Waarom was je daardoor ongelukkig?
Omdat het onderling in dat groepje niet leuk was? Of omdat je druk voelde om je op een bepaalde manier te gedragen? Of voelde je je schuldig?
Sorry allemaal aannames en vragen, ik hoop day je het niet vervelend vindt, maar ik vind het echt interessant dat mensen hier open over zijn.
Ik ken iemand die meedeed aan âVT wonen zelf aan de slagâ of iets in die richting, die moesten âŹ1500 betalen, maar de vloer alleen al kostte âŹ4000 (die moesten ze voor de camera zelf ophalen bij de bouwmarkt), in totaal dachten ze dat er wel âŹ10-12000 in hun appartement was gestoken.
Ik heb ook zoiets gehad. Tijdens uitgaan door een gast die ik echt nog nooit heb gezien aan mân haar getrokken: âDaar mag wel wat meer volume inâ
Geen probleem hoor! Ja inderdaad echt een enorme druk. De âleidsterâ van ons groepje was extreem dominant en wij wilde enorm graag aardig gevonden worden door haar. Hierdoor deden we dus dingen die niet okĂ© waren en we eigenlijk ook niet wilden doen (van ruzie maken met mensen die ze niet mocht tot dingen voor haar stelen). Als je dat dan niet deed of je gedraagde je op een manier die haar niet zinde dan werd iedereen uit de groep tegen je op gezet en werd je door iedereen genegeerd of gebeurde er andere shit.
Dit verhaal klinkt misschien nogal vaag maar dit heeft heel wat jaren gespeeld en het is ook best wel geleidelijk gegaan dat zij zoveel macht over ons had. Heel moeilijk uit te leggen daardoor. Maar het heeft ontzettend veel invloed op me gehad.
Ik heb er ooit voor mijn moeder naar gekeken en je moest zoals @Spaarlamp al zegt zelf minimaal 10k inleggen. Daarnaast krijg je inderdaad een heleboel gesponsord, dus je krijgt wel meer waar voor je geld. Hoe meer budget, hoe meer ze voor je doen. Dus vandaar dat bij sommige stellen ook het toilet, de slaapkamer en de keuken worden meegenomen. Je kon toen ook voorkeur opgeven voor een bepaalde stylist als ik me niet vergis. Dit is wel al informatie van een paar jaar geleden, maar het zou me niet verbazen als het nog zo gaat.
Ahh oke! Het zal inderdaad nog wel hetzelfde zijn, lijkt mij best logisch wanneer het op deze manier gaat.
Ik vraag me echt af wat zulke mensen bezielt. Maken mensen zulke opmerkingen om zichzelf beter te voelen of om stoer te doen? Echt niet oke en hoop dat je nu niet meer teveel dwars zitâč
Ja ik vind dat ook echt heel erg bizar! Heb heel veel therapie gehad voor mijn negatieve zelfbeeld en dat heeft wel echt heel goed geholpen. Voel me soms zelfs een beetje narcissus
Hoe ben je uit eindelijk van die persoon af gekomen? Heb je haar jaren later nog gezien/gesproken? Ben toch benieuwd hoe zo iemand over dat gedrag van toen denkt.
Samenvatting
Uiteindelijk ben ik een jaar blijven zitten en is zij eerder van school gegaan dan ik. Toen is het godzijdank verwaterd. Een van de meiden uit die groep is mijn beste vriendin en we vinden het beide nog steeds zĂł bizar dat iemand zoveel macht kan uitoefenen (wat ik hier deelde was maar het topje van de ijsberg, er zijn echt een hoop dingen gebeurd waarvan ik nu denk: wtf hoe is dit kunnen gebeuren. Een van die meiden is bijvoorbeeld bijna in het loverboy circuit terecht gekomen door de âleidsterâ van de groep). Ik volg haar op fb dus weet wel wat ze doet en waar ze uithangt, ze lijkt een heel normaal leven te hebben met een gezin, goede baan etc. Er zal bij haar een boel trauma zitten, ze heeft bijvoorbeeld nooit geweten wie haar echte vader is en haar biologische moeder was verslaafd. Maar heb nooit meer met haar gesproken over deze situatie
Jij kan supergoed verwoorden hoe ik ook was op de middelbare school. Ik ging altijd aardig met iedereen om maar niet te aardig want dan zouden ze misschien denken dat ik zwak ben en mij pesten. Ik was ook aanwezig maar op de achtergrond en als iemand mij dan het weekend vroeg om iets te doen (popi groep of juist niet-popigroep) dan deed ik altijd alsof ik al plannen had en een grote groep buiten school waar ik mee omging. Op de universiteit kreeg ik daar heel veel last van want iedereen wilde daar juist socializen en ik kon dat niet meer waardoor ik 3 jaar heel eenzaam was. Ik heb daar nog last van, afspreken in een grote groep waarbij ik mijzelf onzichtbaar kan maken vind ik leuk, maar echte contacten maken vind ik vreselijk.
https://www.lidl.es/es/semanas-tematicas/s2315
Zie niks over Nederland. Wel de andere landen die wij ook hebben
Of Troom Troom. Ik vind het fascinerend dat een Oekraiens bedrijf zulke gekke âhacksâ maakt
Ik kon het ook niet vinden, was echt benieuwd naar de folder! De Nederlandse tante van mijn vriend woont daar en die had een mega voorraad hagelslag staan van de Lidl. Die vertelde dat ze uit keek naar die week en dan meteen voor de deur stond om in te slaan. Het is wel al een jaar of 4 geleden dus misschien was het geen succes en zijn ze er mee gestopt. Kan me niet voorstellen dat veel mensen enthousiast worden van Hollandse pot.
Mensen die fulltime werken met een hond: waar doet zoân beestje overdag zijn behoefte? Laat je hem dan âs ochtends en meteen na het werk uit en kan hij de rest van de dag niet plassen of poepen? Of regel je iemand die overdag de hond komt uitlaten?
Thanks voor de uitleg! Ik heb zelf geen hond maar heb me altijd afgevraagd hoe mensen mét hond dat doen. Wij hebben 1 kat en die boeit het geen reet als we de hele dag van huis zijn haha
Maar jouw hondje plast toch ook 14,5 uur niet? (Van 18u tot volgende ochtend). Ik vind dat ook wel lang.
Ik laat dr voor ik weg ga goed uit, zodat ze moe is (ze is ook al 10, dus dat helpt).
Dan komt op dagen dat ik niet naar huis kan (2x in de week) een uitlaatservice. Die haalt dr om 9.30 op en brengt dr rond 13.00 terug.
Ik werk op 3 minuten fietsen van mn huis, dus ik ga 1 keer per week zelf heen en weer.
1 keer per week werk ik op een locatie die vlak naast mn schoonouders huis is, dus dan neem ik dr mee en gaat ze de hele dag daar heen.
En 1 dag werk ik thuis.
Eens in het half jaar lukt het allemaal écht niet om het te combineren en is ze eens een dag 8 uur alleen. Dat kan ze zelf prima aan, ze blaft niet en plast niet in huis ofzo, maar ik vind het zielig en niet de bedoeling van een hond hebben dus ik doe altijd echt mn best dat te voorkomen.
Achteraf had ik nooit een hond genomen als ik wist dat ik in een relatie zou komen waar we beiden fulltime werken, maar nu het zo is zorgen we gewoon dat het werkt en gaat dat goed.
Nu door corona is alles anders en is mn vriend al sinds februari niet op zân werk geweest en is de verwachting dat ie de rest van dit jaar ook thuis werkt, dus ze heeft echt de tijd van dr leven nu.
Laat je de hond dan gewoon in je tuin plassen? Of begrijp ik het verkeerd?
Dat is toch niet zo vreemd als je een stukje gazon hebt?