Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Omdat je die vaker nodig hebt voor school, studie en werk. Is toch logisch dat ieder kind zijn eigen laptop of iPad heeft? Ik weet nog dat ik het vervelend vond om alles op de computer van mijn ouders te doen, omdat ik niet aan projecten kon werken als mijn vader op de computer bezig was. Sommigen krijgen ook via een regeling een iPad van de school of een organisatie.

Ik denk ook wel dat er veel druk op de kinderen van tegenwoordig is. Mijn eerste mobieltje was een 40 euro kostende Motorola en niemand die me erom pestte. Mijn eerste smartphone was ook nietszeggend, maar ook daar gaf niemand iets om. Ja, kleding van de Zeeman was ieueueuwjakkiebah, maar je kon prima in merkloze kleding lopen. Nu zie ik op de promofoto’s van mijn oude middelbare school kinderen in dure merkkleding en met dure elektronica staan. Dat was tien jaar geleden echt niet zo. Een bowlingtas van Converse of Björn Borg waren echt luxe.

Tegenwoordig zie ik gewoon jongeren met Offwhite Sneakers van 350+ euro of Yeezies.
En allemaal dure jassen van 250 - 300 euro van Canadian Goose en Aircraft.
En heel veel Tommy Hilfiger en The North Face.

4 likes

Ik had een tas van Converse… Van de markt :sweat_smile:

1 like

Ligt er ook gewoon aan waar je kijkt. Bij ons droegen sommige ook indian rose en gstar, later uggs en moscow jassen maar er waren natuurlijk ook dat mensen die dat absoluut niet droegen.

4 likes

Ik weet nog wel dat je 10 jaar geleden raar aan werd gekeken als je zei dat je bijleende, dan was het echt “LEEN JIJ??? Jezus waarom” en nu is het eerder andersom naar mijn idee.

1 like

Hahaha ze waren ook niet heel luxe nee, maar toch wel de it-bag.

@Yzile oh ja die had je er idd bij, maar ik vond niet dat het je status op school bepaalde. Er waren genoeg populaire mensen die er geen drol om gaven en geen merkkleding droegen.

Bij ons (maar was gymnasiumklas en dat was toch anders tov de andere klassen van de school) was Esprit/Mexx etc vooral een ding. Ralph lauren en Tommy ook wel. Dan was je een kakker en automatisch cool :joy:

1 like

Vergeet niet het merk Morgan, ik voelde mij zo theOC toen ik dat droeg

2 likes

In mijn omgeving is het vooral anderre prioriteiten. Mensen lenen zowat max en gebruiken dat om hun studenten tijd extra leuk te maken. Mischien een generatie ding want de meeste zijn gen z en veel hebben geen positief beeld van de toekomst dus het maakt niemand meer wat uit of ze schulde of niet hebben.

2 likes

Ja bij de Lidl is dat ook! Het is één van de belangrijkste redenen dat ik daar geen boodschappen meer doe :sweat_smile:

1 like

Het is meer de bedoeling dat je alles snel weer je kar inschuift en bij die inpaktafels alles rustig gaat ordenen. Het ging om tempo maken, snel alles die kar inpleuren, betalen en volgende. Maar heb het idee dat het in de praktijk niet zo werkt :sweat_smile:

2 likes

De aldi waar ik soms kom heeft gwen inpaktafel.

Wat gebeurt er nu écht met de kleding die inlevert bij H&M?

Een aantal jaren geleden was er ophef over maar ik kan geen goede info vinden over de huidige situatie.

1 like

Volgens mij heeft dat ook te maken met het feit dat het vroeger gebruikelijk was dat je alles uit dozen haalde en gewoon in zo’n (lege) doos pleurt na de rolband. Oppakken en wegwezen.

1 like

Volgens mij omdat de kosten voor het onderhouden en stallen van een paard ontzettend hoog zijn.

Edit: Volgens mij begin ik nu iedere zin met dezelfde woorden. :joy:

1 like

Meestal mogen ze dan ook op het paard rijden, anders is het wel echt suf :sweat_smile:

1 like

Ik vind het ook raar hoor maar dat is wat iemand mij vertelde die zelf een paard heeft. Ik zou zelf denk ik eerder het tegenovergestelde zijn en maar al te blij zijn met extra hulp en de bijrijder met de feestdagen wat extra toestoppen. :upside_down_face:

1 like

wow neem dan gewoon geen paard??? hahaha wtf

1 like

Mensen zijn vaak super blij als ze een paard mogen verzorgen, vooral jongere mensen. Vroeger had je toch ook dingen als een verzorgpony. Vaak mag je er ook op rijden dus dan heb je wel alle lusten en maar heel weinig lasten. Veel mensen kunnen namelijk geen paard en stalling en voer etc. Betalen, want het is echt heel duur. Niet te vergelijken met een hond ofzo qua kosten

4 likes

Er zijn behoorlijk wat mensen die er blij mee zijn dat er zulke mensen met paarden zijn. Voor minder geld toch de ervaring van een eigen paard, zolang er ook gereden mag worden.

2 likes