Ik zei al, pin me niet helemaal vast op de cijfers, het was in deze orde van grootte, maar misschien niet exact deze getallen. Die 1 per uur is een gemiddelde, tussen vorming en geboorte ligt de snelheid veel hoger, tussen geboorte en puberteit ook, het is geen lineaire maar een exponentiële afname, tegen de overgang zal het uiteindelijk afnemen tot 1 per dag en vervolgens 1 per week en dan 1 per maand en dan nooit meer.
Bij mij door het forum
Ik heb 400 volgers en volg nu 93 mensen zelf geloof ik
Of het voor toeristen e.d. niet heel onwerkelijk is als het luchtalarm wordt getest op de eerste maandag vd maand en iedereen doet alsof er niks aan de hand is
Ik verwacht dat zij reageren op de mensen om zich heen.
Ahhhh dit is zo zielig.
Wat heftig zeg voor hen, bij dat effect had ik nog nieteens stil gestaan
Weet iemand hoe bepaald wordt wat voor spullen er in welke winkel liggen en waarom? Net zoals bijvoorbeeld de vegan b&j ligt alleen bij de ah en het alpro ijs alleen bij de plus?
Ligt aan afspraken tussen bedrijven die de spullen maken en de supermarkten. Soms wil een bedrijf veel geld hebben, wil de winkel dat niet of duren onderhandelingen nog wel even. Maar meestal maakt elke supermarkt wel afspraken, dan ligt het nog aan de vestigingen of ze het product ook daadwerkelijk opnemen. Of er een beetje goed verdienmodel op is (bij sommige producten moet een vestiging geld bij doen om het te verkopen), of ze denken dat klanten er op zitten te wachten, of er ruimte voor is in het schappenplan.
In dit geval kan het overigens best zijn dat alleen de AH een afspraak met B&J heeft over de vegan versie en zij dus de enige zijn die het mogen verkopen. Manier om klanten te lokken, toch een kleine voorsprong op concurrentie. Dan kan het nog wel zijn dat andere supermarkten later volgen.
@Vanitas ja en het werkt nog ook… vaak heb ik 1 ding in m’n hoofd dat ik echt wil dat dan alleen bij een bepaalde supermarkt te krijgen is. als ik daar dan eenmaal ben neem ik de rest natuurlijk ook mee.
wat ik mij nog afvraag, niet altijd al maar sinds kort, zou dit forum nog nieuwe leden aantrekken? Op het egf kwam je nog wel eens terecht via google ofzo of toch via het blad als mensen dat nog kenden… Maar hoe zit dat met dit forum?
Of alle mensen die ik ooit de weg heb gewezen ook daadwerkelijk op hun bestemming terecht zijn gekomen
Ik kan namelijk nooit heel duidelijk vertellen hoe mensen ergens moeten komen.
Bij veel oude mensen hier uit de omgeving is seks geen lust maar gewoon puur reproductie, dus dat is dan ook niet zo belangrijk. Voor de jongere generatie lijkt het me wel kut
Ik denk dat als je uit religieuze overwegingen wacht met seks tot je getrouwd bent, je seks ook niet echt als een dealbreaker zal zien, omdat je het huwelijk dan ook als iets hogers ziet.
Waar ze pasgeboren baby’s voor films en series vandaan halen? Het lijkt me niet dat er ergens een vrouw ligt te bevallen en ze meteen die baby kapen voor een filmshot? Maar de baby’s mogen ook niet te oud zijn want dan lijkt het niet meer echt. Het zal wel gewoon via een castingbureau gaan dus dan heb ik mijn antwoord, maar ik kan me haast niet voorstellen dat je daar je baby voor wil aanmelden haha. Weet iemand hier meer over?
Voorlopig is er nog geen dag geweest zonder nieuwe leden, knock on wood… zie ik niet heel snel gebeuren hoor.

Waar ze pasgeboren baby’s voor films en series vandaan halen? Het lijkt me niet dat er ergens een vrouw ligt te bevallen en ze meteen die baby kapen voor een filmshot? Maar de baby’s mogen ook niet te oud zijn want dan lijkt het niet meer echt. Het zal wel gewoon via een castingbureau gaan dus dan heb ik mijn antwoord, maar ik kan me haast niet voorstellen dat je daar je baby voor wil aanmelden haha. Weet iemand hier meer over?
Ja, castingbureaus, de baby staat dan gewoon niet zelfstandig ingeschreven haha. Begreep dat ze meestal net wat ouder zijn dan pasgeboren, dan zijn ze wat toonbaarder.
Ik moet overigens toegeven dat ik dit weet omdat ik ooit op het punt stond om mijn kind hiervoor te exploiteren. Hij zou een pasgeboren koningin hebben gespeeld, neem aan dat ze zn kruis zouden hebben bedekt. Is niet doorgegaan alleen. What was I thinking.
Hij had dat heel goed gedaan denk ik

en @Dombo @TheRock Oprechte nieuwsgierigheid: Wat vinden jullie zo goor en ranzig aan insecten eten? Los van dat het voor veganisten het eten van alle dieren al snel ‘goor’ is, ik bedoel meer: Zien jullie insecten echt als iets smerigers dan bijvoorbeeld een varken?
Ik heb al vaker insecten gegeten en vind het eigenlijk niet zo veel smaak hebben, sommige dingen smaken bijvoorbeeld een beetje cornflakesachtig, andere dingen weer een beetje kipachtig. Ik heb zelf helemaal niet die ‘goor’-associatie dus daarom ben ik benieuwd hoe dit voor anderen is.
Ik vind het verschil vooral zitten in de herkenbaarbeid. In een lap vlees op mijn bord zie ik niet direct een koe of een varken, ik moet er echt over nadenken om me te realiseren dat dat lieve beest in de wei nu in stukken gesneden op mijn bord ligt. Een insect zie ik altijd ergens in zn geheel liggen, met poten/vleugels/ogen er nog aan en dat vind ik er niet zo smakelijk uitzien. Denk dat het voor een hoop mensen al verschil zou maken als insecten net zo onherkenbaar in eten worden verwerkt als andere dieren.
1 kilocalorie is de hoeveelheid energie die nodig is om 1 liter water 1 graad Celsius op te warmen, dus als je 100gram melk verbrand in een testopstelling kijk je hoeveel graden je water opgewarmd is, en dat is dan het aantal kilocalorieën.
Ik weetniet of je de serie Call the midwife kent. Een Engelse serie wat gaat over verloskundigen in de jaren 60, je ziet daar heel vaak bevallingen en dan de pasgeborene in beeld. Heel echt ook! Ik hoorde in een interview dat het ook vaak poppen waren en daar dan het 1 en ander aan wordt bewerkt.
Deze oplossing is ook wat humaner.
Haha maar je kunt toch niet als koningin geboren worden. Want dat is je moeder, en anders ben je een bastaardkind toch