Ik ga ook echt dingen roepen als “Oh, mijn keel” en “Mijn spieren” terwijl ik moeilijk en triest uit mijn ogen kijk als ik ‘ziek ben bij anderen’ dus ik ben het ook altijd in m’n uppie. Dan ben ik ook veel sneller weer beter whaha.
Op LinkedIn word ik soms wel 8 weken niet door recruiters benaderd, en dan in een keer door 5 verschillende in een tijdsbestek van 24 uur. Ik heb vaker deze golfbewegingen meegemaakt.
Weet iemand hoe dat kan? Ligt dat aan een bepaald algoritme of zijn recruiters alleen maar in een bepaalde periode van de maand random mensen berichtjes aan het sturen o.i.d.?
Ik heb uiteraard mijn status niet veranderd in de tussentijd.
Is het altijd rond het einde van de maand? Misschien dat ze ze dan denken: als we het een beetje snel doen met gesprekken kan iemand het einde van de maand daarop al tekenen.
Haha, je precies dit.
Meestal kan ik m’n klachten zelf onder controle houden als ik me niet goed voel.
Zo’n 10 jaar geleden echt ziek en steeds als m’n moeder mij water of soep wilde aanbieden was ik weer een uur volop bezig in m’n emmer. Maar als ze wegbleef dan bleven die klachten ook weg. Met m’n ex overigens ook, Als ik een dikke kater had en misselijk was kon ik het alleen onder controle houden als hij niet bewoog, het liefste ook niet ademde, tv niet te hard en geen contact met me zocht. ![]()
Het liefst wil ik er wel altijd mijn moeder bij hebben als ik een prik moet krijgen, ik word niet goed van prikken. Al probeer ik het (niet persé bewust) ook weer te verbergen. Ik raak dan zó in mezelf gekeerd en ‘verstijfd’ M’n moeder ziet dat ik wit wegtrek en verteld me dan wat ik moet doen anders loop ik gewoon verder tot ik knock ga.
Ik krijg vaker berichten als ik de berichten van recruiters beantwoord. Als ik een keer een bericht negeer dan krijg ik vaak een tijd ook niks of weinig.
Voor m’n huidige baan gebruik ik het recruitment stuk van LinkedIn, en kan oa iets in de trant van ‘zal waarschijnlijk reageren’ aanvinken in de filters.
Supertoevallig, ik zag dit echt net onderaan een mailtje staan van LinkedIn, het onderwerp was: je valt op bij recruiters.
Is zo’n fish spa, waarbij visjes de dode huidcellen van je voeten knabbelen, ‘ethisch’ qua dierenwelzijn?
heb alleen maar nare verhalen gehoord dat die visjes worden uitgehongerd zodat ze goed knabbelen, plus de leefruimte is ook niet echt gezellig voor ze
In Turkije zitten die zelfde visjes ook in de zee voor de kust en als je daar met je voeten in het water zit eten ze ook aan je voeten.
Geen idee of ze alsnog uitgehongerd of slecht behandeld worden in zo’n tank, maar het is geen onnatuurlijk gedrag blijkbaar.
ja ok dat zeg ik toch ook niet? denk ook niet dat je een vis iets kan laten doen waar hij geen zin in heeft. gaat om de omstandigheden
Nee was ook bedoeld als aanvulling.
Ze zitten met een hele hoop in een heel klein bakje water, terwijl ze in hun natuurlijke habitat in een gigantische zee zitten. Ik zou zeggen van niet.
Ik weet niet wat de bronnen zijn voor sommige van deze claims maar ik ben het wel eens met de conclusie:
Fish are conscious animals, not mindless (and inefficient) loofahs. Get a safe, healthy, cruelty-free pedicure from a willing human technician.
Tuurlijk niet. Ze zitten in een kale bak de hele dag zich dood te vervelen. Alsof je een hamster in een kartonnen doos zou laten leven. Het is super sneu.
Het is ook niet what it’s cracked up to be hoor. Één keer dit uit beleefdheid ondergaan en zo poezelig werden mn voeten er ook weer niet van.
1x in een ver verleden zo’n fish spa gedaan en het is niet dat je er een prachtig resultaat van krijgt ofzo. Zou het iig niet meer doen. Heb het al lang niet meer gezien eigenlijk, ik dacht dat die hype wel voorbij was.
Ik heb zelden zoiets verschrikkelijks gedaan in mijn leven. Weinig zen
Als je bij bijvoorbeeld Ziggo werkt of je bent loodgieter en je komt bij mensen thuis met een werkauto/werkbusje mag je dan overal gratis parkeren? Krijg je dan zeg maar ontheffing van betalen, bestaat daar een soort landelijke vergunning voor?
Ik woon in het centrum, dus overal betaald parkeren hier omheen. Alle werklui die hier zijn gekomen hebben of netjes parkeergeld betaald of riskeren de boete. Dus denk niet dat het gratis is
Ik denk dat veel bedrijven werken met Parkmobile oid waarbij het meteen aan de werkgever gefactureerd wordt.