maar dan is het toch gewoon misbruik maken van het feit dat niet iedereen een paard kan hebben (en weten dat er mensen zijn die wel gaan betalen voor de ervaring)? vind het hele principe van iemand laten betalen om te werken in essentie echt fout
Maar je betaald meer voor het rijden (wat zonder eigen paard lastig is, dan ben je bijna altijd gebonden aan manegelessen of een duur uurtje vrij rijden) het verzorgen van het paard en de omgeving hoort daar gewoon bij. Daarnaast als je het gratis aanbiedt komen er vaak onbetrouwbare mensen op af, als iemand je paard of zadel sloopt ben je zuur.
Ik zou het geen misbruik noemen, je kan soms ook een paard leasen voor een hoger tarief waarbij je geen klusjes hoeft te doen, het is nou eenmaal duur.
ah oke ja als 't vooral om het rijden gaat snap ik het wel
Waarom schudden die youtube tarotkaartenlezers hun kaarten zo lang?
Hier ben ik ook echt benieuwd naar.
Wordt gerecyceld/weggegooid, het is hetzelfde idee als een textielbak die bij de supermarkt staat
Hoe weet je dat?
Ben ik ook benieuwd naar @Luzarl
Ik dacht namelijk dat de kleding ook wel eens gewoon in de winkel werd terug gehangen. Zelfs met bestellingen van de webshop. Daar schrijven ze dan zelf de prijs op, aangezien die niet op de labels staan.
Edit: verkeerd gelezen/geĆÆnterpreteerd so never mind
Huh maar @anon31495790 bedoelt toch die bakken die bij de kassa staan waar je dan oude kleding in kunt gooien en dan krijg je korting ofzo? Kleding van een bestelling of die je retourneert gaat gewoon de winkel weer in, maar in zoān bak mag ook niet h&m kleding.
Oh damn haha, ja ik denk dat je gelijk hebt!
Had het gelezen als inleveren omdat het niet je goede maat is oid. Maar denk inderdaad dat ze die kledingbak bedoelt.
Wie bepaalt er welke producten er in een supermarkt komen?
Mensen die op het hoofdkantoor van de supermarkt werken. Daar hebben ze per productgroep afdelingen waar ze nieuwe producten testen enzo. Een kennis van mij werkt op zoān hoofdkantoor en die vertelde ooit dat collegaās van verschillende afdelingen weleens bij haar afdeling langskomen (zij doet iets met de aanbiedingen geloof ik) om nieuwe producten te laten proeven of testen. Zo heeft ze me weleens lekker gemaakt over vega bitterballen terwijl die pas weeeeken later in de winkel lagen. Echt gemeen haha.
Oh inderdaad, niet goed gelezen!
Elke supermarkt heeft verschillende catagory managers die verantwoordelijk zijn voor een bepaalde categorie! Maar uiteindelijk verkopen ze dingen die goed verkopen, vandaar dat de meeste supermarkten geen producten zullen opnemen die voor de meeste consumenten nog heel ver weg staan, maar ook dat verschilt met een retailer als AH of bijvoorbeeld de Deen. Daarnaast wordt het schap ook aangepast naar de consument die bij dat specifieke filiaal komt, een supermakt in een dorp heeft daardoor een ander assortiment dan in een grote stad.
Dit helemaal! Tenzij je dus een heel raar en bijzonder beleid voert. Vroeger toen de edah nog bestond was het zo dat zij de wilden dat elke winkel hetzelfde verkocht (dus niet alleen dezelfde sfeer/uitstraling/indeling zoals een ah/Jumbo heeft). Dat hield in dat mijn baas toen verplicht koffie had liggen, zes stuks en bij voorbaat al wist dit ligt hier tot het over datum is. aangeven dat het onzin was hielp niks dus moest hij weer nieuwe inlopen. Maar goed dat dit niet meer de standaard is
Dankjewel!
Ahhh toen ik nog op een hoofdkantoor werkte, kon ik elke maand dingen beoordelen die wel of niet bij de to go in het assortiment zouden komen. Gek genoeg gingen vaak de producten die ik minder vond het assortiment in, maar blijkbaar heb ik dan een rare smaak. Maar het was altijd leuk om weer met een groep collegaās gratis eten weg te werken haha.
Dit klinkt echt als mijn droombaan
Nou ja het beoordelen zelf was niet mijn baan haha. Maar ik zou geen nee zeggen als het hoofdkantoor me weer een baan aanbied (want ook: nieuwe producten in het assortiment uitgedeeld bij de ingang ). Ja. Dat mis ik wel.