Ik heb een tijdje geleden onderzoek gedaan naar de beste soep/yoghurt thermosbeker en kwam bij deze uit. Ik heb deze aan m’n vriend gegeven en hij zegt dat het voor soep echt heel goed werkt. Hij doet dan om 6.30 wat heet water erin, verwarmt de soep in een pannetje en doet daarna het water uit die beker en de soep erin en dan is het om 12.30 nog heet. Voor nasi ofzo werkt het wat minder goed zei hij, dat is dan warm/lauwwarm rond die tijd. Ik heb ook die snack container erbij gedaan en dan kun je ook croutons of muesli meenemen. Oh en hij lekt niet! Echt een degelijk ding is het.
Oh wat een fijne tip en wat goed dat jij al onderzoek hebt gedaan! En hij is ook niet al te duur. Tnx!
Ik gebruik hiervoor een pot van chilly’s (met afbeelding van pepertje). Ook voor mijn lunch en soms voor avond eten. Blijft ook goed warm en lekt niet. Ze hebben ook flessen waar ik ook heel tevreden mee ben.
Dus dat kan ook een optie zijn.
Sambal goreng tempeh met gebakken rijst en bimi
De bietenorzo uit de oven die hier laatst al eens voorbij kwam. Met Bastiaanse blauwe kaas erop ![]()
Bietensalade met tahinyoghurt, ahornsiroop, geroosterd sesamzaad en gegrilde lenteui
Geroosterde tomaten met pijnboompitten, za’atar, oregano, ricotta en geraspte halloumi
Falafel
Pannenkoeken!
Palak paneer met paratha, heel veel zin in! Misschien maak ik er ook nog mangochutney en raita bij.
Broodje shoarma ![]()
Dit, maar dan met boerenkool. En ik maak er nog een tomatensalade bij
Tomatencurry van Meera Sodha, ook weer heel lekker. Heb er geen spijt van dat ik dit kookboek (Azië) na een jaar eens uit de kast heb gehaald.
Bamia (okra) uit de oven, recept uit Falastin.
Rijst met sla en vegetarische kipnuggets
Hier ook!
Dit is best een random maaltijd maar ik heb er nu heel veel zin in?
Haha ja sla met rijst of aardappelpuree of gebakken aardappeltjes met sla vind ik heel lekker. Dat koude met dat warme en dan een beetje smeuïge sla erbij vanwege de dressing, lekker ![]()
Aardappels met rijst is idd ook zo lekker! Ik vind warm eten met koude sla dus ook echt top.
Oh ik bedoelde eigenlijk met sla! Heb nooit aardappels met rijst gegeten geloof ik maar dat ga ik een keer proberen ![]()
Is vrij normaal in Portugal! Vond het eerst heel vreemd maar is echt comfort food nu haha
Ohh voor Surinamers ook! @ZusjevanJoost Ben jij niet Surinaams? Heb je nog nooit rijst met gebakken aardappels gegeten? Giirrrrl ik maak voor je hahaha