Wat eet je vanavond #5

Aardappelsalade met zalm en dille en tijdens het eten had ik spijt dat we geen asperges hadden

3 likes

Broodje vegaburger met p.atat uit de Airfryer en een salade van spitskool, bleekselderij, komkommer, paprika en radijs.

Deze, was verrassend lekker want sommige nieuwere Jamie recepten zijn echt bullshit

3 likes

Ja, deze had ik ook laatst, echt heel lekker! En die currypasta is ook makkelijk voor meerdere porties te maken en in te vriezen, waardoor het echt 0 werk is.

Vond het wel lekkerder om de aubergines wat langer in de oven te laten.

Ja heb ik ook gedaan! En ik had alleen grote aubergines dus die heb ik gehalveerd en daarna in plakken gesneden terwijl ze nog aan elkaar zaten, als een soort waaier. Ga dit binnenkort nog eens met kleintjes proberen.

2 likes

(welk boek?)

Ah soort hasselback aubergine of bedoel je wat anders? Lijkt me inderdaad lekkerder dan de schijven die ze zelf voorstellen.

Jamie kan ook echt goede recepten hebben, maar de laatste jaren is het echt vaker bullshit dan goed.

Nee in de lengte in plakken en dan het kroontje eraan laten zitten. Zo doet Pushpesh Pant het en ik doe natuurlijk wat hij zegt als super respectvolle witte meit.

Alleen waren mijn aubergines wel heel groot dus ik heb ze na het waaieren allebei een keer in de lengte helemaal doorgesneden.

(jaag je ploeg over de botten van de doden. was leuk, vaak moeten grinniken)

4 likes

Snijbonen stamppot met een gehaktbal

1 like

Kapsalon met twister fries en seitan kebab flakes (en een bult toppings waaronder mijn zelf ingelegde jalapeños :heart_eyes:)

4 likes

Ik had gisteren witte asperges uit de oven met sauce gribiche, ham en krieltjes.

Had echt een grote kom sauce gribiche gemaakt, dus vandaag groene asperges in de oven gedaan met wat boter en grof zeezout, krieltjes erbij en wat vega Southern Fried kipdingen van Vivera erbij.

4 likes

Sambal goreng telor met boontjes en gebakken rijst

3 likes

Beetje troepig geheel, want dingen moesten op, dus een ovenschotel met
laagje vega gehakt met gyros kruiden,
laagje geklopte feta,
laagje snijbonen, en aardappelpuree er bovenop.
Twintig minuutjes in de airfryer. Smaakte me best!

5 likes

We aten chinese tomatensoep met aardappel en chinese wokgroente. Met stokbrood met hummes, roomkaas en brie

Massaman curry met flatbread

2 likes

Ik had al sinds afgelopen zomer een blikje fancy tonijn uit Spanje in huis (ventresca/tonijnbuik) die ik aan het bewaren was voor een :sparkles: gelegenheid :sparkles: maar vandaag besloten dat de gelegenheid was dat ik er zin in had. Dus fettuccine met tonijnbuik, artisjokharten, zwarte olijven, knoflook en goede olijfolie

En een simpele salade met kropsla en coeur de boeuf

20 likes

Zelf tahu tempeh taotjo gemaakt in een poging om die van de toko hier te evenaren, met ingelegde komkommer, kroepoek en rijst

12 likes

Orzo met o.a. groene asperges, citroen en garnalen

2 likes

Pita met vega shoarma, paprika, zelfgemaakte yoghurt/komkommer/knoflooksaus, chipotle saus en koriander

6 likes