Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Ik heb van mijn vader geleerd dat hij dat deed om met z’n vinger te controleren of hij geen barstje in het bierflesje had gecreëerd nadat hij de fles had geopend. Onder het motto: je kunt beter een bebloede vinger hebben dan bloed in je smoel als je nietsvermoedend gaat drinken.

Ploppen maakt de voorzorgsmaatregel dan nog een beetje leuk! :wink:

5 likes

Wo dit is heftig

1 like

Super interessant dit. En jij weet zo veel!

4 likes

Ik heb meerdere opties voor je

Of, ik denk zelf hiervan

Een kilo kaaaaaaaas, een liter meeeeeeeelk een stuk wooooooorst.
14 likes

Ik ben ooit op een feestje met een jongen naar de buren gestrompeld omdat hij dus niet had gezien dat zijn bierflesje gescheurd was en we nergens verband of pleisters of hulp konden vinden. :scream: Hij bloedde ook heel erg en raakte in paniek.

Klopt! http://taalrijkleven.blogspot.com/2014/12/boodschappen.html?m=1

Dus toch maar de ah laten bezorgen :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik vraag me al een tijdje af wat mensen tegen het kapitalisme hebben (zo goed als al mijn vrienden vinden zichzelf anti-kapitalisme) en vooral hoe zij het dan anders voor zich zien. Ik vind het zelf in theorie een prima systeem en in de praktijk niet echt, omdat de kloof tussen arm en rijk wel erg groot is, maar ik zou echt niet weten wat in de praktijk beter zou zijn. Ik word wel eens voor de grap anarchist genoemd, omdat ik dat in theorie een mooi systeem vind, maar dat kan gewoon niet op zo’n grote schaal. Ben hier echt heel benieuwd naar!

1 like

Ik vraag me dat ook af inderdaad! Ik moest in Kroatië met de bus en de dichtbijzijnde mensen waren een stel crustpunkers, dus ik vroeg aan hen of ik m’n kaartje in de bus zelf moest kopen. Ja, dat moest in de bus maar ik moest geen kaartje kopen want fuck kapitalisme lekker gratis met de bus. Vervolgens kwam de bus eraan (keurig een kaartje gekocht) dus ik kon niet met ze in discussie maar ik had wel zoiets van ja maar wat denk je dan? Die buschauffeur moet toch ook eten? Ik zag jullie net eten afrekenen bij de supermarkt dus jullie snappen toch ook wel dat het (in deze maatschappij) geen doen is om ‘boven’ geld te proberen te staan?

1 like

Interessant artikel! Kan me vooral vinden in dat wat jij ook noemt, dat de economie niet zo op groei gefocust zou moeten zijn. Vraag me wel af hoe dat te realiseren is, dat idee zit er zo in en er zijn natuurlijk heel veel mensen met veel geld en macht die juist baat hebben bij alsmaar groeien, maar tof dat er wel meer aandacht voor is inmiddels. Ben benieuwd hoe het zich ontwikkelt.

Heeft 2000 kcal aan chocolade en patat hetzelfde effect op je gewicht dan 2000 kcal aan gezond eten (groente en fruit)?

1 like

Ja.

Alleen zul je je veel minder snel aan die 2000 kcal uit groente en fruit omdat je daar veel meer van moet eten om aan dat aantal te komen.
Als je 2 chocolade repen, een bak patat en wat snacks eet zit je al aan de 2000 kcal, en daar zit je veel minder lang vol van.

1 like

Waarom ik altijd standaard in eerste instantie mijn kabeltjes en stekkertjes verkeerd om in een aansluiting probeer te stoppen :confounded:

5 likes

24 likes

Ik ben zo iemand die dat dus bijna altijd 3x moet doen.

5 likes

17 likes

Misschien wel als je 6 dagen 2000 kcal uit gezond eten haalt en 1 dag uit snacks maar niet op de lange termijn 7 vd 7 dagen aangezien je vitamine tekort krijgt en je darmen slechter gaan werken etc
Je lichaam gaat aftakelen en daar zal je ook wel wat van merken.

2 likes

Valt me op dat in series/films mensen nooit whatsappen met elkaar maar altijd iMessage gebruiken? Hoezo is dat? Of is WhatsApp alleen populair in Nederland ofzo :stuck_out_tongue:

Ja in Engeland bijvoorbeeld gebruiken meer mensen facebook messenger

2 likes

In Amerika gebruiken mensen voornamelijk iMessage.

1 like