Dit klinkt erg lekker! Heb je een recept?
Mac and cheese ![]()
Ik ontplof nu wel maar zo lekker
Gegratineerde spitskool stamppot uit de oven met een spiegelei en vega spekjes
Als je een goed recept hebt dan houd ik me aanbevolen!
Ik heb deze gemaakt: https://miljuschka.nl/de-meest-creamy-mac-cheese-ooit/
Met iets grotere macaroni’s, het was heel lekker
Slowcooked ragu bolognese met polenta puree
Koude ramensalade met sesamdressing uit japaneasy
Salade met witlof, appel, walnoten en rozijnen
Gebakken krieltjes, sla en biefstukspiesjes
Gisteren Birmese auberginecurry! Afgelopen weekend op best kept secret gegeten en ik vond het zo lekker dat ik heb gevraagd waar ik op moest zoeken voor het recept. Waren vet lieve mensen en ze lieten deze video zien:
Is alleen in het Birmees dus heb wat andere recepten opgezocht en tot de conclusie gekomen dat de niet super obvious dingen in de video gedroogde garnalen, kurkuma, chilipoeder en palmsuiker waren. Hoeveelheden een beetje op het zicht gedaan en nog een stuk meer laten inkoken/karameliseren zodat ie meer leek op hoe ik 'm van het weekend had. Moest een stuk langer opstaan dan ik verwacht had maar was echt heel erg lekker en ook heel simpel dus denk dat ie in m’n vaste repertoire komt!
Edit: oh en vandaag burrito’s met refried beans, tofu, paprika, rijst, guac en heel veel valentina
Kikkererwten met citroen, basilicum en burrata. Voor het eerst gemaakt en echt een aanrader, zo lekker.
Ik ga vanavond deze maken! Past wel bij dit schijtweer. Heb jij de mozzarella en cheddar zelf geraspt? Ik rasp normaal gesproken wel zelf maar voel me lui (en kan niet zo snel aan een blok cheddar komen nu).
Nee heb gewoon de AH zakjes gebruikt! Want ook lui toen ik het ging maken. Maar werkte prima
Dit is wat ik wilde horen ![]()
call me party pooper maar ik rasp de kaas zelf, heb dat een keer niet gedaan en ik kreeg een minder romige en volle mac n cheese en geen goede draadjes bij het serveren.
Tini Younger heeft het beste recept en omdat ik hard het verschil tussen zelf raspen en niet, heb ik die opzet gekocht voor de kitchen aid. Op 5 minuten is 1kg mozzarella, belegen gouda en cheddar zo geraspt.
Ik weet het maar vandaag is dit niet mijn journey
Binnenkort weer een keer om 23 uur een ottolenghi eten maar vandaag is de kaas van plastic ![]()
Een salade van gegrilde gele bolcourgette, rauwe venkel, dille en rucola allemaal uit de tuin. Met feta, een eitje en nectarine en nog een restje radicchio.
Stamppot ijsbergsla
Champignonsoep uit zak met een pistoletje en volkoren wraps met vega chicken tenders, rauwkost en honingmosterdsaus. Take it sleazy