Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Nee dat natuurlijk niet mja er wordt dan gevraagd wie wil en dan begint het ongemakkelijke gedoe

1 like

Blij dat je het nu niet meer ervaart.
Bij mijn vorige baan had ik het ook niet, maar daar gingen we gewoon met wie wilde en niet zo streng max aantal

1 like

As we speak ben ik mijn bugles aan het vullen met danish chef,

image

En nu vraag ik me af of er iemand is die Danish Chef koopt met een andere reden dan het vullen van bugles? En zo ja, wat doe je er dan mee?

10 likes

Ik doe het soms op mijn brood! Met komkommer erop bijv

1 like

Oh echt? Maar gewone smeerkaas is dan toch veel lekkerder en smeuĂŻger?

Ja slankie tuinkruiden is ook prima maar soms heb ik hier gewoon ineens dringende zin in

5 likes
7 likes

Waarom zeggen we eigenlijk van hee kijk die koeien (in de wei bijvoorbeeld), en niet runderen. We zeggen toch meestal ook kippen (en niet haan/hen).
Ik dacht dus heel lang dat een koe gewoon een diersoort was, maar dat klopt eigenlijk niet echt :thinking:

2 likes

Maar een kip is eigenlijk toch ook alleen een hen? Of is dit waar je op doelde juist?

Wacht error ik snap je denk ik niet.

Een mannelijke kip noem je een haan
Vrouwelijk hen
(toch??)

Meestal als je er een ziet :rooster:
dan zeg je dat is een kip.

Maar meestal noem je een rund een koe ongeacht het een m/v is. Althans dat doe ik wel.
Of zeggen jullie dat wel en heb ik dit gewoon nooit goed begrepen :sweat_smile:

1 like

Oh hmm, voor mij zijn kippen (aka hennen) altijd vrouwelijk en hanen dan mannelijk. Maar geen overkoepelende term voor beiden.
Maar mijn biologiekennis is nihil, haha.

2 likes

Je ziet ook maar weinig stieren in de wei, het grootste deel van het Hollandse landschap is melkkoeien. En bij kippen net zo denk ik, het grootste deel van wat je ziet is kippen voor de eieren en maar af en toe een haan.

3 likes

@anon11408962 @Merel ooooh wacht oké ik zie waar het misgaat.
Ik dacht dat een kip (m/v) was, maar het is dus hen = kip (v), en haan (m).

Dus weer hetzelfde als bij koeien. Daarom vond ik het idd ook gek omdat je vooral koeien ziet (en minder stieren) maar ook vooral ‘kippen’ en minder hanen (dus waarom zou je het dan anders noemen). Maar dat verklaart het dus ook meteen.

OkĂ© blijkbaar is m’n dierenkennis erg mager.

Ik lees nu ook dit

Ook raar dat er dan geen andere term is voor het dier (m/v) zoals bij ‘koeien’.

1 like

Ja, daar heb ik me ook al eens over verbaasd. Net als bij eenden en geiten (en vast nog meer dieren).

1 like

Eindelijk eens iets waar het feminisme heeft gewonnen :joy:

16 likes

Nou ja, volgens mij gaat er bij de eenden ook nog wel eens iets fout op dat gebied :grin:

1 like

Hoe kan het dat je bijna elk wachtwoord eindeloos vaak moet wijzigen en die van mijn DigID al bijna x jaar hetzelfde is?

13 likes

Omdat de overheid dit soort zaken nooit op orde heeft :upside_down_face:

15 likes

Oh ik drink heel vaak in een lunchtent cappuchino en een frisdrank. Omdat ik het chill vind om af te wisselen.

Ik heb dit dus echt nog nooit gezien hahaha. En ik woon aan de grens.

5 likes