Maar de Jumbo betaalt het dan toch ook aan de klant die de flessen heeft ingeleverd? Die verdient er dan toch niet aan?
Nog nooit gezien! Nu ben ik benieuwd hoe dit smaakt vergeleken met groene/gele/rode paprika’s
Is het dan niet zo dat eigenlijk niemand er aan verdiend winkelier/consument maar het meer een systeem is om er voor te zorgen dat de flessen terug komen? Eventueel nog onkostenvergoeding ofzo en dat de het vuilstort bedrijf, of waar dat ook heen gaat, dan nog winst er uit haalt?
Edit: https://recyclingnetwerk.org/themas/statiegeld/hoe-werkt-statiegeld/ hier staat een beetje uitleg.
Ik luisterde laatst een podcast over orgaantransplantatie bij leven maar ik heb nu zoveel vragen.
-
Als je een nieuwe nier krijgt en je lichaam stoot de nier af, moet die nier er dan weer uit? En als er geen beschadigingen aan zijn, kan de donor (bij leven) de nier terug krijgen? En kan de ontvanger dan een tweede transplantatie ondergaan?
-
Bij een levertransplantatie, halen ze dan je hele lever weg en plaatsen ze alleen het nieuwe stukje. Of halen ze alleen je stukje kapotte lever weg en naaien ze het nieuwe stuk levertje eraan?
Oh en kun je ook fantoompijn krijgen in je organen, zoals bij een geamputeerd ledemaat enzo.
Er is in het laatste seizoen van Topdokters en aflevering waarin ze een transplantatiearts (als je dat zo noemt) volgen en volgens mij leggen ze daar ook uit hoe dat gaat! Bij afstoting sterft volgens mij het orgaan (langzaam) af en moet die er uit, denk dat je daar ook heel ziek van wordt en je lichaam dat uiteindelijk ook laat ontsteken ofzo?
Oh dankje, ik ga het eens opzoeken!
hahaha ja nouja, is toch zonde van die nier anders?? Maargoed ik denk ook wel dat er eigenlijk beschadiging ontstaat aan het orgaan als het wordt afgestoten door je lichaam. En ik denk dat zelfs als je je nier terug ontvangt je dan alsnog ook je hele leven anti afstoot middelen moet nemen, dus of dat nou een verbetering is weet ik ook niet. Je lichaam zal je oude nier niet meer als “eigen” herkennen denk ik?
Dit lijkt me bijzonder en zo gek om fantoompijn te hebben ook.
bij een nier hoeft dat niet perse, maar hij kan niet terug want afstoting betekent beschadiging. Afstotingsverschijnselen bij een nier zijn kleine ontstekinkjes in het filter.
Totaal niet relevant, maar weet je dat je als je zwanger bent geweest. Je jaren later je kindje nog in je buik kan voelen schoppen…? Soort omgekeerde fantoompijn.
Ik ben nu bijna 3 jaar verder en heb het nog
Oh echt? Dat zou ik wel weer een keer leuk vinden! Mijn baby is nu 11 weken. En kan het me nu al lastig voor de geest halen hoe het ook alweer voelde. Vond het zo gezellig tijdens de zwangerschap
Ik heb hier wel eens gelezen dat het voelt als ‘plopjes’ in je buik als de baby beweegt en ik heb dat onlangs een paar keer gevoeld. Helemaal bang dat ik ineens 20 weken zwanger ben (denk dat het m’n darmen zijn hoor).
bruin worden is een chemische reactie, UV-licht van de zon heeft een andere golflengte dan van de zonnebank dus de reactie is iets anders.
bij een chemische reactie komt er soort van altijd iets vrij, een bepaalde stof of een gas. kan natuurlijk best dat je dat ruikt.
Ik vraag me dus af he… ik kijk vaak een nieuw seizoen van een serie in 1 dag. Dus echt bingewatchen 2.0. Ik voel me de dag erna altijd heel raar haha. Hebben meer mensen dat?
Zeker wel herkenbaar. Dat had ik toen ik het eerste seizoen van Outlander er in een kleine week door heen had gejaagd. Het is een soort gevoel alsof je iets mist en je hebt het gevoel dat je echt je tijd niet nuttig hebt besteed. En een beetje alsof je maar half echt op de wereld was en nu ineens weer alleen met jezelf bent ofzo. Weet niet het is een raar gevoel maar zeker herkenbaar ja. Haha.
Herkenbaar! Ik moet altijd weer even een soort van schakelen tussen de wereld van de serie en mijn eigen leven ofzo. En dan blijf ik me inderdaad een tijdje apart voelen, alsof ik er met mijn hoofd nog niet helemaal bij ben.
Als ik bingewatch en alleen ben ga ik ook echt helemaal op in zo een serie. Bij money heist dacht ik dat ik net zo stoer was als de acteurs en nadat de serie voorbij was vond ik iedereen om mij heen niet avontuurlijk en saai. Nadat ik The Bridge had gekeken (autistische hoofdpersoon) heb ik in een paar dagen alle seizoenen uitgekeken en had ik het idee dat mijn omgeving op mij reageerde net als de acteurs op de hoofdpersoon reageerden (omdat ze autistisch was). Echt een apart gevoel wat na een paar dagen pas weg is.
Ik blijf nog even in de recycle branch. Maar als je per ongeluk vuil weggooit in de papierenbak, wordt dit er later nog handmatig uitgevist? Of als je een pot in de pottenbak doet waar nog veel etensresten inzitten, moet dit er nog uitfiltert worden voor het recyclen? En zo ja wie doet dat.
Of mensen in het buitenland ook Nederlands koken?
Ik gok van niet.
Of een Knor.r wereldgerecht hutspot haha