(via wikiwoordenboek, dit ben ik niet zelf haha)
(via wikiwoordenboek, dit ben ik niet zelf haha)
Dit is meer een bok?
ja ik vind het niet helemaal een goeie moet ik zeggen.
Eerder de klank âwaâ in wat of wacht (of ânaâ in nacht)
maar met de b dus bah
Huh. Hij zegt toch bĂ h. A als in appel. Niet bok
Ohjee weer een uitspraakissueâŠ
Dit is idd een veel duidelijkere uitleg @Branko.
Een andere vraag hierover. Voor mijn gevoel is bah trouwens en best vaak gebruikt woord. Of is er nog een (nieuwe) betekenis die ik niet ken?
Medisch of altijd afgevraagdâŠ
We eten mais en dat komt onverteerd er weer uitâŠ
Eten we dan eigenlijk (lucht)? Als in? Het heeft totaal geen voedingswaarde?
Ik heb het nog niet langs zien komen, maar ik ga er op letten. Ik ken bah alleen als in vies namelijk haha.
Je mag volgens mij niet crossposten, dus denk dat je je vraag in een van de 2 topics het beste kan verwijderen.
Het antwoord op je vraag heb ik helaas niet haha, ben wel benieuwd. In het tmi topic gaat het er toevallig ook over!
Google verteld me dat als we kauwen op maĂŻs we wel de binnenkant verteren en daar dus voedingswaarden uit halen. Maar de buitenkant is van cellulose, wat we niet goed kunnen verteren omdat we daar niet de juiste enzymen voor hebben.
Wat doen bekende mensen met alle cadeautjes die ze krijgen?
Tekeningen, brieven, en bloemen zullen uiteindelijk gewoon weggegooid worden denk ik maar ik vraag me wel eens af wat er met al die knuffels, sieraden en andere cadeaus gebeurt. Populaire artiesten krijgen per concert manden vol met van die dingen. Wat een verspilling is dat toch eigenlijk. Ik hoop dat het gedoneerd wordt aan een goed doel.
Dat wordt meestal gedoneerd aan (kinder)ziekenhuizen
Die zeep die schuimend uit de flacon komt, hoe werkt dat?
Hetzelfde als met slagroom ofzo denk ik? Dat er iets van gas in de fles zit die er schuim van maakt
Hmmnee ik bedoel van die plastic verpakkingen met zoân pompje. Ik vraag me dus af of het in het pompje zit of in de ingredienten of in de combinatie.
@Merel weet jij het soms, want jij weet weleens dingen.
Tijdens het omhoogpompen komt er lucht bij. Het wordt als het ware door kleine gaatjes omhoog geperst. Er moet natuurlijk wel iets in de formule zitten waardoor de vloeistof een zekere oppervlaktespanning kan vasthouden. Zijn foaming agents. Kunnen allerlei stoffen of combinaties van stoffen zijn die daarvoor zorgen. Als je het met water zou doen zou het niet werken.
Waarom er in sommige rouwadvertenties de al overleden familieleden er ook onder staan. Zag net een advertentie met achter op een na elke naam een kruisje, inclusief een dierenpootje-naam-kruis. Vind het zo grimmig, âdit zijn mijn nabestaanden die zelf ook niet meer bestaanâ ofzo.
Hahah dat zijn toch precies geen nabestaanden toch. Denk dat het uit respect gebeurt
Ik dacht dat dit was om te laten zien wie er nog meer heel belangrijk waren in het leven van die persoon. En die ook nog gemist worden op deze dag/dit moment. herinnering aan, zoiets.
Wellicht dat religie/geloof nog een rol speelt bij het vermelden van al overleden mensen? Omdat er dan van uitgegaan wordt dat ze nu weer bij elkaar zijn?
Misschien ook omdat de familie anders niet âcompleetâ is? Ik zou het heel raar vinden als mijn overleden opa, oom en tante niet in de rouwadvertentie van mijn familie zouden staan, want zij zijn wel nog gewoon onderdeel van onze familie, ondanks dat ze er niet meer zijn.