Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

In sommige geloven mag je geen make-up gebruiken. Zoals gereformeerden in de Bible Belt maar volgens mij geldt dat niet voor katholieken. Kan me wel voorstellen dat bij toewijding tot het geloof en God het “aardse” minder belangrijk wordt gevonden.
Ik denk dat nonnen zich niet echt bezig houden met fashion en make-up enzo

Haha ik vraag me weleens af hoe het zit als er voor absurde bedragen dingen gekocht worden.
Bijv dat Nederland voor miljoenen euro’s vaccinaties heeft ingekocht. Wordt dat bedrag dan gewoon overgemaakt, zoals andere facturen, naar de verkopende partij of hoe zit dat :joy:

2 likes

Tikkie

14 likes

Ja ik zat daar laatst ook over na te denken en wie regelt überhaupt zo iets? Lijkt me een heel gedoe.

1 like

Gewoon overboeken lijkt me idd.

Zo heeft de Nederlandse top van Pathé ook ‘gewoon’ 19 miljoen naar fraudeurs overgeboekt (niet in één keer, maar het laatste bedrag was tussen de 5 en 9 miljoen blijkbaar, dus aardig wat) bedacht ik me net.

4 likes

Die man (cfo) was eerder ook al uit zijn beroep gezet (accountant) na tuchtzaak, dus hij heeft wel veel “pech” gehad (of vaker niet goed opgelet…)

Ja of de Pathe. Maar in een ander artikel staat dat ze ervan wisten, maar hem toch graag wilde :thinking:
Er staan trouwens wel ook andere verhalen over dit soort fraude en dat het steeds vaker voorkomt helaas.

1 like

Inderdaad gewoon overboeken, grote bedragen gaan bij de overheid wel vaak in termijnen. De organisatie waar ik werk krijgt regelmatig subsidie vanuit de overheid en wij krijgen ook wel eens een paar miljoen in één keer gestort. Het zal liggen aan de afspraken hoe het precies gaat en wat er per termijn wordt betaald, maar het wordt over het algemeen gewoon overgeboekt naar de andere bankrekening.

1 like

het wordt geregeld door de financiele afdeling/boekhouding bij een bedrijf en bij grote bedrijven hebben banken daar ook zicht op/een controlerende functie.
Er wordt een factuur aangemaakt, vanuit een systeem en die factuur wordt dan ingeboekt en de betaling klaar gezet. Daarna wordt het “gewoon” uitgevoerd en kan er bijvoorbeeld 13 miljoen worden overgemaakt.
het is niet meer werk dan 1300 of 13000 euro overmaken.

3 likes

Ik vraag me af of gymleraren tegenwoordig nog steeds gebruik maken van dat helse systeem met groepjes kiezen. Dus dat er twee sportief goed onderlegde leerlingen worden gekozen die mensen bij hun groepje mogen roepen. Had het hier gisteravond met mijn zusje over, zij heeft nog steeds heel nare herinneringen aan het altijd als laatste gekozen worden en als ik er zelf aan terug denk bekruipt me in een keer ook weer dat angstige gevoel :sweat_smile:. Mag toch hopen dat ze dat niet meer doen

10 likes

De gymleraar op mijn school doet dat inderdaad niet meer!

2 likes

Lijkt me echt een droom om wakker te worden met een melding op mijn telefoon dat er een miljoen op mijn rekening is gestort.

18 likes

Hahaha ja als het mijn eigen rekening was, zou ik ook een gat in de lucht springen :innocent:

1 like

Hoop het ook niet.
Heb het nu op mijn werk ook met wandelen in de lunch. Mogen max 2 pers samen. Kreeg gelijk flashbacks

Ik heb 1x gehad dat er 2500 euro naar mijn rekening was overgemaakt (ok geen miljoen maar arme student enzo en was blij). Maar door de opmerking ‘van spaarrekening’ voelde ik me gelijk heel lullig en heb het teruggeboekt. Hoopte dat die mensen nog een tientje ofzo over zouden maken als bedankje maar helaas :cry:

22 likes

Hoe bedoel je dat precies? Dat je gekozen moet worden voor de wandeling?

Ik doe momenteel de minor Verkorte PABO en daar wordt het afgeraden door mijn docenten. Dat is volgens mij tegenwoordig geen ding meer. Gelukkig maar

2 likes

Oh fijn om te weten! Snap ook niet dat ze bij een opleiding ooit hebben bedacht dat groepjes maken op zo’n manier een goed idee is

2 likes

Ja er moeten steeds tweetallen gemaakt worden en zijn ook niet altijd met even aantal

Oh wat verschrikkelijk! En het is ook een soort van verplichte wandeling ofzo?