Nee, ja
Een transvrouw is een vrouw. Een homoseksuele man valt niet op een vrouw. Klaar.
Maar zij valt toch op een man, dus waarom zou zij dan geen hetero meer zijn? Als mijn vriend mij stiekem niet aantrekkelijk vindt maakt mij dat nog niet lesbisch.
Edit: veel mensen omschrijven zichzelf als queer om niet in de hokjes hetero/homo/bi geduwd te worden. Tussen de gay community en de queer community bestaat ook een spanning. In jouw geval kan de man bijvoorbeeld een queer identiteit hebben.
@Fruitcake dit is vast goed bedoeld van je, maar er bestaat wel genital preference en daar is niks mis mee. Net zoals een lesbische vrouw ervoor kan kiezen om met iemand te zijn die een vagina heeft. Dat mag en maakt iemand niet transfoob. Het hoeft niet allemaal zo zwart wit te zijn.
Ik vind dit bijna wiskunde met seksualiteit, doet me aan die ingewikkelde verhaaltjessommen denken.
Ik denk dat het bovenstaande een van de redenen is waarom sommige mensen tegenwoordig zeggen âik ben queerâ. Edit: suiker.
Misschien moeten we niet zo moeilijk doen met labeltjes en hokjes. Het is wat het is.
Je bedoelt als de vrouw zich aangetrokken voelt door een homoseksuele man? Kan gebeuren toch, ze zal vast niet de eerste heterovrouw zijn die verliefd is geworden op een homoseksuele man.
Al die hokjes hoeven ook niet alles te betekenen. Veel benamingen zijn ook voor identificatie, om gelijkgestemden te vinden bijvoorbeeld. Het betekent niet dat je voor eeuwig bent toegewezen aan het hokje dat je ooit hebt gekozen of waar anderen je in hebben gestopt.
OK, mogelijk blijkt dit een âben ik de enige dieâ-geval, maar waarom is pijn aan je mond (soms) soort van fijn? Ik heb nu bijvoorbeeld een scherp hoekje aan het draadje achter mijn tanden en ik móét er compulsief aan blijven voelen met mijn tong, die nu dus helemaal schraal is, maar ergens voelt dat dus chill. Zelfde voor van die sneetjes die ik soms in mijn lippen krijg als ze erg droog zijn. Volgens mij geldt dit trouwens niet voor alle pijntjes, ik heb dit bijv. nog nooit gehoord over kiespijn. Herkent iemand dit en/of weet iemand waar dit door komt? Ik heb het gegoogled maar kwam niks tegen
Wij praten hier regelmatig op een bepaalde manier over bijvoorbeeld het Viva forum. Wordt er op diezelfde manier ook weleens over âonsâ gepraat ergens? Zo ja, welk imago hebben wij? (Ik weet wel dat Monica Geuze ons ooit het zure kantoorkuttenforum noemde, of was dat niet Monica?)
Jamie Li dacht ik
SuĂŻcidale wijven
Off-topic, maar wat een toffe baan heb jij, haha!
Ja herkenbaar! Als ik noten eet, krijg ik ook van die bulten op mijn lippen die jeuken. Maar ik ga dat dan altijd compleet open bijten. En dan is het al helemaal kapot en dan blijf ik er op bijten. Het doet pijn en toch voelt het op de één of andere manier inderdaad lekker. Ik heb dit ook echt op geen enkele andere plek dan in mijn mond nu ik er bij nadenk.
Geen antwoord op je vraag maar ik herken het wel een beetje. Als mijn tandarts tandsteen heeft verwijderd, heb ik altijd een heel smal (scherp?) open stukje tussen twee tanden. Daar blijf ik dan met mân tong steeds over heen en tussen gaan terwijl het helemaal pijn gaat doen.
Moeten we daar dan geen verandering inbrengen?
Wat gebeurt er met stofjes (van bijv je sok) die in een wondje zitten. Neemt je huid dat gewoon op, wordt dat met een korstje er weer uitgewerkt of zit dat daar voor altijd onder je huid?
Je huid werkt dat er gewoon uit. Die stofjes zitten in de korst.
Klinkt inderdaad wel logisch ja, thanks!
Waarom smaakt een sigaret heel anders als je al lang rookt t.o.v. de eerste paar sigaretten?
Verslaving, denk ik. De smaak zal objectief niet anders zijn maar je bent eraan gewend, en omdat je hersenen ondertussen de smaak aan het gevoel van nicotine hebben gekoppeld, zal het wel beter smaken. Zelfde met alcohol bijvoorbeeld, als je een glas wijn drinkt zonder het ooit eerder geproefd te hebben vind je het waarschijnlijk smerig maar over tijd ga je het anders ervaren. Iemand die vaak drinkt kan vaak ook meer drinken omdat ze de alcohol minder bewust proeven
En misschien zijn sigaretten de laatste jaren veranderd qua materiaal enzo? Ik neem aan dat dat ook smaak kan beĂŻnvloeden