Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Hmm ja dat is wel een lastige situatie. Als we iemand op straat niet aanspreekbaar aantreffen met een ID bewijs op zak dan zal de politie wel op zoek gaan naar evt partner of familie om die in te lichten. En dan zullen zij weten of er dieren zijn die verzorging nodig hebben. Als er geen familie te vinden is dan is dat wel lastig ja. Weet ook niet of de politie dan standaard langs iemands huis gaat of niet

Maar snap je wel hoor mbt het wanneer je gemist zou worden door anderen. Er zit misschien ook wel een drempel tussen geen reactie krijgen en de politie op iemand af sturen. Ik heb het gelukkig bij jonge mensen nog nooit meegemaakt dat ze al dagen gewond (of erger) alleen in huis lagen. Bij ouderen helaas wel.

1 like

In de ggz is dit echt een moeilijk ding.
Mensen weigeren (vaak een noodzakelijke) opname omdat ze dieren hebben maar geen geld voor een opvang (of wel geld maar een volle opvang).
Soms namen collega’s dan de dieren mee maar daar zitten ook haken en ogen aan.

1 like

Dit is niet hetzelfde maar ik moest hierdoor denken aan dat ik me wel eens het volgende heb afgevraagd: Als je als vrouw (of persoon met een vagina) wordt opgenomen in het ziekenhuis om wat voor reden dan ook en je bent niet aanspreekbaar, of er dan gekeken wordt of je misschien een tampon in hebt? Omdat het gevaarlijk kan zijn als je die veel te lang in zou hebben.

4 likes

Je kunt ook een kaartje in je portemonnee doen met de gegevens van je huisdier en wie eventueel contactpersoon is. Voor het geval er iets met je gebeurt terwijl je van huis bent.

6 likes

Dit is een terugkerende vraag inmiddels :stuck_out_tongue:

Het is geen onderdeel van een standaard ‘work-up’, maar als je in zo’n toestand verkeert krijg je best snel een blaascatheter ingebracht en dan kom je het touwtje denk ik altijd wel tegen.

En in vervolg daarop: een cup heeft geen touwtje maar zie je wel op een scan, dus ook daar zal je niet zomaar weken mee liggen.

8 likes

Misschien moeten we een faq maken van dit topic?

8 likes

Waarom zwaaien onze armen heen en weer wanneer we lopen?

5 likes

Ik probeer erop te letten om dit niet te doen

giphy-3

28 likes

Hahaha dit ben ik. Ik moest bij de fysio leren om te zwaaien met m’n armen (lang leve hoge spierspanning, haha)

5 likes

Interessant! Wist niet dat je dat gedaan had trouwens.

1 like

Nou je geeft hier altijd hartstikke goed advies, dus je kunt er wel degelijk wat mee! Ik heb iig altijd veel aan je adviezen in het hardlooptopic.

16 likes

Wat is er zo speciaal aan het onderwijs van de nonnen in Vught dat je daar zo snel een nieuwe taal kan leren?

1 like

Het is superintensief en enorm gepersonaliseerd (op jouw uitgangsniveau, doel, beroep, leerstijl, etc).
Maar als je er zelf geen moeite insteekt is er ook daar geen heilige graal om ineens vloeiend Italiaans-sprekend naar buiten te lopen.

6 likes

Vlg mij zijn het ook niet eens meer echt nonnen maar is die term blijven hangen

Dit vroeg/vraag ik mij ook af. Hoorde toen dat het vaak ook poppen zijn met behulp van computertechnieken of anders wat oudere baby’s die nog wat kleiner zijn (al vind ik het alsnog bijzonder om je baby daarvoor te verhuren maargoed).

5 likes

Haha ik heb dit ook altijd raar gevonden idd

7 likes

Ja, maar het is bij hele jonge baby’s ook vaak via via, dat iemand in de productie iemand kent die zwanger is/bijna bevalt en dat het dan gevraagd wordt.

3 likes

Ik weet niet of het standaard is, maar hoor ook wel dat het ‘in eigen kring’ wordt opgelost. Dat bv de zus van regisseur een baby heeft en dat die even wordt gebruikt alleen voor die ene productie. Moeder is er dan bij op de set en film wordt gemaakt door vertrouwd iemand.

Edit: @LaPetiteRobeNoire oh we zeggen hetzelfde tegelijkertijd haha

4 likes

Dat vraag ik me ook al heel lang af. Ging het net googlen en toen zag ik de foto’s van dat gebouw. Het komt me zo bekend voor, ik weet zeker dat ik dit een keer in een of andere realityserie heb gezien. Zou alleen echt niet meer weten welke, kan me niks herinneren met iemand die in een aflevering een taal ging leren. Weet nog wel dat het volgens mij niet super serieus was, dus ik zou bijna denken Louisa en Rowan misschien? Dat Louisa Engels of Duits ofzo ging leren? Maar dat levert niks op op google. Nu blijf ik hieraan denken haha echt zo vervelend want ik ga hier denk ik nooit meer achter komen, tenzij iemand het hier ook heeft gezien en nog weet in welke serie het was.

4 likes

Het gaat heel vaak via/via. Dat je iemand kent die iemand kent. Of er is een oproep op bijvoorbeeld Facebook.

Als er in een film een pasgeboren baby nodig is, zullen ze vaak een baby gebruiken die te vroeg geboren is. Op die manier lijkt de baby pasgeboren, maar is in werkelijkheid al een paar weken oud.

5 likes