Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Dat zij ze ook heeft

Stukje respect, toch het idee van ‘hij is nog verzorgd’ en daarbij als iemand sterft ontspannen de spieren waardoor dus urine en ontlasting gaat lopen. Als wij verzorgen is dit met natte washandjes en was je het vuil wat je ziet weg, verzorg je echt met familie dan vinden die het meestal fijner om echt met water, zeep en een washandje te doen. Het helpt sommige mensen ook met een stukje verwerking.

Waarom ze zo in films liggen, zou het niet weten. Haha.

@Dombo nee helemaal niet erg, juist leuk haha

2 likes

Sorry dubbelpost maar, wij krijgen inderdaad soms ledematen vanuit het ziekenhuis om te cremeren. Ongeveer 2 x per jaar krijgen wij ook een melding vanuit Maastricht voor een aanvraag crematie van de lichamen die aan de wetenschap ter beschikking zijn gesteld.

5 likes

Zijn dit dan lichamen die ze gebruikt hebben voor onderzoek en waar ze “klaar” mee zijn?

1 like

Ik kreeg van een leerling ooit de vraag wat er gebeurt met je tampon als je dood gaat (en je er een in hebt). Wordt die verwijderd of blijft die zitten? Sorry voor deze rare vraag, maar sindsdien ben ik zelf ook wel benieuwd

5 likes

Ik weet het niet zeker,maar ik denk dat ze deze wel verwijderen als ze het zien. Jekrijgt ook schone kleren en ondergoed aan, vandaar

1 like

Ja ik vraag me ook altijd af hoe ze dat doen als je in coma ligt, word je dan wel gewoon ongesteld? Moet een verpleger dan jouw maandverband gaan verwisselen ofzo

1 like

Ja.
Ik ben zelf een keer verlamd geweest aan m’n rechterhelft en toen werd ik ongesteld, omdat ik opeens stopte met de pil in de chaos. En ik kan me nog herinneren dat ze me kwamen wassen en maandverband verschonen en ze me vroegen of ik begreep wat ze deden. 1 van de weinige herinneringen die ik heb van die week.

2 likes

Ik vraag me dus echt af hoe het komt dat (in mijn optiek) andere meisjes altijd snel samen klikken en ik echt een outsider ben? Dit forum zo’n beetje de enige uitzondering en mijn huidige werkplek dan. Maar bijvoorbeeld in de sportschool praten andere meisjes altijd met elkaar en ik probeer ook wel eens een gesprekje aan te knopen door bijv. een compliment te geven oid maar andersom nooit

25 likes

Dat vraag ik me ook af. En als ik het probeer loop ik na een tijdje vast.

2 likes

Het is dat ik via mijn vriend een hele groep leuke meiden om me heen heb (allemaal aanhang), anders was ik ook echt een outsider geweest.

1 like

Ik ben toch blij dat ik niet de enige ben :sweat_smile:

5 likes

ik dacht dit laatst ook nog: man, ik ben echt raar! Ik vind de meiden van de opleiding echt niet zo leuk en blijkbaar vinden ze dat ook van mij want zij hebben meteen een klik met elkaar en ik dus niet. Ik hou me dan een beetje afzijdig van de groep en sluit me uiteindelijk bij de jongens aan.( volg in mijn eigen tijd een opleiding naast m’n werk) Dit gebeurt echt altijd waar ik ook kom. Ik kan hier soms echt heel erg mee zitten. Maar probeer het nu wel wat meer los te laten zodat ik ook gewoon mezelf kan zijn ergens zonder een toneelstukje op te hoeven voeren zoals bij m’n hele schooltijd vroeger😭

2 likes

Jij hebt ook zo’n raar accent, ik zou ook weglopen

Ik heb dit ook, maar dan omdat ik vrouwen (even heel generaliserend) vaak te ingewikkeld vind. Die competitie, rivaliteit, jaloezie, roddeldrang snap ik niet. De nuchtere vriendschappen die ik had met jongens vond ik fijner, totdat ze gevoelens ontwikkelden :joy:

Ik ben me bewust dat dit nogal stereotype is maar ik heb het over mijn eigen ervaringen tot nu toe.

7 likes

Ja ik herken dat ook wel. Zie er misschien niet zo benaderbaar uit, en ben ook wel heel goed in zelfstandig dingen doen dus misschien denken mensen dat ik geen behoefte heb aan contact met ze, terwijl dat me juist soms zo leuk lijkt. Ga me dan ook altijd beetje sociaal awkward gedragen

1 like

Ja, zo kan je dat zien ja.

@Puzzelmeiske ik heb het zelf nog nooit meegemaakt dat iemand ongesteld is, maar zou ik het zien dan zou ik het zeker verwijderen en verschonen. Iedereen krijgt hoe dan ook schoon incontinentie materiaal aangedaan.

4 likes

Als kleding echt te klein is nemen we contact met familie op en bespreken we dat we evt de kleding kunnen opeknippen of vragen we om andere kleding. Als kleding kapot gaat wat bijna niet voorkomt omdat je toch echt wel voorzichtig bent bel je de uitvaartleider, je kan maar beter eerlijk zijn dan.
Qua panty’s die hebben wij zelf in overvloed want bijna geen 1 panty is heel wat we binnen krijgen haha

11 likes

Vroeg ik me ook altijd af, maar tegenwoordig snap ik wel beter waarom het anderen makkelijker lukt met elkaar een gesprek te starten :sweat_smile:

Door de vraag van @Karl_Lagerfeld kwam ik op iets dat ik me al erg lang afvraag:

Op veel (middelbare) scholen is/was er volgens mij wel sprake van groepjes en een soort rangorde. A la Mean Girls zeg maar: je hebt vaak wel meer ‘populaire’ mensen en minder populaire mensen of outsiders.

In de meeste films over middelbare scholen zie je alles vanuit het perspectief van zo’n outsider of bv een nieuwkomer. Dat is blijkbaar ook iets waar veel mensen zich mee kunnen identificeren en wat sympathiek gevonden wordt.

Zijn er mensen die terugkijken op hun schooltijd en dan vinden dat zij bij het populaire groepje hoorden? Of misschien zelfs helemaal aan de top van de rangorde stonden?
Of denkt vrijwel iedereen dat zij (op een bepaalde manier) een outsider waren?

En ja, ik was zelf dus een outsider :stuck_out_tongue: ik kan me niet voorstellen dat iemand dat anders zag maar wie weet

3 likes