Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Ja nu je het zo noemt zijn we wel een uniek snack en snoepland.

1 like

Mensen zijn ook altijd verbaasd dat de Nederlanders relatief slank zijn. (Mij in ieder geval al vaker die verbazing genoemd)

1 like

volgens mij is het bij BMI ook zo dat het bepaalde bevolkingen heel ongunstig uitkomt door andere lichaamsbouw (maar misschien bedoelde je dat ook haha)

Ik geloof dat Nederlanders relatief gezien veel bewegen. Een groot gedeelte van de Nederlanders fietst dagelijks en zijn we gemiddeld erg lang. Ons eten mag dan veel kilocalorieën bevatten, die raken we ook kwijt. Daarnaast zijn we gemiddeld ook best sober. Mijn lunch van twee boterhammetjes met kaas steekt karig af tegen wat mijn buitenlandse huisgenoten dan koken.

3 likes

Maat 42 heeft niks met overgewicht te maken. Nederlanders zijn ook lang en ik ken genoeg dunne vrouwen die die maat hebben omdat ze of brede schouders of brede heupen hebben.

5 likes

En dan klopt de maatvoering ook vaak voor geen meter. Ik heb blazers in maat 42 maar ook skinfit tops in 36. Broeken is nog een groter drama. :joy:

4 likes

Hoe ruikt de binnenkant van een lichaam. Dus mensenorganen zeg maar.

Wat gebeurt er precies met medisch afval bv als iemands ledemaat eraf is gehaald. Gaat zoiets in een crematorium of wat gebeurt er dan mee?

4 likes

Wat denk je dat er op je broodje salami zit die je in een ziekenhuis krijgt :eyes:

32 likes

Neeee gatver hahaha dit is echt te ranzig

3 likes

Oeh nu ben ik ook wel nieuwsgierig. Ik ga eens even Google.

En

https://www.zavin.nl/

Zo weten we dat ook weer.

3 likes

Ik denk eerlijk gezegd zoals bij een slager. Gatverdegatver die geur van dood en bloed kan ik ook echt niet aan

4 likes

@whitecactus dankje, ik ga zo lezen!

@Banananana ja dat denk ik dus ook. maar zou het dus ook zo ruiken tijdens een operatie of een autopsie ofzo. Dat het naar slagerij ruikt

1 like

Je heb tijdens een operatie een mondkapje op, dus je ruikt er niet zo vreselijk veel van. Zolang je geen darmen opent (dan ruik je poep natuurlijk) of diep in een ontsteking graaft (dan ruik je pus) ruik je eigenlijk niet zo gek veel. Je ruikt geen dood en verderf, want die mensen zijn over het algemeen niet dood, het ruikt denk ik een beetje zoals een rauwe biefstuk, niet echt een hele specifieke geur.
Als ze gaan coaguleren (weefsels dichtbranden om ze door te snijden of om vaatjes dicht te branden etc) ruikt het vaag een beetje naar brand of bbq.

22 likes

Bedankt!!

iel ja doet me denken aan mn lisexcisie. Daar branden ze weefsel weg en dat stonk ook naar verbrand vlees haha

1 like

Vetkoek idd. Eten ze hier vaak met spicy gehakt ertussen.

Dit is even off-topic, maar doet me aan iets grappigs denken. In Zuid Afrika eten ze vaak ubervette worsten die ze “Russians” noemen. Maar dan staat er dus op borden: “Russians for sale”. Mijn broer dacht dat er behoorlijk openlijk mensenhandel gedreven werd :face_with_hand_over_mouth:

Wat wel een bekend export product is is Dutch processed cocao! Dat wordt over heel de wereld veel gebruikt voor bakken.

6 likes

Als een band of andere muziekgroep een Grammy wint, krijgen ze dan allemaal een beeldje mee naar huis?

Volgens mij wel. :stuck_out_tongue:

Oh wacht je bedoeld individuele leden van een band. Ik denk het ook?

1 like

Waarom worden de doden gewassen? Ik snap het als ze onder het bloed zitten of zichtbaar vies zijn maar als ze gewoon in bed lagen bij een verwachte dood?

En waarom liggen ze met hun handen gekruist op hun schouders in films?