Wat eet je vanavond #5

Ik koop die planted dingen ook altijd als er een goede aanbieding is! Vind ze echt top :two_hearts:

2 likes

Rigatoni met radicchio, vegan worst, cannellinibonen en pecorino

4 likes

Pokebowl :heart:

5 likes

geïmproviseerde dingen-die-op-moetenbowl met geroosterde paprika, crispy tofu, avocado, zwarte bonen en een soort van brothy kurkuma rijst en dressing van miso en tahin (echt een bij elkaar geraapt zooitje)

4 likes

limabonen met miso en gochujang met tofu en leftovers van bovenstaande kurkumarijst. oh en paksoi met knoflook en vg vissaus

4 likes

Ik wil echt jouw kookvariatie hebben

2 likes

dit vind ik echt een leuk compliment haha! ik gebruik qua smaakcombinaties vaak ideeën van le cocque als ik zelf geen inspiratie heb dus misschien heb je daar wat aan? hem volgen heeft me echt creatiever gemaakt met koken

1 like

Is dat die vegan insta chef?

ja!

Sushi

2 likes

Knive-cut noodles met een pinda/gochujang saus en edamame, met wat kleine bijgerechten: seitan bulgogi, kimchi dumplings en gewokte spinazie met look/chilivlokken/sesamolie

8 likes

Pokebowl

3 likes

Caesar salad

3 likes

kokosrijst met tofu-saté, pindasaus en ingelegde groenten

4 likes

Padron pepers met gerookt zeetzout en een salade van een roze marmande tomaat met olijfolie mozarella en (paarse) basilicum

Oh en drankje is zelfgemaakte aardbeien milktea!

12 likes

Nacho traybake, geïnspireerd door Allerhande (Nacho-traybake recept - Allerhande | Albert Heijn)
Vorige week voor het eerst gemaakt en was lekker makkelijk klaar te maken (geen zin om te koken met de warmte…) en zoon van 14 maanden vond het ook heerlijk.

3 likes

vind je iets in de oven doen wel chill met de hitte? ik heb het idee dat het daar alleen maar extra warm van wordt

2 likes

Dan hoef ik tenminste niet boven het fornuis te hangen :sweat_smile: Vind het in huis wel meevallen qua extra warmte, maar onze keuken is ook apart van de woonkamer, misschien maakt dat nog een verschil

mijn keuken is ook apart maar alsnog heb ik het gevoel dat de oven heel veel warmte afgeeft. maar ik vind koken sws leuk dus in de hitte boeit het me ook niet echt haha

Rigatoni puttanesca

1 like