Huh? Het is toch niet dat een tand helemaal volgroeid onder je tandvlees zit en dan de lift pakt naar boven? Volgens mij groeit je tand en drukt hij zich daarmee door je tandvlees.
verstandskiezen zitten zo al vanaf je 12e ofzo daar klaar te zijn!
grote mensen trouwens ook! op een rontgen foto zie je die allemaal zitten en soms zit er eentje daar in de diepte die niet doorkomt!
Niet klikken als je een zwakke maag hebt (skelet van babyhoofd met veel tanden) maar nee, je wordt geboren met al je tanden. Althans, dit heb ik van het internet en ik hoop dat iemand kan zeggen dat dit niet waar is.
Ik geloofde dit ook altijd maar ik kijk dus veel vloggloss, waar in Poppies hoofd zitten deze tanden dan
Haha tsja, ik weet het niet. Wat ik nu ook lees is dat je wel geboren wordt met je melktanden, en dat je volwassen tanden beginnen te groeien na je geboorte.
https://www.betterhealth.vic.gov.au/health/conditionsandtreatments/teeth-development-in-children#:~:text=At%20birth%2C%20the%20baby%20has,milk%20teeth%20or%20deciduous%20teeth.
Dat is al minder eng.
Gemiste kans voor piraten, deze schedel op een vlag is veel angstwekkender.
Woooow wtf dit wist ik niet! Een kwart van dat hoofd bestaat gewoon uit tanden nog erger dan een haai
ja mee eens! maar aan de andere kant, als je elkaat maar eens in de zoveel jaar ziet, ben je ook niet gewend om opeens zoveel samen te zijn. dus kan me voorstellen dat het dan wel vrij intens is om opeens drie weken je huis te moeten delen met familie. met andere routines etc. maar ik ben ook nogal gesteld op mān eigen ruimte dus wellicht ben ik geen goed voorbeeld haha
Zoiets vraag ik me ook wel eens af over cellen en stukjes lichaam. Waarom weet deze cel wat hij moet doen en waarom weet dit stukje huid dat het een tepel is en is ie rood, en waarom weet dit stukje huid dat er haren op moeten groeien (vooral bij zoān kaarsrechte haargrens) en waarom zijn er geen aandoeningen dat dat allemaal door elkaar zit en je een mens hebt die een grote mengelmoes is met stukjes tand, lip, haar, darm, oor, oog, bil etc. door elkaar gehusseld.
Er bestaat wel een soort tumor waarbij op willekeurige plekken in het lichaam een tumor met andere weefsels groeien, een teratoom heet dat. Dan kan je in je buik een tumor hebben met tanden en haar er in, heel bizar. En je hebt aandoeningen als endometriose en taaislijmziekte, daar groeit er dus in het lichaam slijm op plekken waar het niet hoort.
Wat betreft de aanmaak van cellen: nieuwe cellen bestaan door te delen, dus bv een rode bloedcel ontstaat uit een eerdere rode bloedcel die zich heeft gedeeld en daarna is opgeruimd. Een zenuwcel ontstaat uit een eerdere zenuwcel die zich deelt en daarna wordt opgeruimd. Cellen ontstaan dus niet zomaar uit zichzelf, ze worden āgeborenā uit een soortgenoot. Een rare vergelijking misschien, maar jij kan alleen een kind met jouw dna krijgen, en jouw buurman kan alleen een kind met zijn dna krijgen. Jij kan geen kind krijgen met het dna van je buurman en vice versa (tenzij jullie elkaar aan de haak slaan natuurlijk ), en zo werkt het ook met cellen. Een zenuwcel kan geen rode bloedcel maken omdat het alleen een kopie van zichzelf kan maken. En daarom kan er ook geen rode bloedcel ontstaan in een zenuwbaan, en geen zenuwcel in de bloedbaan.
En al die processen gaan ook echt wel eens fout allemaal, maar dat resulteert dus meestal in een (vroege) miskraam.
Wil je tanden zien, Google dan eens hyperdontie.
Your nightmares will thank me later.
Haaaaaaa en bedankt
Wooow wtf
Dat laatste kan ik wel beantwoorden, als er tijdens het delen van de cellen in het begin iets misgaat, bijvoorbeeld je longen waar je ogen horen ik zeg maar wat, dan is het kindje niet levensvatbaar en zal na verloop van tijd de celdeling stoppen en groeit het niet verder. Kan 2 weken na de bevruchting bijvoorbeeld al gebeuren.
Het lijkt net of het āaltijdā goed gaat maar veel mislukte keren zie je niet behalve als je graag een kindje wil en een erfelijke aandoening hebt of iets anders waardoor je hier wel over geĆÆnformeerd wordt en kennis van moet hebben.
Er zijn wel aandoeningen waarbij het niet levensbedreigend is maar (soms) wel heel vervelend is waarbij er iets āmisā is qua wat de cellen waar doen. Er zijn mensen die een haargroei als een aap hebben, of een hele grote dikbehaarde pigmentvlek, of extreem zweten op gekke plekken⦠wat je ook best vaak hoort is een derde tepel. Er kan ook een soort ānagelā groeien op andere plekken dan aan het eind van je vingers en tenen. Er is best veel mogelijk!
Waarom wordt je huid in de zon bruin en je haar licht?
Bij mij wel, als ik ga zonnen een paar dagen dan kom ik met een lichtere haarkleur terug en een gebruinde huid.
Kippenvel all over the place
Doet bestralen bij kanker pijn? Voel je er überhaupt iets van?
Nee en duurt echt een minuut (meestal)
De bestraling zelf niet maar er kunnen wel een aantal bijwerkingen optreden zoals moeheid, misselijkheid, huidproblemen etc.