Wat eet je vanavond #5

Had 'm vandaag ook nog met broccoli ipv pasta. Broccoli gewoon op een bakplaat tegelijk met de saus in de oven. Dikke aanrader.

1 like

Frites, kroket, bloemkoolpuree en gegrilde paprika.

2 likes

Minestrone soep met focaccia’s en kaasstengels om in te dippen.

6 likes

Chili con carne uit de diepvries. Geen zin om te koken, heb er nog pico de gallo en guacamole bijgemaakt.

1 like

Wortel, gebakken aardappels en vissticks

3 likes

Ja das een goede “als” inderdaad

Indiase dahl met pompoen en naanbrood erbij

5 likes

Zo’n kant en klare bak voor in de oven met kip pesto iets en los gekookte broccoli.

1 like

Volkoren couscous met kikkererwten, spinazie, tomaat, courgette/rode paprika/wortel uit de oven, falafel, Libanees brood, pikante hummus en zelf ingelegde rode ui

5 likes

Jackfruit rendang met ketjap rode kool, boontjes en pompoen.

1 like

We gingen vast iets proefkoken voor kerst, spitskool uit de oven met misoboter. Wel goed gelukt, paar kleine tweaks en dan kan het wel op tafel met kerst!

Nu met aardappelpuree en gebakken paddenstoelen

9 likes

Tteokbokki

1 like

Zelfgemaakte poké bowl

5 likes

Uit het kookboek van Ottolenghi? Die spitskool werd bij mij maar niet gaar :upside_down_face:

Vegan steak tartaar gemaakt om uit te proberen voor kerst. Was lekker!

En als hoofdgerecht een flammkuchen met blauwe kaas en broccoli. Viel beetje tegen.

2 likes

Nee niet perse! “Zelf bedacht” (is natuurlijk geen super origineel idee haha). Welk kookboek staat ‘ie?

Ik had m in kwarten en ongeveer 35 minuten op 200 graden en het was prima gaar eigenlijk

1 like

in zijn nieuwste, Comfort!

EDIT: Nu twijfel ik of ie wel daadwerkelijk in dat boek staat of in Mezcla, sorry hahaha

2 likes

Staat wel in Comfort idd, ik heb dat recept nog niet gemaakt maar het verbaasde me wel dat het zo lang in aluminiumfolie in de oven moest (als ik me goed herinner) ik doe het altijd zonder eigenlijk. Kan me voorstellen dat het daardoor misschien niet zo snel gaar werd?

2 likes

Hoe vind je dat boek verder trouwens? Of iemand anders die veel recepten eruit heeft gekookt?

Heb je een recept van de steak tartare?