Ik heb het ook snel warm ‘aan de bovenkant’, maar ik heb toch het idee dat ik met blote benen dan iets gemakkelijker afkoel dan wanneer ik bedekte benen en blote armen heb. If that makes sense haha.
Hoe zit het dan als je vaak de pil doorslikt?
Hm ik kan er via google niet zo snel een duidelijk antwoord op vinden. Maar wanneer je niet meer vruchtbaar bent hangt natuurlijk niet alleen af van je aantal eicellen maar ook van je hormoonspiegel en die verandert rond de overgangsleeftijd denk ik sowieso?
Nee er is geen verband dus.
@anon31425118 Haha, ik moest best lachen om deze tag. Maar vrijdag kreeg ik wel een compliment van teamleider Team Grootschalige Opsporing dat ik research doe.
Goed, antwoord op de vraag, of in ieder geval een poging tot. Ik zit niet bij de politie en ook niet bij een forensische dienst, dus of alles klopt van wat ik ga zeggen weet ik niet. Maar wat ik denk:
Stel jij wordt op je bed in een grote bloedvlek gevonden, opengebroken deur. Ze zullen dan, neem ik aan, bepaalde focusgebieden opstellen. Een opengebroken deur wijst erop dat je niet even een wijntje bent gaan drinken met degene die binnen is gedrongen, dus ze zullen de twee wijnglazen op je tafel wellicht checken, maar niet de hoogste prioriteit geven. De boeken in je boekenkast zijn ook geen logische plek voor bewijsmateriaal. Logischere prioriteiten zijn dan checken of er bloed is weggehaald (luminol), schoonmaakspullen controleren op vingerafdrukken, natuurlijk het messenblok en alle andere scherpe voorwerpen controleren, een concentratiegebied rondom het bed bepalen (haartjes die niet van jou zijn? Bloed van de dader? Moordwapen onder het bed? Een stomp voorwerp dat eventueel schoongemaakt kan zijn en in volle zicht staat maar eigenlijk het moordwapen is? Gevallen voorwerpen met sporen?). Zijn er sigaretten te vinden precies naast je huis? Schoenafdrukken in de tuin? Je kamer wordt ook verzegeld, dus ze hoeven niet meteen ALLES te onderzoeken. Op basis van aannemelijkheid kunnen ze sporen verzamelen en kijken of die ergens naar leiden.
Bedenk je ook dat alles in tv-series en boeken lekker kort lijkt, maar zo’n onderzoek lang kan duren.
Wel een goed idee om eens te kijken of ik met iemand kan praten hierover. Ik heb deze informatie voor mijn volgende boek niet zozeer nodig, maar de kennis hebben kan nooit kwaad en wie weet krijg ik er nieuwe ideeën door.
@eitje @flazeda
Ik heb hier op EGF ooit een verhaaltje over getypt en toen wist ik de precieze aantallen, maar die ben ik vergeten, dus pin me daar niet op vast:
Als meisjesembryo worden alle eicellen die je ooit zult hebben aangelegd, dan heb je er 10 miljoen. Als je geboren wordt is een deel daarvan al vervallen en heb je er 5 miljoen over, tegen de tijd dat je in de puberteit komt zit je op 1 miljoen en dat gaat zo langzaam door, er vervalt elk uur van je leven een eicel (ongeacht puberteit, of anticonceptie, of zwangerschap), en alleen die ene die op het perfecte moment in je cyclus opkomt zal uitrijpen en een eisprong doormaken. Uiteindelijk zijn op een gegeven moment al je eicellen op en dan is het klaar.
Vind je een lange broek met een t-shirt dan ook gek? Want dat is eigenlijk hetzelfde maar dan andersom.
Hmm ik vind dat wel anders eigenlijk! Blote benen doe ik alleen als het echt warm is, maar blote armen kan al een stuk sneller omdat dat minder koud is, vind ik dan.
Ja ik snap je wel hoor, maar als je erover nadenkt is dat eigenlijk maar gek. Misschien denken we zo omdat het minder gebruikelijk is? Of omdat een rokje/jurkje open is aan de onderkant en daardoor kouder lijkt?
Ik heb iig vandaag een jurkje aangehad tot net boven mn knie en met driekwart mouwen en ik heb het geen seconde koud gehad.
Ik zei al, pin me niet helemaal vast op de cijfers, het was in deze orde van grootte, maar misschien niet exact deze getallen. Die 1 per uur is een gemiddelde, tussen vorming en geboorte ligt de snelheid veel hoger, tussen geboorte en puberteit ook, het is geen lineaire maar een exponentiële afname, tegen de overgang zal het uiteindelijk afnemen tot 1 per dag en vervolgens 1 per week en dan 1 per maand en dan nooit meer.
Bij mij door het forum
Ik heb 400 volgers en volg nu 93 mensen zelf geloof ik
Of het voor toeristen e.d. niet heel onwerkelijk is als het luchtalarm wordt getest op de eerste maandag vd maand en iedereen doet alsof er niks aan de hand is
Ik verwacht dat zij reageren op de mensen om zich heen.
Ahhhh dit is zo zielig.
Wat heftig zeg voor hen, bij dat effect had ik nog nieteens stil gestaan
Weet iemand hoe bepaald wordt wat voor spullen er in welke winkel liggen en waarom? Net zoals bijvoorbeeld de vegan b&j ligt alleen bij de ah en het alpro ijs alleen bij de plus?
Ligt aan afspraken tussen bedrijven die de spullen maken en de supermarkten. Soms wil een bedrijf veel geld hebben, wil de winkel dat niet of duren onderhandelingen nog wel even. Maar meestal maakt elke supermarkt wel afspraken, dan ligt het nog aan de vestigingen of ze het product ook daadwerkelijk opnemen. Of er een beetje goed verdienmodel op is (bij sommige producten moet een vestiging geld bij doen om het te verkopen), of ze denken dat klanten er op zitten te wachten, of er ruimte voor is in het schappenplan.
In dit geval kan het overigens best zijn dat alleen de AH een afspraak met B&J heeft over de vegan versie en zij dus de enige zijn die het mogen verkopen. Manier om klanten te lokken, toch een kleine voorsprong op concurrentie. Dan kan het nog wel zijn dat andere supermarkten later volgen.
@Vanitas ja en het werkt nog ook… vaak heb ik 1 ding in m’n hoofd dat ik echt wil dat dan alleen bij een bepaalde supermarkt te krijgen is. als ik daar dan eenmaal ben neem ik de rest natuurlijk ook mee.
wat ik mij nog afvraag, niet altijd al maar sinds kort, zou dit forum nog nieuwe leden aantrekken? Op het egf kwam je nog wel eens terecht via google ofzo of toch via het blad als mensen dat nog kenden… Maar hoe zit dat met dit forum?
Of alle mensen die ik ooit de weg heb gewezen ook daadwerkelijk op hun bestemming terecht zijn gekomen
Ik kan namelijk nooit heel duidelijk vertellen hoe mensen ergens moeten komen.
Bij veel oude mensen hier uit de omgeving is seks geen lust maar gewoon puur reproductie, dus dat is dan ook niet zo belangrijk. Voor de jongere generatie lijkt het me wel kut