Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Nu meestal een injectie inderdaad, maar omdat er zoveel gedoe om is omdat farmaceuten niet willen dat hun medicijn gebruikt en geassocieerd wordt met de doodstraf, wil Trump ook wel andere opties overwegen volgens mij.

Zou kunnen dat een arts dat doet, maar zie niet voor me hoe dat rijmt dat de eed die ze afleggen? Niet schaden en weldoen zijn belangrijke peilers voor hun handelen.

Interessant! Snap opzich wel dat de identiteit vd beul niet bekend wordt gemaakt, maar dacht dat alle beulen misschien verder een beetje eenzelfde soort functie zouden hebben ofzo, maar dat is dus niet per se zo.

Uit het artikel begrijp ik dat het misschien soms alsnog wordt gedaan door een arts die dan dus wel anoniem blijft, ookal spreekt AMA zich er tegen uit? Leuk als je arts in zijn vrije tijd bijklust als beul :joy:

1 like

Wat is zijn moedertaal?

Wat knap! Ik ben ook benieuwd wat zijn moedertaal is.

Ja, mijn vriend is Deens en we praten Engels met elkaar maar als we een woord niet weten dan zeg ik het wel eens in het Nederlands of hij in het Deens. Heel vaak is het dan dicht bij elkaar. (Soms ook helemaal niet hoor ;))
Maar in het Nerderlands zeggen we vaak: “Ja, precies.” En in het Deens zeg je dan: “lige précis” en de precies klinkt echt hetzelfde.
Sommige klanken zijn wel heel anders hoor. Maar vriend kan best veel dingen goed in het Nederlands zeggen al.

6 likes

Zeg je pspsps tegen een poes omdat het sneller en korter is dan heel de tijd poes poes poes te zeggen? Begon ik mij af te vragen toen ik de meme in het andere topic zag.

4 likes

Omdat het een hoge toon is denk ik. Denk niet dat als iemand ‘poes’ zegt dat die kat denkt: ha ze bedoelen mij! :laughing: Ik zeg niet altijd pspsps maar vaak ook een pieptoontje met mijn lippen of iets in de trant van pswshwshsh en daar reageren ze ook vaak op.

1 like

Haha, mijn vriend was laatst verbaasd dat ik ‘pspsps’ naar een kat deed want hij dacht dat alleen mensen in zijn thuisland dat deden. En in zijn taal is het een heel ander woord. Dus gebaseerd op deze backwards logica denk ik dat het een internationaal fenomeen is en geen afkorting van ‘poes’ :smile:

6 likes

Niet een rechtstreeks antwoord maar dit vond ik destijds echt een heel interessant artikel. Staat ook al jaren in mn bladwijzers.

4 likes

Hoe wordt graffiti op een viaduct geplaatst? Maakt iemand het dan op z’n kop vanaf de bovenkant of?

Nee met zo’n touw, hoe heet dat ook al weer? Abseilen?

1 like

Omg ik heb zo vaak alle mogelijkheden bedacht (super lange ladder bijv) maar dit niet :woman_facepalming:t2:

5 likes

Hahaha nu weet je het

1 like

Mooi artikel! Heb de titel van zijn boek even opgeslagen, lijkt me wel interessant om te lezen.

Vind het me echt moeilijk voor te stellen dat je als mens met een moreel kompas in staat kan zijn om iemand - tegen zijn zin en wellicht al tegenstribbellend - het leven te ontnemen. Gelukkig is deze man van gedachten veranderd.

Aansluitend hierop ben ik dan wel benieuwd hoe een euthanasie verschilt van het uitvoeren van de doodstraf? Zullen ze daar andere middelen voor gebruiken?
Edit: wikipedia heeft het antwoord, het zijn soortgelijke middelen die gebruikt worden

1 like

Ik ken alleen mensen die het op z’n kop doen, of zonder touw, maar in NL en DE zijn er ook niet bizar veel hoge viaducten.

Hoe dat daarbuiten zit geen idee :stuck_out_tongue: zal idd wel abseilend zijn

1 like

Ik denk dat het enige verschil is dat het ene “vrijwillig” is en het andere niet.

Dat is wel een vrij cruciaal verschil ja!

1 like

Dus toch!! Maar viaducten waar je nooit vanaf beneden bij kan zijn er wel toch?

Vraag me dit niet perse altijd al af maar dacht dit weekend opeens, gebruiken ze in andere landen ook wel eens random Nederlandse woorden? Het gebeurt dagelijks dat ik merci, dankeschön, adios of ciao gebruik (zonder dat ik mensen in m’n directe omgeving heb die die taal dan spreken) maar zullen er ook Spanjaarden zijn die opeens doei zeggen? Of Fransen die dankjewel gebruiken? Of doen ze dat in het buitenland niet? Of doen ze het wel maar met andere talen omdat Nederlands niet tof genoeg is bijvoorbeeld? :thinking:

27 likes