Bbq (voor mij vegan merguez en gemarineerde ‘rundsspiezen’), spies met halloumi/paddenstoel/courgette/rode ui, orzosalade met avocado/basilicumdressing, gepofte kerstomaten, edamame en rucola. En naan met tzatziki en ajvar.
Döner dürüm
Pizza op het strand
Dit klinkt zo goedddd allemaal!
Gegrilde kip met roosevalaardappeltjes uit de oven en een salade
De wijntjes op terras net + nu zo nibbits die mn vriend aan het halen is + lichte hoop dat hij ook kaasbitterballen meeneemt
Edir: hij heeft vierkazen pizza meegenomen. Dit is waarom we gaan trouwen
(soort?) shakshuka, op mn gasfornuis geroosterde aubergine en paprika met knof komijn peterselie enz, romatomaten, 2 eitjes, en ik wilde btje budget doen dus ik had voor het eerst in jaren witte kaas ipv feta gekocht maar néver again, echt best wel goor als je feta gewend bent
Mafaldine in een soort saus van in de oven gegrillde tomaten, puntpaprika, rode ui en rode peper met buratta
Dahl en zelfgemaakte samosas en palak paneer met zelfgemaakte paneer. Meera who??
Vegan kapsalon besteld
Sta zelf naan te maken bij de zelfgemaakte curry. Dacht even dat ik @grace was, maar dit doe ik niet meer. Voortaan gewoon weer kant en klaar naan erbij.
miso havergrutten met sesamolie spinazie, gochujang shiitake, spiegeleitje, bosui
Chana masala met jeera rijst
Ooo en, lekker geworden? Ik vind ‘gewoon’ ontbijthavermout (met melk of water) niet te vreten maar vraag me af of ik het hartig met dit soort smaken wel lekker zou vinden! Het lijkt me wel heel voedzaam om de dag mee te beginnen namelijk.
Foeyonghai met plantaardige kroepoek
Ik had enorme honger dus bij m’n moeder net broodje ei, daarna macaroni met gehakt en vervolgens ijs en chai latte.
ja! ik had miso en wat kippenbouillon gedaan, zou volgende keer nog wel knoflook erbij doen ook, maar het is heel chill. die havergrutten blijven een beetje een bite houden, het is nog wel romig maar niet zo pappig, dat is lekker, en de notige smaak van de haver(mout) komt imo goed tot zijn recht vooral icm miso en paddenstoelen. dus qua smaak is het hartige lekker en als je havermout niet lekker vind door de textuur ook zijn havergrutten echt aan te raden!
Ik ga dat proberen! Beetje icm dit recept (idd met veel knoflook en gember): From chickpeas to savoury porridge: Yotam Ottolenghi's thrifty recipes | Food | The Guardian daar ben ik ook al een tijdje benieuwd naar
oehh lekker die ga ik onthouden. eet (hopelijk!) smakelijk alvast
Bak je hiervoor gewoon de shiitake met wat gochujang of komt er meer bij kijken? Klinkt heerlijk iig