Wat eet je vanavond #5

Deze namiddag was het bbq: gegrilde perziksla met burrata en proscuitto, Griekse sla, aardappelsalade, porkbelly, kip, dorade en groentes. Het was zo lekker.

11 likes

Kippensoep, maar daar word je nogal zweterig van met dit weer :hot_face:

Dapper! Kan met dit weer geen soep eten zonder zweet lip (en hoofd en rest van lichaam) te krijgen.

Hier dus pasta salade die lekker zo recht uit de koelkast koelkast komt🥰

1 like

Couscous salade, gemarineerde artisjoksalade, pitabroodjes en hummus van witte bonen

4 likes

Soep (beetje restjes opmaken: paprika, tomaat, ui, knoflook, rode pesto) en salade van limabonen, sperziebonen, tomaat, rode ui, feta en olijven.

Salade van wat restjes: sla, komkommer, galia meloen, avocado, kidneybonen en halloumi

1 like

Mihoensalade met mango, taugé, koriander, munt, komkommer en biefstuk

4 likes

BINNEN 10 minuten deze maaltijd gebouwd (soba noedels, edamame en gyoza) en nu eten OP HET STRAND

27 likes

Aardappel salade met een vega burger en wat rauwkost

4 likes

Salade met perzik, geitenkaas en gesuikerde walnoten

2 likes

Bowl met zilvervliesrijst, nectarine (mango was op), kipstukjes, komkommer, rode kool. Met een soja achtig sausje.

Dacht lekker makkelijk met dit warme weer, was t ook, maar ik zweette me hiervan al kapot in de keuken.
Maar eens even goed nadenken wat het morgen wordt. Misschien vanavond wat voorbereiden.

2 likes

Garnalen taco’s met mango-avocado salsa. Echt de zomer in je mond, heel lekker.

7 likes

Koreaans-inspired slawraps met crispy zeewier, sesamrijst, ingelegde daikon en sojasaus-knoflook-nepkip

10 likes

Ik zou zo graag een keer een kookcursus bij jou doen haha

4 likes

En ik wil gewoon regelmatig komen eten.

20 likes

Had nog pork belly over van gisteren. Heb daar sticky pork belly met rijst, komkommersalade en paksoi van gemaakt.

5 likes

Aah lief :grin: Ik zou me in dit geval wel een beetje een scammer voelen haha want dit was echt heel simpel!

just in case iemand benieuwd is

Bij de toko ingelegde daikon halen en van die crispy zeewiersnacks (niet die tempura dingen maar gewoon die velletjes zegmaar). Rijst koken, beetje sesamolie en sesamzaadjes erdoor en af laten koelen. Kipstukjes even goed hard bakken en iets van een saus/glaze erover (als je Korean soy garlic chicken googlet krijg je veel recepten maar bijvoorbeeld iets gochujang-based zou ook heel goed kunnen). Flink wat grote bladeren van een kropsla afhalen, alles in bakjes op tafel en dan kan je gewoon steeds een slablad beleggen en oprollen!

En @Bunnyslippers je mag altijd langskomen als je in de buurt bent hoor :sparkles:

7 likes

Salade met geroosterde venkel en geroosterde peer, druiven, zelfgemaakte croutons, tuinboontjes, komkommer, rucola en feta. Met daslookazijn honing en tijm

6 likes

Parelcouscous salade met gerookte kip, tomaatjes, rucola, rode pesto, olijfjes, komkommer en mais

2 likes

Sobanoedels met avocado, kardemom, pistache, limoen en dan een zachtgekookt ei erop. Is echt mijn go-to recept als het warm is, is zo lekker in dit weer.

Van ons Otto.

https://www.delicious.com.au/recipes/soba-noodles-lime-cardamom-avocado/7v50lj8v

9 likes