Kip wassen? Dat is toch gevaarlijk?
Veel! In sommige culturen heel gewoon. Voornamelijk omdat er wordt gedacht dat het hygiƫnischer is. (BTW niet per se aan te raden, vooral niet met kip en rondspetterend water.)
Klopt, het overtollige zetmeel vd rijst was je weg (ook in Mid-O keuken). Gewoon 2x snel spoelen, duurt maar 10 sec dan heb je eerst hele troebele (wittige) water en op het eind transparant
Nee kip schijnt dan weer juist gevaarlijk te zijn (eerst wassen). Hoor ik wel tegenstrijdige dingen over
Haha ik heb een keer een gestoomd rijst recept gemaakt van een Japanse collega en daar moest ik de rijst minimaal 7x wassen, minder kon echt niet
Ik was ook de kip voor het bereiden, ik doe de kip in een bak met water en zorg ervoor dat het zo weinig mogelijk spettert. Achteraf doe ik azijn/keukenreiniger overal en nergens, veeg het schoon en thats it, wel wat extra werk dusā¦
Mijn ex waste zān kip met water, azijn en citroen. Man, wat duurde het altijd lang voordat we konden eten.
Ik had hier oprecht nog nooit van gehoord .
Dit zijn altijd van die situaties, dat als iemand me dit in real life had gevraagd, ik me continue afvraag of er ergens een camera hangt.
(Maar dat ligt aan mijn wereldvreemdheid denk ik)
Nee precies ik bedoel vroeger waren Europeanen echt niet hygiƫnisch, mischien dat landen met warmer weer dit meer zijn maar heb ook geen idee.
Denk dat het voornamelijk aan het klimaat ligt. Als het warm is in de zomer douche ik ook vaker, gaan dingen buiten de koelkast sneller schimmelen en gooi ik ook mijn schoenen uit in de gang. Maar heb geen verdere onderbouwing daarvoor.
hoe weten vogels waar eten is? is dat op reuk/op zicht?
Het is vooral zicht, vogels kunnen niet al te denderend ruiken of proeven maar hun zicht is geavanceerd, ze kunnen vaak meer kleuren zien dan wij en ook feller.
Rijst wassen heeft toch ook met arseen (/arsenicum, een giftige stof) te maken? Als je meerdere keren per week rijst eet dan doe je er daarom verstandig aan om je rijst te wassen.
Heeft iemand hier meer kaas van gegeten? Ik kan wel aardig wat bronnen vinden maar ook dat je dan goede voedingsstoffen ook wegspoelt.
Op vakantie was er zoān gemeenschappelijke camping keuken en daar stonden dus mensen een hele kip in de gootsteen te wassen waar daarna dus nog anderen moesten koken. Echt gatverdamme
Geldt dat ook voor de vogeltjes die onze vetbollen eten? Want bewegende prooi lijkt me nog wat anders om te spotten, zoān vetbol verstopt onder een houten afdak kunnen ze toch nooit spotten uit de lucht?
huh echt is dat geen bloed? Dat dacht ik echt. Wat erg ben je 26 en kom je daar nu pas achter en ik zeg nog wel dat ik hou van koken, haha.
Vogels zijn kwiek daarin joh, volgens mij laten ze elkaar ook weten waar de buit is. Er zijn verhalen van vogels die elkaar leerden hoe ze melkflessen open maakten totdat in het hele land al die beesten het door hadden. Wilde vogels hebben ook vaak een vaste route waar ze weten dat er wat te halen valt, daarom krijg je meer vogels in de tuin als je consequent van die vetballen hebt hangen.
Ik kreeg vandaag de vraag of er tijdens het HACCP-examen een vraag komt over hoe je kip moet wassen.
Mijn cateringbedrijf leidt moeders met een migratie-achtergrond op tot cateringkok, kip wassen is echt een polariserende kwestie bij ons in de keuken.
En; wat schrijft de studiestof voor? Wel/niet wassen?
Ik herken het wel maar heb geen verklaring.
Ik droom vaak het meest intens als ik 's ochtends nog even in slaap val nadat ik eigenlijk al wakker ben geworden zeg maar, dus ik herken het wel! Maar heb ook geen verklaring haha