Opwarm pannenkoeken vanuit de magnetron. Hoef niet te koken en wordt nier warm in huis.
Morgen weer een salade.
Koude noodles (met wortel, komkommer, edamame, tofu en tahinisausje).
dit was eigenlijk onderdeel van mijn lunch maar het is zo lekker dat ik het alsnog wilde delen: geroerbakte kool met vega vissaus en knoflook. vorig jaar toen ik in bangkok woonde at ik dit altijd en er zit echt crack in terwijl het het simpelste gerecht ooit is ongeveer? echt 4 ingrediënten exclusief die crack dus maar het is alsnog zo goed.
ongevraagd ‘recept’: olie in de pan, flink wat knoflook erbij (ik gebruik die pot van lee kum kee maar gewoon tenen kan ook), groene/chinese kool er een minuut of 5 in roerbakken en dan ongeveer 1 el vissaus en wat witte peper erbij en dan is het al klaar. in het thai heet het galam plee pad nam pla als iemand wil googelen ofzo
Gisteren deze:
https://www.delicious.com.au/recipes/soba-noodles-lime-cardamom-avocado/7v50lj8v
Heel lekker maar de tijd in de keuken viel me nog tegen tbh met die kardemompeulen en ik had uiteraard ongedopte pistachenoten gekocht
. Vanavond eten we… idk… ijsklontjes?
Mijn idee hier: ijsklontjes, en dan voor de zekerheid nog wat crushed ijsklontjes eroverheen.
Gisteren at ik noodlesalade met edamame en mais uit de vriezer, ontdooien overgeslagen, en het was heel geslaagd!
Ik heb nog 3 grote watermeloenen liggen, ook feta dus ik wil een watermeloensalade maken. Maar heeft iemand misschien een goed recept?
sorry niet met feta, maar aangezien je 3 watermeloenen hebt, ik zag deze gisteren voorbijkomen en leek me heel lekker
Basic pastasalade.
Mijn vriend deed boodschappen, kwam hij thuis met een stokbrood om voor erbij croutons uit de oven te maken ![]()
![]()
Ik ga proberen of een salade niçoise ook lekker is met gnocchi want ik heb geen krieltjes in huis en dit is ook een soort aardappel i guess?
Gazpacho, echt perfect met dit weer
Dit maar dan als pastasalade met orechiette die ik gisteravond al heb gekookt
Citroen tijm orzo met room zongedroogde tomaten en gestoomde snijbiet en parmezaan
Ik heb al vier ijsjes op, blijkbaar krijg ik zo nog een softijsje met spikkels en dan ergens later op de avond nog een tosti
Koelkast leegeten, oa rijstnoedelsalade met mango en pinda, tomaat met burratini en cracker met eiersalade
Pasta, gerookte kipreepjes, veldsla, komkommer, mango, witte kaas, pijnboompitten met yoghurtdressing
Pastasalade met pistache pesto, rucola en burrata
Gisteren salade nicoise
Ik weet het voor morgen ook niet meer
Padron peppers met gerookt zeezout, ketjap sambal aardappeltjes op sesam limoen saus en de gepaneerde tofu stukjes van ah (niet zo lekker).
Temperatuur in huis is maar 1 graad gestegen ![]()
Ik heb al zo veel varianten op salade gehad, echt klaar mee

Met feta, rucola, tomaat en nog beetje op smaak gemaakt