Wat eet je vanavond #5

Bij Ikea Breda mag je zelf jam tappen!

3 likes

Salade met zwarte bonen, boterbonen, mais; avocado, pico de gallo en Mexicaanse chili olie.

4 likes

Net gegeten, inderdaad HEERLIJK!!

2 likes

Melanzane

2 likes

Cigkoftem en om aan het minimum bestelbedrag te komen had ik er augurken bij gedaan met de verwachting dat ik dan een klein bakje met 2 augurken ofzo zou krijgen

Bleken er meer dan 10 hahaha maar ik klaag niet want love augurken

Oh en ik heb voor het eerst salgam (gefermenteerd drankje met paarse wortel, bulgur en zout) en ik moest er even aan wennen maar vind het eigenlijk wel heel lekker denk ik!

18 likes

Chili sin carne in wraps met zure room, avocado, chilisaus en tortillachips

8 likes
2 likes

Rigatoni met aubergine in tomatensaus en stukjes plantaardige kipbraadworst erdoor

6 likes

Pasta met rode saus uit een pot.

2 likes

Pasta (casarecce) met courgette, een sausje van citroen/pecorino/amandelen/basilicum en ik heb nog 2 smokey tomaat-worstjes van terra.

5 likes

Orzo met citroen en mascarpone, gepofte honingtomaatjes met truffelolie en gegrilde zalm

3 likes

Koude glasnoedelsalade met vegetarische kipstukjes met Korean BBQ saus, edamame, mango, taugé en een gekookt ei

4 likes

Mango curry met rijst en naan

3 likes

Vega home made kapsalon en bier/wijn

2 likes

Meera Sodha’s vegan recipe for Thai tomato salad with peanut crumbs | Vegan food and drink | The Guardian Met kruimels van cornflakes ipv broodkruim want hadden even geen oud brood. Met daarbij aardappels uit de oven en een pluimfeest burger van de vega slager.

3 likes

Rode bieten gazpacho! Met komkommer en radijs, en wat croutons. Echt lekker geworden.
Nu nog een hoofdgerecht bedenken, echt geen zin om iets warm te koken

3 likes
2 likes

Mosselen :partying_face:

5 likes

knapperige miso tofu met sesamnoedels en ingelegde komkommer

7 likes

heel makkelijk avg’tje maar met een nieuwe vleesvervanger bij de ah (was ook 50% korting bij de appie waar ik was) die echt zoooo’n goede vleesstructuur heeft?! en ook niet meeeega erg die typische vleesvervangersmaak, maar misschien wordt dat gemaskeerd door de hoeveelheid ~herbs.
maar echt helemaal vleesstructuur én superjuicy ook :heart_eyes: kwam ook vocht uit toen ik hem sneed. als je flexi bent of vega/vegan en je houdt helaas wel veel van echt vlees is dit wel een heel goede vervanger imo!! (en ook afrader dus voor vega(n)s die daar de rillingen van krijgen)

foto’s van binnenkant steak maar met half afgekloven maiskolf op de achtergrond 😂

edit: oh het is helemaal niet nieuw haha alleen de herbs smaak is nieuw. nou hoe dan ook: lekker!!

11 likes