Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

https://www.lidl.es/es/semanas-tematicas/s2315

Zie niks over Nederland. Wel de andere landen die wij ook hebben

2 likes

Of Troom Troom. Ik vind het fascinerend dat een Oekraiens bedrijf zulke gekke “hacks” maakt

2 likes

Ik kon het ook niet vinden, was echt benieuwd naar de folder! De Nederlandse tante van mijn vriend woont daar en die had een mega voorraad hagelslag staan van de Lidl. Die vertelde dat ze uit keek naar die week en dan meteen voor de deur stond om in te slaan. Het is wel al een jaar of 4 geleden dus misschien was het geen succes en zijn ze er mee gestopt. Kan me niet voorstellen dat veel mensen enthousiast worden van Hollandse pot.

Mensen die fulltime werken met een hond: waar doet zo’n beestje overdag zijn behoefte? Laat je hem dan ‘s ochtends en meteen na het werk uit en kan hij de rest van de dag niet plassen of poepen? Of regel je iemand die overdag de hond komt uitlaten?

1 like

Thanks voor de uitleg! Ik heb zelf geen hond maar heb me altijd afgevraagd hoe mensen mét hond dat doen. Wij hebben 1 kat en die boeit het geen reet als we de hele dag van huis zijn haha

1 like

Maar jouw hondje plast toch ook 14,5 uur niet? (Van 18u tot volgende ochtend). Ik vind dat ook wel lang.

1 like

Ik laat dr voor ik weg ga goed uit, zodat ze moe is (ze is ook al 10, dus dat helpt).
Dan komt op dagen dat ik niet naar huis kan (2x in de week) een uitlaatservice. Die haalt dr om 9.30 op en brengt dr rond 13.00 terug.
Ik werk op 3 minuten fietsen van mn huis, dus ik ga 1 keer per week zelf heen en weer.
1 keer per week werk ik op een locatie die vlak naast mn schoonouders huis is, dus dan neem ik dr mee en gaat ze de hele dag daar heen.
En 1 dag werk ik thuis.

Eens in het half jaar lukt het allemaal écht niet om het te combineren en is ze eens een dag 8 uur alleen. Dat kan ze zelf prima aan, ze blaft niet en plast niet in huis ofzo, maar ik vind het zielig en niet de bedoeling van een hond hebben dus ik doe altijd echt mn best dat te voorkomen.
Achteraf had ik nooit een hond genomen als ik wist dat ik in een relatie zou komen waar we beiden fulltime werken, maar nu het zo is zorgen we gewoon dat het werkt en gaat dat goed.

Nu door corona is alles anders en is mn vriend al sinds februari niet op z’n werk geweest en is de verwachting dat ie de rest van dit jaar ook thuis werkt, dus ze heeft echt de tijd van dr leven nu.

1 like

Laat je de hond dan gewoon in je tuin plassen? Of begrijp ik het verkeerd?

Dat is toch niet zo vreemd als je een stukje gazon hebt?

2 likes

Het lijkt me gewoon niet zo fris

3 likes

Mwoa, dat regent wel weer weg toch

1 like

Dat broers en zussen eigenlijk niet identiek zijn bij dezelfde ouders. Eigenlijk raar toch.

Genen en dna blijven hetzelfde maar je verschilt altijd van uiterlijk.

Je dna is dus niet hetzelfde.
Er wordt niet elke x dezelfde genen doorgegeven vanuit dezelfde ouders

12 likes

Hoe kan het zo zijn dat in West-Friesland een tijd geleden heel veel jongeren zelfmoord hebben gepleegd? Ik weet dat jongeren beinvloedbaar zijn maar hoe kun je een groep jongeren sturen naar zelfmoord?

Is daar niet eens een documentaire van geweest? Ik weet wel dat in dat soort gebieden (niet alleen West-Friesland) weinig over gevoelens wordt gepraat. Je kunt niet zeggen dat je niet lekker in je vel zit, want dan ben je een mietje. Zuip gewoon lekker veel bier en praat er niet over.
Maar dat verklaart niet waarom het in West-Friesland erger is dan in andere gebieden. Volgens mij is copycat gedrag na zelfmoord ook vrij normaal, dus misschien heeft dat er mee te maken?
https://www.2doc.nl/documentaires/series/hollanddoc/2012/het-verdriet-van-west-friesland.html dit is de docu trouwens, maar die heb ik destijds gezien dus geen idee wat hun verklaring is.

2 likes

Volgens mij is het zo dat zelfdoding op een bepaalde manier ‘besmettelijk’ kan zijn. Als een bekend figuur zelfmoord pleegt en daar in de media over gerapporteerd wordt, kan dat in sommige gevallen bijvoorbeeld ook tot een stijging in zelfdodingen leiden (wel controversiĂ«le theorie blijkbaar). Op lokaal niveau vinden soms ‘suicide clusters’ plaats
(https://www.thelancet.com/journals/lanchi/article/PIIS2352-4642(19)30335-9/fulltext?rss=yes#seccestitle30)

2 likes

Wordt bij het berekenen van een hypotheekbedrag ook gekeken naar in welke sector je een baan hebt, los van hoeveel je verdient en wat voor contract je hebt?

Ik kan me voorstellen dat je met een opleiding/achtergrond in de IT of techniek meer baanzekerheid hebt dan met bv filosofie, wordt dat meegenomen in het bedrag dat je mag lenen?

Niet meer zoals eerder geloof ik. Vroeger kon je als coassistent (dus zonder baan of contract) al een hypotheek krijgen bij de ABN, omdat ze vertrouwen hadden in het salaris dat je zou gaan verdienen. Dat is nu zeker niet meer.
Wij kregen wel bepaalde kortingen bij bepaalde banken met ons pensioenfonds of onze werkgevers, maar dat zal met andere sectoren en banken dan ook wel weer zo zijn. Voor het hypotheekbedrag maakt het volgens mij allemaal niet uit, vast contract is vast contract en salaris is salaris.

1 like

Wat heeft haute couture voor een nut eigenlijk? Behalve dat celebs het op de rode loper dragen, en het dus vaak nieteens kopen maar “lenen”. Zoals deze jurk bijvoorbeeld? Zijn ook vaak nog eens rare jurken zoals dit

2 likes

Waarom moet het nut hebben? Ik denk dat je het eerder moet bekijken als een soort kunstvorm.

14 likes