nee ik had gewoon shiitake droog gebakken (tip trouwens, paddenstoelen eerst droog of in water bakken zodat ze al hun vocht loslaten, veel lekkerdere textuur, nootachtige smaak komt veel beter naar voren en ze nemen daarna ook beter marinade/olie etc op. wel beste in een pan die goed heet kan worden dus ik gebruik zelf mn rvs kookpan ervoor) tot ze goudbruin waren en daarna een mix van gochujang en mirin erdoor en nog even bakken.
je kan sowieso een nog uitgebreidere marinade maken en het ook een paar uur laten intrekken maar ik wilde gewoon koken en eten en dit smaakte helemaal prima.
Lasagne met zalm en courgette
Dank! Klinkt goed
Soort van melanzane, met extra gegrilde groente en krokante gnocchi uit de oven
Vegetarische Turkse pizza
Asperges! (Gisteren groene, vandaag witte. Goeie deal op de markt gescoord, €5 per kilo)
Dat is zeker niet duur!
Gister aspergesalade (met ham, peterselie, gekookt ei en sausje) met friet (ZO lekker). Soep van de kontjes gemaakt voor vanmiddag
Foto ziet er misschien niet heel smakelijk uit maar dit is mijn favoriete manier van asperges eten
Vanavond plaattaart met cherrytomaatjes, burrata, pesto en ham
Het plan was mosterdsoep met vega spekjes maar ik kan die van La Vie niet meer vinden bij de appie, bij Jumbo op de site staat ‘uit het online assortiment ‘ - weet iemand of ze nog wel in de winkel liggen?
Caesar salad en mac ‘n cheese bij Cannibale Royale
Ik kan ze ook nergens meer vinden helaas. Vond dat echt de beste vega spekjes.
Bisque van zalm
Aardappelkroketjes, geroosterde bimi en asperges met honing en crispy chili en zalm van de bbq met een glaze van o.a. soja, ketjap, honing en limoen
Pavlova nestjes met witte chocoladeroom en mango-passievrucht coulis
Borrelplankie
Courgette tonnato
Zelfgemaakte fettuccine, met truffel, groene asperge, citroen en forel van de bbq
Aardbeitjes
En daarna kaasplankje
Morgen zo rond als een paasei:egg:
Cacio e pepe met za’atar, voor het eerst en wat is dit lekker en fucking simpel
We gingen naar het sprookjesbos haha en sloten af met pannenkoeken met kaas en spek
Gourmetten
Roti
Rigatoni met zelfgemaakte pesto/slagroom situatie
groente vermicelli soep die naar vroeger smaakt maar dan een beetje lekkerder (terwijl ik voor het eerst in lange tijd de concentratie heb voor een boek en ik er best in verzonken zit dus ik ben helemaal comfortabel & content )
Roasties, bloemkool met kaassaus uit de oven en vega schnitzel.