Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Ik heb een handtekening en een paraaf die ik heel vaak zet op een dag. Mn handtekening is inmiddels ook alleen mn initialen met een streep erdoor :sweat_smile:

1 like

Okay ik heb het niet voorbij zien komen nog maar hoe verander je je handtekening? Ik bedoel…je kan niet ineens je handtekening veranderen toch omdat die onder contracten enzo staat. Ik wil mijn handtekening veranderen maar ik weet niet hoe hahaha

2 likes

Als je een nieuwe auto koopt en tijdens de testrit een boete rijdt, wordt deze dan door gestuurd of betaalt de dealer?

1 like

Van wat ik weet moet je altijd papieren ondertekenen etc etc voordat je een proefrit mag maken dus denk dat ze dan wel je gegevens hebben voor zulke gevallen of als je niet terug komt ofzo.

3 likes

Volgens mij moet je dat bij je bank aangeven en dat was het.

1 like

Ooh bedankt!

1 like

Ik heb een keer gewoon mijn handtekening zomaar veranderd omdat ik die andere opeens zat was. Toen nooit problemen mee gehad :joy:

Maar ik ging uit gewoonte die oude toch weer gebruiken. Maar ik had laatst ergens een toegangspas gekocht die ik moest ondertekenen en toen ik die later ging gebruiken moest ik mijn ID laten zien zodat ze konden vergelijken of het dezelfde handtekening was. Toen was ik echt blij dat ik toch mijn originele handtekening had gebruikt omg.

2 likes

Ik vroeg me opeens af of je onder de zonnebank gewoon je telefoon kan gebruiken. Ik doe het nooit maar heb er nooit echt bij stilgestaan of het kan of niet.

1 like

Ja kan gewoon

5 likes

Over handtekeningen gesproken. Ik las laatst toevallig in het boek van Paulien Cornelissen dat je in Japan documenten moet ondertekenen met een stempel met je naam. De meest voorkomende namen hebben ze dan gewoon op voorraad.

5 likes

Wat gebeurt er als je met nood opgenomen wordt in het ziekenhuis en diegene heeft huisdieren maar de patiënt heeft niemand als contactpersoon en niemand die de huisdieren kan verzorgen? En de patiënt is in coma of in ieder geval onaanspreekbaar dus kan niet vertellen: ik heb huisdieren, en kan dus geen pension of oppas inhuren of betalen ofzo.

2 likes

Ik denk dat dat jammer voor de huisdieren is eerlijk gezegd :grimacing:

9 likes

Die gaan dan dus dood door uithongering ? Er is niemand van de ambulancebroeders die dan even checkt of er huisdieren in het huis aanwezig zijn en dat doorgeeft aan het ziekenhuis die dan een pension/oppas regelen ofzo? :sob:

1 like

Wow goeie vraag. Wij hebben drie katten maar stel dit zou gebeuren en de ambulance broeders stormen binnen dan zijn die katten echt weg (achter de gordijnen) en zie je ze echt niet. Hoogstens dat het ze misschien opvalt dat er een krabpaal en eetbakje staat de rest staat redelijk verdekt opgesteld. Onze buren weten het wel en hebben ook een keer opgepast maar die werken ook, gaan weken voorbij dat we elkaar niet even op straat zien dus die valt het misschien niet op :thinking: misschien dan toch een sticker op de deur plakken dat hier katten wonen ofzo?

2 likes

Geen idee! Als je er zelf misschien bang voor bent toch maar kijken of je iemand contactpersoon kan maken en uitlegt over je dieren?

Ik heb mijn vader/zus en echtgenoot als contactpersoon maar denk ook wel dat mijn buren me zullen missen als er iets zou zijn.

2 likes

Nee is niet per se op mij van toepassing, ik woon niet alleen! Maar vroeg het me gewoon af want is een situatie die best kan voorkomen.

2 likes

Die stickers zijn er, mijn vriend heeft dat op de deur en ik zie het vaker!

3 likes

Ligt heel erg aan de situatie. Als er echt een hele acute situatie is komt er naast de ambulance vaak ook politie mee, bijv om de deur open te breken of te zorgen dat de omgeving veilig is enzo. Als de ambu snel weg moet verwacht ik dat dan politie achterblijft voor dit soort dingen en bv afsluiten van de woning enzo.

Als het allemaal wat rustiger is en de patiënt aanspreekbaar is maar dus wel mee moet en niemand heeft, zou ik verwachten dat als er tijd is ze misschien even bij de buren aanbellen oid of toch proberen met een contactpersoon contact op te nemen. Of denk dat ze aan de meldkamer doorgeven dat er nog een huisdier is en vragen of die het verder oppakken met asiel, dierenambulance weet ik veel wat.

Als ik als arts in het ziekenhuis hierachter kom zou ik denk ik eerst met de meldkamer of de wijkagent oid contact opnemen.

2 likes

Wanneer we iemand die alleen woont moeten meenemen met de ambulance letten we daar eigenlijk altijd wel op. Voor katten, konijnen enz vraag ik altijd of ze nog eten en drinken hebben aan de patiënt. Of ik of mijn collega kijkt zelf even. Daarna geef ik dan in het ziekenhuis aan dat er dieren thuis zijn en dat als er verwacht wordt dat de patiënt opgenomen moet worden dat ze daar dan vanaf weten. Voor honden die uitgelaten moeten worden vragen we of diegene iemand kent of anders als de mogelijkheid daartoe is de buren (dan wel door de politie inderdaad als wij te druk met de patiënt zijn).

Bij een overlijden thuis worden de dieren (als er geen familie is en de buren ook niet tijdelijk kunnen opvangen) door de dierenambulance opgehaald en naar het asiel/opvang gebracht.

En nog ter aanvulling. Wanneer je 112 belt en je hebt huisdieren word er altijd gevraagd door de meldkamer om deze even apart te zetten in een andere kamer. Dit zodat ze inderdaad niet kunnen ontsnappen en nog belangrijker dat (vooral honden) ze ons niet tot last zijn. Dieren lopen in de weg en honden zijn heel beschermend naar de baas en kunnen agressief worden naar vreemden. (Ja ook jouw hond die dat echt niet doet, want dat excuus word echt heel vaak gebruikt als we weer eens ergens komen waar mensen de honden niet uit de ruimte hebben gehaald). Het is voor iedereen beter dat ze dieren even apart zitten!

76 likes

Interessant! Maar ik kan me voorstellen dat het wel moeilijker wordt als je iemand moet meenemen die niet thuis is en wel buiten bewustzijn.

Ik heb me onlangs ook gelijkaardige vragen gesteld (beetje luguber wel), nl. wie het eerst aan de alarmbel zou trekken als er thuis iets met me zou zijn gebeurd. Ik woon nl. alleen en heb een heel onregelmatig leven, dus er zou best wel wat tijd kunnen overgaan vooraleer mensen in mijn omgeving iets merken. Mijn werk zou het het eerst merken, maar ik heb een ietwat bijzonder werkrooster, dus daar zou ook wel wat tijd over kunnen gaan. Mijn manager zei dat ze daar eigenlijk ook niet echt iets mee doen, ze sturen een aangetekende brief als je niet komt opdagen en ze zullen je wel proberen te bellen, maar daar stopt het. Dus dan hangt het echt af van hoe close je met collega’s bent en of zij alarm slaan als je er niet bent (en er is ook nog een grote stap tussen “het raar vinden dat je niet komt opdagen en je een berichtje sturen” en “verdere stappen nemen omdat je het niet vertrouwt”). Best een bizar idee, dat het dan lang kan duren voor je gevonden wordt, zelfs als je niet eenzaam bent of afgesloten leeft.

7 likes