Wat eet je vanavond #5

O goeie, ik heb die in het verleden wel eens gehaald maar soms ben ik skeer als ik boodschappen doe. Mijn favo zijn tomaten uit zo een kraampje die hier op de Oogstmarkt staan in de zomer haha. Maar in de winkel heb ik niet altijd zin om 700 euro uit te geven en dat het dan tegenvalt. Dan is zo een blik vaak wel meer smaak dan los, vooral als ik best wat nodig heb.

Edit: al blijf je nog bij je eigen masala bijv met een structuurding zitten. Altijd kiezen tussen 2 kwaden.

5 likes

En met passata koken of datterino in blik?

3 likes

Ik doe ook chinese vruchten uit blik in mn bruine bonen, geen appel, maar misschien geeft het dezelfde smaak eraan

2 likes

Op zich helemaal prima hoe iedereen zijn bruine bonen maakt, maar het gaat er toch om dat je zegt oh heerlijk recept en dan daarna beschrijft dat je eigenlijk alles anders hebt gedaan dan het recept?

8 likes

Doe ik ook af en toe, als mis ik bij passata soms die stukjes!

Er woont hier trouwens iemand in de buurt die ook graag die San Marzano gebruikt, want elke keer als die in de bonus is zijn ALLE schappen leeg en ik heb echt 800 AH’s in mijn omgeving. Als ik diegene ooit tegenkom met een vol mandje ren ik ermee weg.

6 likes

Een vriendin kwam vroeger vaak bruine bonen eten bij mijn moeder en mij thuis. Toen wilde ze graag het recept om het zelf te maken. Dat deed ze, en toen zei ze “het smaakt toch anders als je moeder het maakt!” Had ze hele andere kruiden gebruikt en er een Hollands groentepakket doorheen gedaan :cry:

5 likes

Omg ik wil daar al een tijdje eten maar het lijkt me op zo’n random ongezellige plek zitten maar oké nu ga ik het doen binnenkort.

1 like

ja het is ook op een random gaar industrieterrein en het is maximaal 3 graden binnen dus doe vooral een thermolegging aan MAAR HET IS HET WAARD

3 likes

Deze maar dan met kaas en zonder citroen/peterselie. Precies lekker qua verhoudingen en de baktijd klopte ook :ok_hand:t3: en een tweede ovenschaal staat klaar voor morgen jeej

6 likes

Zelfgemaakte taco’s met gegrilde halloumi, ananas/chili/paprika/imoen salsa (rocoto peper pffieuww), avocado en aji verde

11 likes

Smashed potatoes en vis in de oven met panko

1 like

Pizza caprese bij de Pizzabakkers

3 likes

Sushiii

3 likes

Orzo met bieten, geitenkaas en walnoten, met rucolasalade.

7 likes

Pad krapow gai

3 likes

Pasta pesto. Moet daar tegenwoordig voor drie personen wel twee plantjes basilicum van de Lidl doorheen gooien want met eentje zit er geen smaak aan. Thank u krimpflatie

5 likes

limabonen met gochujang en miso

7 likes

Limabonen met geroosterde tomaatjes en heel veel kaas

5 likes

Deze zelfgemaakte pastasaus van Emma de Thouars, echt super lekker, met natuurlijk pasta erbij. Eroverheen wat Parmezaanse kaas en een salade met tomaat, paprika, komkommer, botersla en feta erbij.

28 likes

Broodje pluimfeestburger met rucola, augurk, tomaat, rode ui en sriracha mayo

8 likes