Wat eet je vanavond #5

Nee ik ben fully tatta haha, hou gewoon heel erg van koken!

Vind het altijd leuk om me te verdiepen, voor keukens die ik nog niet zo goed ken probeer ik altijd recepten te vinden die zo legit/niet-verwesterd mogelijk zijn totdat ik het idee heb dat ik een beetje voeling heb met de smaken en wat meer kan gaan freestylen (en bedenken welke swaps met makkelijker verkrijgbare ingrediënten ik wel en niet wil maken). En YouTube video’s kijken vind ik ook een fijne manier om van bepaalde keukens meer idee te krijgen van technieken, manier van koken, verschillende regio’s, wat voor soort smaken bij elkaar passen enzo!

7 likes

Wat goed zeg, heel inspirerend ook haha!

2 likes

Ik heb een nieuw kooboek: extra en meteen 2 gerechtjes gemaakt:

Hele broccoli uit de oven met gojujang hollandaise en een prei tarte tatin

25 likes

Ziet er heerlijk uit allebei!

1 like

Pilav, adana kebab en knoflook boontjes en een salade. Helemaal zin in om zo de keuken in te gaan :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Ik ga me door het Dé Bakplaat boek heen koken in een poging om sneller en makkelijker te koken doordeweeks, en begin vanavond met ‘Indonesische kokosrijst met knapperige chilitofu en pindasambal’

17 likes

Ik vind dit echt heel leuk om te volgen dus ik abonneer me alvast op deze reeks (als je ook nog zin hebt om af en toe een foto te plaatsen helemaal mooi).

11 likes

Sgat ik ben dit over 2-5 werkdagen weer vergeten

Maar love het vertrouwen!!!

13 likes

Homemade poutine :heart:

Als laatste maaltijd samen voor ik naar t vliegveld ga

6 likes

Hahaha ja die Jamie’s 30 en 15 minute boeken zijn echt leugens. Minimaal dubbel zo lang later een matig gerecht op tafel.

4 likes

Nee dit boek is de best of van de andere bakplaten! Ik keur recepten best snel op voorhand af (dan denk ik ja dit wordt gewoon niet lekker met deze beperkte smaken/verhoudingen) maar voel me wel gesterkt door deze formule van tried & tested favourites! En als kersverse basisschoolmoeder snap ik nu ineens alle Albert Heijn reclames over haast hebben en wat moeten we nu weer eten dus ik ben committed

@Bunnyslippers de oude Jamie kookboeken zijn prima maar deze man kookt nu al sowieso 10 jaar alleen maar onzin

8 likes

Polenta met ratatouille

Ik heb burrito’s gegeten uit een pakje, maar die saus is zo lekker

5 likes

Ja die saus zouden ze eigenlijk los in een zakje moeten verkopen. Heb t met losse kruiden wel eens geprobeerd na te maken maar is gewoon niet hetzelfde

2 likes

sorry maar jouw verdwijntruc van het forum en terugkeer met baby was toch gewoon vorig jaar???

1 like

Het betreft hier inmiddels een kind dat met een Nespresso apparaat zelf koffie voor me kan zetten en vragen stelt als ‘mama, wat betekent je schamen?’ (dat laatste had ik afgelopen weekend aan fucking Pinkeltje te danken)

Het goede nieuws is dat mijn eerste bakplaat een succes was! STRIKT gezien vond ik het wel iets meer voorbereiding vergen omdat je tofu moet persen en rijst moet wassen, maar het was verder lekker en simpel en vegan en de rijst gaart ook gewoon in de oven! 8/10. Vanavond is het tijd voor ‘harissa-prei met bietjes & feta’

10 likes

Ja dit werkt echt verbazingwekkend goed! In dat kader kan ik ook de pompoen & broccoli met kokosrijst aanraden (uit de Groene Bakplaat, weet niet of die ook in jouw boek staat)

3 likes

Ooo die staat er niet in, maar als ik dit boek uitgespeeld heb ga ik die ook wel een keer opzoeken!

Ik vind de zoete recepten in dit boek er ook leuk uitzien, ik ben totaal geen bakker maar ga denk ik de pistache-dadel brownies ook eens proberen. Weet iemand toevallig waar je dadelsiroop kunt krijgen? Is dit eerder een Turkse/Aziatische winkel ding of een geitenwollensokken ding?

1 like

Kan je ook bij de Albert Heijn kopen!

1 like

Gebakken gnocchi met pompoen-salie roomsaus

15 likes