Wat eet je vanavond #5

Broccoli en kaasburgers :woman_shrugging:

2 likes

Zelfgemaakt gyozas met kool en wortelvulling
Kip met komkommer
Noedels

5 likes

Pasta met pistache, guanciale, parmezaan, room en doperwten.

7 likes

Orzo met tomaat, spinazie en feta.

3 likes

Die courgettes met citroen ook? Die had ik gister!

En vandaag gnocchi met saus van venkel courgette doperwten citroen basilicum

2 likes

Een kipfilet gevuld met verse pesto, tomaat en mozzarella. Flinke scheut olijfolie en witte wijn erbij, cherrytomaatjes en een bol knoflook.
Gegeten met stokbrood om te dippen en de om gepofte knoflook op te smeren.

6 likes

In bloedsinaasappel geglaceerde venkel met hummus met gerookte paprika, gestoofde broccoli, bloedsinaasappel en amandel.

26 likes

Italiaanse avond met m’n vriend. We aten:

• een salade van bonen, tomaat, rode ui en basilicum
  • pappa el pomodoro van Otto
  • bruschetta van zelfgemaakte ciabatta, met daarop: 1) klassiek met tomaat, knoflook en basilicum, en 2) romig geitenkaas mengsel met een geroosterde aubergine en gekonfijte rode ui + peterselie

38 likes

Jollof rice met bakbanaan :heart:

10 likes

Pastaschotel met gehakt en kaas van kookmutsjes

1 like

Aloo gobi met paneer (van meera), met griekse yoghurt en zelfgebakken knoflooknaan die helaas niet fantastisch lekker gelukt was

3 likes

Heerlijk
Als ik die fotos zie krijg ik spontaan zin in de zomer

2 likes

Verse tagliatelle met witloof, shimeji, courgette en een roomsausje met citroenzeste, parmezaan en peterselie

2 likes

naast dat het gerecht wss heel lekker is, ziet het er ook prachtig uit :smile:

2 likes

Voor het eerst zelf banh xeo gemaakt! Niet het meest fotogenieke eten maar wel heel lekker

23 likes

Ziet er heerlijk uit! En wat een gezellige borden.

4 likes

Uren in de keuken gestaan maar ok voor het eerst een irakees koerdisch gerecht gemaakt. Ik kook eigenlijk nooit gerechten uit het land van herkomst van mijn man, maar heb nu een kookboek waar een hoop gerechten in staan die hij wel kent. Dus leuk om eens te maken! Ik heb ‘kotelks daw’ gemaakt, zo wordt het in het Koerdisch genoemd. In het boek staat het als ‘kubbeh lebaneeyah’. Deeg van griesmeel en mager lamsgehakt gevuld met lamsgehakt van weer een ander deel samen met ui, kruiden, peterselie en pijnboompitjes. In een saus van geitenyoghurt en gegarneerd (niet getopt ja) met korianderolie en pijnboompitjes.

23 likes

Gepofte aardappel met makreelvulling

En ik maak ook gelijk chili sin carne voor morgen

6 likes

Ga dit topic echt volgen voor inspiratie, die ontbreekt de laatste tijd nogal. :sweat_smile:

3 likes

Om diezelfde reden mis ik de activiteit in het weekmenu topic ook erg haha

Ja, kan zelf ook bijdragen door te vertellen wat ik die week eet, maar denk dat weinig mensen zitten te wachten op kant en klaar pakketten of steeds dezelfde gerechten door mijn gebrek aan ideeën. :clown_face:

4 likes