Wat eet je vanavond #5

Oehh heb je nog een lekker recept?

1 like

Ja ik ben gemixt met Surinaams, haha neeeee erg he! Je mag het altijd voor me maken haha

1 like

Wat ik altijd doe: een ui, iets van 4 teentjes knoflook en een stuk peper (Madame Jeanette of Adjuma) fijnsnijden en dit eerst aanbakken in zonnebloemolie. Dan de in plakjes gesneden aardappelen erbij gooien (ik snij ze meestal door helft en dan in plakjes snijden). Het enige wat je dan nog hoeft te doen is zout erover, goed doorroeren en dan laten staan met het deksel op de pan (en geduld hebben). Af en toe omscheppen tot ze bruin gebakken zijn en dan lekker met rijst opeten :yum: Ik vind het zelf ook wel lekker om nog wat extra knoflook/uienpoeder toe te voegen of soms een (half) bouillonblokje. Als je de peper te heet vindt, dan kun je die ook achterwege laten!

5 likes

Oh dit klinkt heerlijk. Gewoon met rauwe aardappels?

1 like

Yes! Even afspoelen nadat je ze hebt gesneden en dan zo de pan in :yum: oh en ik zet de kookstand eerst hoog voor het frituren van de ui/knoflook maar zet hem daarna wat lager als de aardappelen aan het garen zijn (medium)

Ik ga dit snel maken!

2 likes

Ook lekker icm bb en r :grin:

2 likes

Als we dan toch koolhydraten combineren kan ik Koshari ook aanraden, is gebakken/gefrituurde rijst met pasta én vermicelli. En dan nog linzen en een hoop dingen en saus erop, maar de combinatie rijst en pasta is echt top.

Doe sowieso wel vaker vermicelli door rijst heen, echt lekker ook!

12 likes

Ohhh lekker ik ga dit echt precies zo maken!

@Zemraluani omg jaaa koshari helemaal van dat bestaan vergeten, ga ik ook snel weer maken! En pilav met vermicelli ook :heart_eyes:

4 likes

Rode currysoep, recept van Pick up Limes

2 likes

Dit is idd lekker en het sap van de bonen proef je niet terug! Ik kon alleen die 5 spices niet vinden dus ik had kardemom, koriander, kruidnagel, kaneel en nootmuskaat er door gedaan. En ipv verse tomaat een blik tomaat en ik had nog augurk in de koelkast. Ik ga het recept zeker nog eens maken en miss dat ik de volgende keer er wel kleine stukjes appel door doe.

1 like
2 likes

Appel?! Jij maakt er een heel eigen versie van haha

Chili cheese frietjes

5 likes

vegan versie van soedanese pindastoofpot, nagemaakt van het restaurant napata! ik vond het daar elke keer zo lekker daar dat ik een recept gevraagd heb. wel iets anders dan daar want ik heb gewoon groentemix en tofu die ik nog had gebruikt ipv de groenten die zij erdoor doen

(jongens ga eten bij napata in utrecht enige soedanese restaurant in nl!!!)

12 likes

Ik wou net zegggen
 mag alleen als je het geen Surinaams gerecht meer noemt hahahah

1 like

Haha ja en een blik tomaten en augurk. Ik wil niet zo zijn maar stiekem vind ik dat heel erg haha

4 likes

Zijn die uit blik nu alleen niet smaakvoller dan verse tomaten buiten het seizoen nu?

Ik gebruik echt vaak voor sauzen etc blik (liefst San Marzano) omdat de verse uit de supermarkt vaak puur water zijn.

7 likes

Ik had vorige week een gewone tomaat en tasty Tom gekocht om te vergelijken en die gewone is puur water idd maar de tasty tom was verrassend goed!

2 likes

Ja tasty tom! Dat is de enige die ik uit de supermarkt koop. En na het snijden in een vergiet, zout erop en nog wat laten uitlekken.

2 likes