kaasschnitzel en bloemkool

2 likes

Deze maar weer eens, met meer smaakmakers: De beste vegetarische lasagne. Ben bang dat dit wel echt tattaliaans is maar hij is best lekker en kind eet m ook goed.

Ik ben trouwens ook benieuwd naar het recept van de bb met r @ZusjevanJoost! :blush:

3 likes

Pasta e ceci! Orechiette met kikkererwten, gekarameliseerde uien, goede olijfolie en pistache. En rauwe spinazie met olijfolie en citroen ernaast als salade

17 likes