Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Je droomt het meest tijdens je REM-slaap, maar ook tijdens je diepe slaap (en in mindere mate in je andere slaapstadia), je onthoudt alleen de dromen uit de andere slaapstadia, niet uit je REM-slaap (tenzij je er toevallig precies middenin gewekt wordt).
Als je veel alcohol drinkt wordt je REM-slaap korter en je diepe slaap langer, je onthoudt dan dus veel meer dromen, daarom denken mensen dat ze van alcohol meer gaan dromen, maar eigenlijk onthoud je er dus alleen maar meer van.

12 likes

De cursus zegt er niks over, tot groot ongenoegen van m’n leerlingen!

1 like

Dat lijkt me echt heel leuk werk. Hoe ben je daar in terecht gekomen?

Hoe ontdek je dat je talent hebt om operazanger te worden? Dat is volgens mij zo’n specifieke manier van zingen.
Als je niet uit die wereld komt lijkt me dat je er misschien nooit achter komt.

3 likes

Ik heb als kind/tiener op zangles gezeten en daar doe je vaak allerlei stemoefeningen waar je meerdere toonladers zingt, op allerlei soorten manieren. Met veel lucht, krachtig, heel zacht, etcetera. Soms ook gewoon om te kijken hoe hoog je koon komen. Ik kan me voorstellen dat je op zulke momenten er achter komt dat je er aanleg voor hebt en je in dat wereldje kan rollen. Maar verder zou ik het ook niet weten haha. Misschien gewoon veel meezingen met de radio en dan er achter komen dat je aanleg hebt?

Hoe houd je lampen op zulke hoogte stofvrij?

De steiger laten staan #industrial

19 likes

Op zo‘n hoogte zie je toch niet dat er stof op ligt en wat je niet ziet, dat bestaat niet.

17 likes

Ik zie bovengemiddeld vaak dat studenten en promovendi biomedische wetenschappen/farmacie naar Scandinavië gaan voor hun studie of promotietraject. Is dit toeval of is dat een heel groot of vooruitstrevend vakgebied daar?

Soms wordt de weg even afgesloten zo dat een geblindeerde auto sneller door kan rijden. Vaak ook nog met politie op de motor voor en achter die auto. Maar wie zijn dat dan? Voornamelijk politici en diplomaten ofzo? En waarom? Hebben ze dan haast of voornamelijk interessant doenerij?

Het gebeurd hier regelmatig op een kruispunt, zo net ook terwijl het nou niet echt druk was op de weg

Heel soms aan het kenteken te zien.

1e letters zijn CD als het diplomaten zijn, maar (binnenlandse) politici hebben dit niet:

“Kentekens met de lettercombinatie ‘CD’ zijn voorbehouden aan buitenlandse diplomaten en leden van internationale organisaties. CD staat in dit geval ook voor ‘Corps Diplomatique’. Rechters en medewerkers van het Internationale Gerechtshof rijden met een soortgelijke kentekenplaat waarbij het kenteken de lettercombinatie ‘CDJ’ bevat. Vanwege de diplomatieke onschendbaarheid wordt wel eens gedacht dat deze voertuigen niet verzekerd zijn, maar ook voertuigen met een CD kenteken hebben een verzekeringsplicht.”

Bron: https://www.amweb.nl/schade/nieuws/2019/05/welke-bijzondere-kentekens-zijn-er-in-nederland-101116991?_ga=2.206695514.816250961.1603195076-1490088639.1603195076

4 likes

Het gaat vaak om beveiligingsrisico’s. Een rijdende auto is veel moeilijker te beschieten/overvallen/op te blazen/een tracker op te plakken dan een auto die 8 minuten voor een stoplicht stilstaat tussen 18 auto’s/23 fietsers/8 scooters.

2 likes

AA is het Koninklijk huis!

3 likes

Anonieme Alcoholisten. Prins Pils ontmaskerd.

29 likes

In de gang hebben we glazen bollen met relief. Die stoffen we gewoon nooit af… mogelijks over enkele jaren eens?
Boven de eettafel hebben we doorschijnende bollen. Daar kan ik aan vanop de stoel/tafel :slight_smile:

2 likes

Hoe doen astronauten hun was?

6 likes

Op sommige matrassen mag je 100 nachten proefslapen en gratis terugsturen als het niet bevalt. Maar wat doet zo’n fabrikant met een matras waar iemand al 90 dagen op heeft geslapen?

Gaat volgens mij soms naar goede doelen etc.

1 like

Waarom heet chewbacca zo als hij zijn eigen naam niet eens kan uitspreken?

2 likes

Of mensen die handsfree bellen via hun auto (? ik heb een oude auto geen idee hoe dit werkt) doorhebben dat iedereen buiten die auto letterlijk de beller kan verstaan? Ik heb best regelmatig dat ik langs een geparkeerde auto loop waarin iemand zit te bellen en dan kan ik één kant van het gesprek gewoon woordelijk volgen.

18 likes