Ja, was inderdaad wel grappig om mee te maken als kind. Het is wel echt al 20 jaar geleden, en zo te lezen verschilt het wel wat met de programma’s van nu qua kosten
Ander verhaal, maar in m’n vroegere dorp deed een stel mee met ‘help mijn man is klusser’. Nou op het eind vonden ze alles vet lelijk want het was helemaal niet afgewerkt maar voor de camera leek het wel oké. Mochten ze ook niks van zeggen. Ze hebben daarna zelf het hele interieur weer opnieuw gemaakt ( en redelijk snel af gekregen haha)
Echt zo nep allemaal…
Wow fuck ja dat is ook echt zo onaardig en denigrerend, vergeet je nooit meer. Ik heb met uitgaan eens gehad dat een meisje gewoon uit het niets naar mij toe kwam en zei ‘jij bent zo lelijk’ en dat was echt een moment wat ik zo vaak heb besproken tijdens therapie.
Ja ik heb t ook wel vooral met meisjes uit dezelfde leeftijdscategorie omdat ik die vaak veel meer kinderlijk vind dan ik zelf? Terwijl ik geen mega serieus persoon ben ofzo
Kun je nagaan. 1 zo’n zinnetje zo’n grote impact.
Ik zat bij het populaire groepje en was daardoor doodongelukkig. Toen ik naar het hbo ging wist ik niet hoe snel ik me bij de outsiders moest voegen
Zo is bijna mijn hele middelbare gegaan, krijg er nog soms de rillingen van als ik er aan denk. Wat een kut school was dat. Bah
Ik weet wel weer waarom ik leerkracht ben geworden.
Aahh dat is wel echt mooi
Waarom was je daardoor ongelukkig?
Omdat het onderling in dat groepje niet leuk was? Of omdat je druk voelde om je op een bepaalde manier te gedragen? Of voelde je je schuldig?
Sorry allemaal aannames en vragen, ik hoop day je het niet vervelend vindt, maar ik vind het echt interessant dat mensen hier open over zijn.
Ik ken iemand die meedeed aan ‘VT wonen zelf aan de slag’ of iets in die richting, die moesten €1500 betalen, maar de vloer alleen al kostte €4000 (die moesten ze voor de camera zelf ophalen bij de bouwmarkt), in totaal dachten ze dat er wel €10-12000 in hun appartement was gestoken.
Ik heb ook zoiets gehad. Tijdens uitgaan door een gast die ik echt nog nooit heb gezien aan m’n haar getrokken: “Daar mag wel wat meer volume in”
Geen probleem hoor! Ja inderdaad echt een enorme druk. De ‘leidster’ van ons groepje was extreem dominant en wij wilde enorm graag aardig gevonden worden door haar. Hierdoor deden we dus dingen die niet oké waren en we eigenlijk ook niet wilden doen (van ruzie maken met mensen die ze niet mocht tot dingen voor haar stelen). Als je dat dan niet deed of je gedraagde je op een manier die haar niet zinde dan werd iedereen uit de groep tegen je op gezet en werd je door iedereen genegeerd of gebeurde er andere shit.
Dit verhaal klinkt misschien nogal vaag maar dit heeft heel wat jaren gespeeld en het is ook best wel geleidelijk gegaan dat zij zoveel macht over ons had. Heel moeilijk uit te leggen daardoor. Maar het heeft ontzettend veel invloed op me gehad.
Ik heb er ooit voor mijn moeder naar gekeken en je moest zoals @Spaarlamp al zegt zelf minimaal 10k inleggen. Daarnaast krijg je inderdaad een heleboel gesponsord, dus je krijgt wel meer waar voor je geld. Hoe meer budget, hoe meer ze voor je doen. Dus vandaar dat bij sommige stellen ook het toilet, de slaapkamer en de keuken worden meegenomen. Je kon toen ook voorkeur opgeven voor een bepaalde stylist als ik me niet vergis. Dit is wel al informatie van een paar jaar geleden, maar het zou me niet verbazen als het nog zo gaat.
Ahh oke! Het zal inderdaad nog wel hetzelfde zijn, lijkt mij best logisch wanneer het op deze manier gaat.
Ik vraag me echt af wat zulke mensen bezielt. Maken mensen zulke opmerkingen om zichzelf beter te voelen of om stoer te doen? Echt niet oke en hoop dat je nu niet meer teveel dwars zit☹
Ja ik vind dat ook echt heel erg bizar! Heb heel veel therapie gehad voor mijn negatieve zelfbeeld en dat heeft wel echt heel goed geholpen. Voel me soms zelfs een beetje narcissus
Hoe ben je uit eindelijk van die persoon af gekomen? Heb je haar jaren later nog gezien/gesproken? Ben toch benieuwd hoe zo iemand over dat gedrag van toen denkt.
Samenvatting
Uiteindelijk ben ik een jaar blijven zitten en is zij eerder van school gegaan dan ik. Toen is het godzijdank verwaterd. Een van de meiden uit die groep is mijn beste vriendin en we vinden het beide nog steeds zó bizar dat iemand zoveel macht kan uitoefenen (wat ik hier deelde was maar het topje van de ijsberg, er zijn echt een hoop dingen gebeurd waarvan ik nu denk: wtf hoe is dit kunnen gebeuren. Een van die meiden is bijvoorbeeld bijna in het loverboy circuit terecht gekomen door de ‘leidster’ van de groep). Ik volg haar op fb dus weet wel wat ze doet en waar ze uithangt, ze lijkt een heel normaal leven te hebben met een gezin, goede baan etc. Er zal bij haar een boel trauma zitten, ze heeft bijvoorbeeld nooit geweten wie haar echte vader is en haar biologische moeder was verslaafd. Maar heb nooit meer met haar gesproken over deze situatie
Jij kan supergoed verwoorden hoe ik ook was op de middelbare school. Ik ging altijd aardig met iedereen om maar niet te aardig want dan zouden ze misschien denken dat ik zwak ben en mij pesten. Ik was ook aanwezig maar op de achtergrond en als iemand mij dan het weekend vroeg om iets te doen (popi groep of juist niet-popigroep) dan deed ik altijd alsof ik al plannen had en een grote groep buiten school waar ik mee omging. Op de universiteit kreeg ik daar heel veel last van want iedereen wilde daar juist socializen en ik kon dat niet meer waardoor ik 3 jaar heel eenzaam was. Ik heb daar nog last van, afspreken in een grote groep waarbij ik mijzelf onzichtbaar kan maken vind ik leuk, maar echte contacten maken vind ik vreselijk.