Wat eet je vanavond #5

Ik vind het wel lekker maar sta dan toch weer zwetend een pan pasta of aardappel ofzo te koken voor erin dus what are we doing here???

Ik ook pastasalade met wat groenten erin gegooid, pesto en mozzarella

2 likes

Spring rolls met restjes rauwkost, mango, vegakip en volkoren noedels want dat had ik nog in huis, en chilisaus.

6 likes

Bevroren fruit geblend met yoghurt als sen soort skere smoothiebowl. Met hagelslag als topping en een huisgemaakte ijsthee.

Ben klaar met vandaag, maar moet nu naar een verjaardag :sob:

5 likes

Wraps met warmgerookte zalm, salade van mango, tomaat, paprika, komkommer en avocado, creme fraiche met limoen, knoflook en shiracha

Voor de inspo: morgen couscoussalade met feta, walnoot, granaatappel, tomaat, komkommer, olijven en rode ui

2 likes

Dit is lekker!!!

5 likes

Heb je wel eens je gnocchi in de airfryer (of oven:frituur) gedaan? Kapot lekker!!

1 like

deze maar dan met dubbel zoveel tomatenpuree, een fijngesneden sjalot, en gruyère ipv mozarella. zoooo lekker. :drooling_face:

1 like

Gebakken bami met pindasaus en een spiegelei

2 likes

Geplette aardappel uit de oven, vega schnitzel, salade, en een geïmproviseerde saus van avocado, Griekse yoghurt, mayo, knoflook en dille waar ik erg tevreden over ben.

5 likes

Zelfgemaakte (supergoed gelukte!!) tzatziki, impossible meatballs, gekruide aardappeltjes, avocado, komkommer en tomaten salade.

7 likes

Aanrader!

3 likes

Deze met Beyond gehakt, eet ik vaak als Beyond in de aanbieding is, heel lekker!

4 likes

Vanavond ‘host’ ik een etentje voor 4 en heb uiteindelijk gekozen voor een semi aziatisch thema:

Als apéro:

• miso hummus
  • yuzu kosho boter
    (Met zuurdesembrood)
  • kimchi
  • dumplings (vega en niet-vega, met o.a. shiitake en chinese bieslook) met Tomasu sojasaus en een crispy chili oil mayo

Als diner koude sobanoodles met edamame, radijs, wortel, bietenscheutjes, courgette, vegan gerookte zalm, ingelegde gember en een dressing van sojasaus, rijstazijn, maple syrup, sesamolie, limoen, look, gember en chili. En verse kruiden.

Dessert doe ik niet graag dus we gaan een matcha/ube softijsje eten haha

Edit: de crispy chili oil mayo wordt vervangen met abrikozengochujang!

21 likes

Slowcooked rendang, nasi uduk, vers afgebakken kroepoek en sajoerboontjes

6 likes

Ore are met kerrierijst

5 likes

Heb gisteren een extra ovenschaal macaroni met gehakt meegekregen van mijn moeder 🫶🏽 :netherlands: Meet sambal wel.

Dus alleen zo even in de oven knallen. Ik krijg alleen die dikke kaaskorst (ja sorry echt goor woord) nooit zo lekker als haar.

8 likes

Heb je al geprobeerd om aan het einde even de grill aan te zetten om die korst knapperig te krijgen?

1 like

Ja! Maar dan nog krijg ik hem niet zo lekker dik en krokant als bij hen. Waarschijnlijk gebruikt ze nog veel meer olie en paneermeel oid haha, maar heb er gisteren in ieder geval van genoten. Nu zonder vind ik dan ook weer prima.

3 likes

Terong belado met rijst en seroendeng

4 likes