kijk even seizoen 2 aflevering 6 van joling&gordon over de vloer.
Volgens mij vaak nepbuik, Lize Korpershoek heeft wel eens foto’s van zichzelf als positiemodel laten zien haha
Het is zo goedkoop omdat het op gigantische schaal kan.
Heeft iemand van jullie weleens iets gewonnen met zo’n influencer winactie?
Als ik op een pagina van een random influencer kijk word ik altijd doodgegooid met winacties van C-merken. Ik vraag me af of die ooit weleens worden uitbetaald.
Jaaaren geleden liep ik stage bij een soort modeblog. 9 van de 10 winacties belandden in de zakken van de redacteuren en dan werd er online gezegd dat wij persoonlijk contact zouden opnemen met de winnaars. Zó lelijk.
Poos terug ging het hierover in het mommybloggerstopic:
Moet je ff hier naar boven en naar beneden scrollen!
Ja, wel af en toe wat gewonnen zelf. En toen ik zelf nog een blog had zette ik winacties zo op dat ik het bedrijf kon contacten met de gegevens van de winnaar en hoefde ik daar zelf niks meer aan te versturen of doen, maar daar kon ik dus ook zelf bepalen welke gegevens ik door gaf. Heb 1 keer winactie doorgestoken kaart laten zijn. Ik mocht van Do*ve een reis naar IJsland weggeven en wist van een kennis dat ze daar heeel graag heen wilde, dus toen heb ik haar laten winnen. Ze was wel een lezer van m’n blog en voldeed aan de eisen om mee te doen met de actie. Ik gok dat dat soort zaken wel heel veel vaker gebeuren.
Ja ik heb een keer een winactie van Aranka gewonnen, ik zou alleen een bepaald product winnen en ik kreeg een enorme doos met allemaal beautyspullen thuisgestuurd. Echt heel aardig!
Een vriendin van mij wint heel veel maar zij doet ook wel dagelijks mee hahah
Ik heb jaren geleden een keer een mega pakket (20+ producten) van Vichy gewonnen, die werd ineens thuis bezorgd. Terwijl ik nooit mee deed aan winacties. Het is nog steeds een mysterie hoe ik deze gewonnen heb.
Heb de producten wel met veel plezier gebruikt en de handdoekjes die erbij zaten gebruik ik nog steeds als sekshanddoekjes.
Voor mijn werk organiseer ik ook winacties met micro influencers. Altijd braaf de prijzen verstuurd naar de adresgegevens die ik kreeg via die influencer. Eigenlijk nooit gecheckt of het wel een eerlijke winnaar was. Denk dat je dus heel makkelijk vrienden kan laten winnen.
Misschien een kleine biecht: maar bij de winacties door ons georganiseerd zijn de winnaars nooit random gekozen. Iemand maakt pas serieus kans als er een kans is dat die persoon ons gaat taggen in de stories als hij de prijst ontvangt. Verder tellen land waarin ze wonen, aantal volgers en of de feed een beetje ok is ook altijd mee. En als je ons account niet volgt win je nooit. Bij meerdere prijzen maak ik ook een eerlijke verdeling qua geslacht en land. Best een selectie dus voor een prijs met inkoopwaarde van 15 euro
Haha wat interesant! Dus als je account op privé staat is de kans op iets winnen vrij klein?
Ik heb ooit eens een sushibox gewonnen van sushipoint via hun IG als dat telt verder niks.
Ja, dan maak je eigenlijk al geen kans meer. Tenzij je profielfoto leuk genoeg is (lees: gerelateerd aan wat we verkopen) en je redelijk wat volgers hebt en ik je dan ga volgen. Maar bijvoorbeeld ook met minder dan 300-500 volgers kies ik je zeer waarschijnlijk niet uit. Al werkt de gunfactor dan weer wel goed: leuke reactie, een keertje (niet te vaak!!!) reageren op een story en een actief account hebben wel goed. Ik laat bij grote prijzen altijd leuke mensen winnen die het echt gaaf vinden en niet enkel meedoen om gratis producten.
Of bij tag een vriend 20x meedoen is te wanhopig dus ook een nee. Wel bonuspunten als de vriend die je tagt ons ook gaat volgen en reageert op de reactie. (We geven regelmatig prijs voor winnaar + getagde vriend weg omdat die tag een vriend acties eigenlijk heel naar zijn. Als je als getagde vriend ook wat wint is het nog een beetje ok voor mijn gevoel.)
Overigens voelt het nu alsof ik een giveaway account beheer, maar we organiseren ongeveer 1x per maand een kleine giveaway en 1x per kwartaal een grote. Dus misschien toch best wel veel. Maar als merk waar een half jaar geleden nog nooit iemand van had gehoord is het een prima groeistrategie
Dit zou wel mijn ideale prijs zijn
Hahah ik ook. Geen idee dat ik mee gedaan had met iets. Opeens hele doos Vichy.
Ik zie heel vaak mensen op dit forum “bah bah” zeggen. Hoe spreken jullie dit uit? In het dorp waar ik ben opgegroeid zeiden mensen vaak “boh boh” dus ik lees het nu altijd als boh boh maar dat betekent volgens mij meestal iets anders.
Zoals het er staat.
Ba Ba met korte a.
Als ba met korte a.
Boh ken ik ook, maar niet met dezelfde betekenis als bah. Meer om een overdrijving aan te geven of om aan te geven hoe erg iets is. En dan ook meer uitgesproken met een hele langgerekte o. Maar volgens mij is dat iets typisch Limburgs hahaha
ik las deze post vanmiddag ofzo, en nu zie ik ineens overal bah op het forum haha
Hahah ik heb het idee dat het een kleine forumtrend is momenteel.
Bedankt @ iedereen die hierboven uitleg gaf maar ik weet het eigenlijk nog steeds niet, want klemtonen enzo. Wilt iemand zich opofferen en een voicebericht maken? Ik denk trouwens dat bijna iedereen het anders uitspreekt.