Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Bij familie van mij is een Nederlandse serie opgenomen en toen werd het huis een aantal keer voor een tot twee weken gebruikt door de productiemaatschappij. Het huis werd toen leeggehaald, de meubels ergens opgeslagen en zij woonden dan een week of twee ergens anders.

1 like

Ik zit naar Rutte te kijken die geïnterviewd wordt op tv. Hoezo mogen ze nog zo’n microfoon gebruiken die steeds van de ene naar de andere mond gaat zonder mondkapje oid? :woman_shrugging:

Ik heb dit niet gezien dus ik weet niet hoe dit ging, maar 9,5 van de 10 keer zit tegenwoordig de microfoon op een lange stok zodat de interviewer afstand kan houden. Een geinterviewde raakt een microfoon in principe niet aan verder, dus dat lijkt me eigenlijk geen probleem.

Is het typisch Westers om je flaporen te corrigeren? Ik zie vaak Aziatische popsterren met grote oren, maar hier in Nederland en in Hollywoodfilms nauwelijks.

Je zag alleen die microfoon, kon niet zien hoelang de stok was. Denk dat ze wel 1,5 meter uit elkaar stonden hoor, maar het idee van dat ding dan onder je neus te krijgen wat van de ene naar de andere persoon gaat lijkt me zelf gewoon niet zo fijn. Misschien denk ik er ook wel teveel over na.

Fun fact ook; soms maar enkele kamers. Bij modern family is de slaapkamer van Claire en Phil dezelfde als die van Haley en Alex. Dan bouwen ze de meubels steeds om naar de juiste kamer

7 likes

Vaak verwisselen ze de plopkap.

3 likes

Niet relevant voor het gesprek maar ik kende dit woord niet en ik vind het nu fantástisch. Toppunt van Nederlandse kneuterigheid ‘Jan, hoeveel reserve plopkapjes heb jij bij je?’

15 likes

Hahaha, Of als scheldwoord. Wat is dat voor een plopkap zeg!! Kende het woord ook niet @Nox

3 likes

Late to the party, maar ik las een keer dat er een vrouw in het huis van Walter White uit Breaking Bad woont (dus gewoon het huis was ze in shots van buiten gebruiken), en dat ze helemaal leip werd, omdat er busladingen fans naar Alberquerque kwamen om o.a. haar huis te bekijken. Dan gooiden ze voor de grap pizza’s op het dak van haar garage, net als Walter White in die superbekende breaking bad scene hahahahahaha

Er stond ook echt zo van ‘ja en die fucking toeristen denken dat ze origineel zijn met hun kutpizza maar ik heb al tweehonderd pizzas van mijn dak moeten plukken’

image

40 likes

Dit vraag ik me toch al langere tijd af:
Als je meedoet aan all you need is love, of al die andere variaties, moet je dan zelf voor de reis betalen?

1 like

Ik denk het niet, vaak zeggen mensen ook dat ze hun zus in Oezbekistan nog nooit op hebben kunnen zoeken sinds ze daar heen is verhuisd in 1934 omdat het te duur is.

16 likes

Ik zit hier heel stom om te lachen hahaha. Gvd ben ik ook zo moe. Moet echt gaan slapen, morgen een date en de puist op mijn neus kan een goede nachtrust gebruiken

Beetje zeezout erop duwen dan gaat die puist morgen niet mee op date

1 like

U vraagt wij draaien. Dank is groot

Ik keek laatst een stukje aynil. Toen vroeg ik me af: hebben die familieleden in het buitenland eigenlijk wel zin om uit het niets een paar weken mensen te krijgen logeren? Ik zou echt gek worden als ik ineens al mijn plannen om moet gooien omdat bijvoorbeeld mijn broer onverwachts met 3 koffers voor de deur staat om een paar weken te vermaken.

13 likes

Haha ja lijkt mij ook echt kut :joy:

2 likes

ik ben dat familielid in het buitenland en kan je vertellen dat ik niet vrolijk word van langer dan een paar dagen familie in m’n huis. laat staan dat het ook nog eens onverwacht is :joy: ik zeg altijd maar zo “visite en vis blijven drie dagen fris” :fish: na een paar dagen vind ik het altijd wel weer mooi geweest, wil gewoon weer naakt rondlopen hahaha

21 likes

Hoe weten tanden in kiezen in godesnaam dat ze door moeten komen?

3 likes

Hahaha

Ik denk dat dat inderdaad opgaat als je je familie met enige regelmaat ziet, maar ik kan me ook wel weer voorstellen dat je daar anders tegenaan kijkt als je elkaar (tientallen) jaren niet hebt gezien, wat soms wel zo is bij AYNIL toch?